از نظریه تا عمل
آموزش مهارتهای اجتماعی به دانشآموزان با آسيب بينايی
در هزارۀ سوم ميلادی، مهمترین مؤلفۀ مهارتهای زندگی، مهارتهای اجتماعی است؛ زيرا انسان در جمع تربيت میشود و رفتارهای اجتماعی بر تمامی ابعاد زندگی سايه افکنده و بر رشد و سازگاری اجتماعی و سعادت او تأثیر میگذارد. رفتارهای اجتماعیِ ماهرانه، اساس موفقيت انسان را تشکيل میدهد و آموزش و اکتساب آنها به طريق درست، امری اجتنابناپذیر است.
در اين راستا، رشد اجتماعی اشخاص، چه بينا و چه نابينا، یک فرایند چالشبرانگیز است و کسب مهارتهای اجتماعی بهعنوان تأثیرگذارترین عامل بر اجتماعی شدن و سازگاری اجتماعی را هیچگاه نمیتوان از نظر دور داشت. بنابراين، لازم است مهارتهای اجتماعی به شهروندان با آسيب بينايي، مانند ديگر شهروندان بينا، با برنامهريزی سنجيده آموزش داده شود تا همۀ آحاد جامعه به بالاترين ميزان رشد همهجانبه نايل گردند.
بدون ترديد افراد جامعه، چه بينا و چه نابينا، تمام رفتارها را ياد ميگيرند، پس بايد همۀ رفتارها را در مراحل گوناگون زندگي به آنان آموزش داد. ازاینرو، نويسندگان کتاب آموزش مهارتهای اجتماعی به دانشآموزان با آسيب بينايی: از نظريه تا عمل، تلاش کردهاند برای نخستين بار، با نگاهی جامع، به معرفی راهکارها و راهبردهاي آموزش مهارتهای اجتماعی بپردازند.
کتاب حاضر در سيزده فصل نوشته و با زبانی شيوا به زبان فارسی ترجمه شده است. در پايان، معرفی سازمانها و انجمنهای علمی در آمريکا و در ايران، معرفی نويسندگان و معرفی برخی از آثار آقای دکتر احمد بهپژوه بر جامعيت و مرجعيت اين کتاب نفيس افزوده است.
کتاب حاضر، اثری بینظير است و میتواند بهعنوان یک کتاب درسی و کمکدرسی در کلیۀ سطوح آموزشی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) توسط استادان، دانشجويان، کارشناسان، پژوهشگران، درمانگران، مشاوران و نيز در دورههای دانشافزاییِ پدران و مادران توسط مدرسان آموزش خانواده مورد استفاده و بهرهبرداری لازم قرار گیرد
در اين راستا، رشد اجتماعی اشخاص، چه بينا و چه نابينا، یک فرایند چالشبرانگیز است و کسب مهارتهای اجتماعی بهعنوان تأثیرگذارترین عامل بر اجتماعی شدن و سازگاری اجتماعی را هیچگاه نمیتوان از نظر دور داشت. بنابراين، لازم است مهارتهای اجتماعی به شهروندان با آسيب بينايي، مانند ديگر شهروندان بينا، با برنامهريزی سنجيده آموزش داده شود تا همۀ آحاد جامعه به بالاترين ميزان رشد همهجانبه نايل گردند.
بدون ترديد افراد جامعه، چه بينا و چه نابينا، تمام رفتارها را ياد ميگيرند، پس بايد همۀ رفتارها را در مراحل گوناگون زندگي به آنان آموزش داد. ازاینرو، نويسندگان کتاب آموزش مهارتهای اجتماعی به دانشآموزان با آسيب بينايی: از نظريه تا عمل، تلاش کردهاند برای نخستين بار، با نگاهی جامع، به معرفی راهکارها و راهبردهاي آموزش مهارتهای اجتماعی بپردازند.
کتاب حاضر در سيزده فصل نوشته و با زبانی شيوا به زبان فارسی ترجمه شده است. در پايان، معرفی سازمانها و انجمنهای علمی در آمريکا و در ايران، معرفی نويسندگان و معرفی برخی از آثار آقای دکتر احمد بهپژوه بر جامعيت و مرجعيت اين کتاب نفيس افزوده است.
کتاب حاضر، اثری بینظير است و میتواند بهعنوان یک کتاب درسی و کمکدرسی در کلیۀ سطوح آموزشی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) توسط استادان، دانشجويان، کارشناسان، پژوهشگران، درمانگران، مشاوران و نيز در دورههای دانشافزاییِ پدران و مادران توسط مدرسان آموزش خانواده مورد استفاده و بهرهبرداری لازم قرار گیرد
مرجع : انجمن روانشناسی ایران