پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۵
کد مطلب: 60258
۰
برگرفته از کتاب الهه ها هرگز پیر نمی شوند

تاب آوری و توانایی ، تخریب و تجدید سلولی

تاب آوری و توانایی ، تخریب و تجدید سلولی
 به گزارش باشگاه تاب آوری میگنا عفت حیدری مترجم کتاب الهه ها هرگز پیر نمیشوند در یادداشتی نوشت :  این نکته شایان توجه است که جسم شما همیشه کاملا در وضعیت تاب آوری و تجدید سلولی بسر می برد سلولها از میزان و مقداری تاب آوری و قابلیت خود ترمیمی برخودارند این موجب میشود آنها بتوانند خود را بطور منظم تجدید و بازسازی کنند
سلولهای کهنه می میرند و سلولهای تازه به دنیا می آیند. بیشتر از همه ارگانها ، پوست  میتواند بسرعت خودش را جایگزین می کند و  صد البته تاب آوری جسمانی مربوط به همه اعضا و اندام است  بدن شما همان بدنی که چند سال پیش داشته اید، نیست . هر سلولی جایگزین می شود.

در یک معنا ما همه یک زندگی قفسه وار داریم . سازه هایی که بالای کروموزم های ما وجود دارند را تولمر می نامند. که شبیه یک بند روی یک ردیف دینامیت به نظر می رسند که وقتی سلولها تقسیم می شوند ، کوتاه تر می شوند.

 وقتی این بندها کوتاه می شوند، سلولها دیگر دستوری برای جایگزین کردن دریافت نمی کنند و به دنبال آن می میرند.بهرحال تولمرها به سرعت کوتاه نمی شوند.

تحقیقات نشان می دهد که آنزیم هایی که تولمرز خوانده می شوند، آنها را بازسازی و گسترش می دهند. مراقبه این نوید را می دهد که قدرت آنرا داریم که روال و فرایند پیری را بر عکس کرده و با بهبود توانایی خود برای تعمیر و بازسازی و گسترش تولمرها پیری را به تاخیر بیاندازیم.
 مراقبه ، ورزش و متفاوت فکر کردن فرایند پیری را به تاخیر می اندازند وموجب افزایش تاب آوری است

بررسی های انجام گرفته توسط محققانی مثل ریچارد داویسون از دانشگاه ویسکانسین نشان می دهد که مراقبه مغز را دوباره سازماندهی می کند و منجر به ایمنی بیشتر و توانایی برای کنترل و مدیریت احساسات و استرس می شود. و یک بررسی اخیر که هشت سال بطول کشید، و در مورد افراد بالای 50 سال نشان می دهد که یک ساعت ورزش متوسط می تواند خطر بیماری های خطرناک را کاهش دهد

متوسط ورزش به اندازه یک ساعت رقصیدن  شستن ماشین یا پیاده روی باشد. و حتی کسانی که تا به حال شیوه بی تحرکی در زندگی داشته اند، تا شروع  بررسی عملکردی مشابه کسانی است که همیشه ورزش می کنند. در حقیقت مشکلات دستگاه ادراری به دلیل نشستن های طولانی مدت است ( و مشکلات نعوظ و بر انگیختگی در مردان دلیل آن است که مردان باید حرکت کنند ).

اگر می خواهید که توانا و تاب آور باشید و سلولهای تازه و چابکی در بدن تان فعال باشند، آنها را با انتخاب سبک زندگی های مثبت تغذیه کنید. و یک برخورد مثبت در مورد خودتان و رفاه و ارزش تان داشته باشید.
 
این تجزیه سلولی است که باعث تغییرات فیزیکی مرتبط به سن می شود ، از چین و چروکهای صورت گرفته تا دردها و بیماری های مختلف. تخریب فیزیکی ، به دلیل انباشت سموم که منجر به تخریب سلولی  شده و باعث تخریب ارگانها و بافت ها می شود در سطح وسیعی صورت می گیرد.
این تاثیر سموم روی بدن با توسعه dense fascia تخریب صورت نشان داده می شود که به دلیل استرس جسمی و احساسی و فیزیکی صورت می گیرد.

 به این دلیل است که باید بدن تان را تکان دهید و جاذبه زمین را طی راه رفتن و هل دادن و کشیدن و حرکت  حس کنید. دلیلی که حرکت بسیار مهم است آن است که مایعات بدن تان به آسانی سموم را در ارگانها حرکت می دهند و اگر تحرک داشته باشید ، این سموم پردازش می شوند. اگر سموم بدن پردازش نشوند؛ تجزیه سلولی رخ می دهد.

در غذاها و محیط سمومی وجود دارند که ما باید حتی الامکان از آنها پرهیز کنیم. اما بسیاری از سموم در بدن خود ما تولید می شوند. هورمونهای استرس مثل کورتیزول و آدرنالین باید در صورت تهدید فوری برای امنیت جسمی در بدن تولید شوند. آنها به ما انرژی می دهند تا از تپه ها بالا برویم  یا در زندگی بجنگیم.
 وقتی این هورمونها بطور مرتب در سیستم بدن انباشته می شوند تا استرس احساسی و فیزیکی را بر طرف کنند، باعث بد خیمی و تورم سلولی می شوند که دلیل عمده بیماری هایی مثل سرطان هستند.

 
الهه ها هرگز پیر نمی شوند.
نوشته دکتر کریستین نورتراپ.برگردان عفت حیدری .
نشر بهار سبز.
چاپ دوم/1399
Richard davidson
wisconsin
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
كاغذ سفيد را هر چقدر هم تميز و زيبا باشد كسی قاب نمی‌گيرد، برای ماندگاری در ذهن‌ها بايد حرفی برای گفتن داشت