شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ / ۲۲:۲۰
کد مطلب: 60974
۰

اما و اگرهای کار در روزهای تعطیل

رضوان خندان
اما و اگرهای کار در روزهای تعطیل
طی دوران همه گیری کرونا، بسیاری از افراد شرایط کار از خانه را تجربه کردند اما به نظر می رسد، شرایط به نوعی پیش می رود که باید شاهد انعطاف پذیری بیشتر در این حوزه باشیم زیرا بیش از ۸۰ درصد افراد به موضوع کار در تعطیلات با هدف سفر طولانی تر فکر می کنند.

نتایج یک نظرسنجی جدید از ۲ هزار فرد شاغل  نشان می دهد:۸۰ درصد آن ها کار از راه دور در تعطیلات را به عنوان راهکاری برای افزایش طول سفر خود در نظر می گیرند.
تقریباً نیمی از پاسخ دهندگان به نظرسنجی ‌ها معتقدند: آنها به همان اندازه که در شرایط دورکاری کار می کنند، در تعطیلات نیز به وظایف خود عمل می کنند. در این مطالعه هنگامی که از آنها خواسته شد بین یک سفر طولانی ‌تر که شامل کار از راه دور بود و یک سفر کوتاه‌ تر که نیازی به کار نداشت، یکی را انتخاب کنید، دو برابر پاسخ‌ دهندگان، مورد اول را انتخاب کردند.

این مطالعات با یافته های مشابه اداره کار و آمار ایالات متحده مطابقت دارد که نشان می دهد: اکثر کارگران صنایع خصوصی (۶۵٪) تنها بین ۵ تا ۱۴ روز مرخصی با حقوق پس از یک سال خدمت دریافت می کنند.
از میان افراد مورد بررسی، تنها ۴۰ درصد ادعا کردند که کارفرمای آنها زمان تعطیلات نامحدودی را ارائه می دهد و ۳۹ درصد بابت مرخصی با حقوقی که استفاده نمی کنند، جبرانی دریافت نمی کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، تعجب آور نیست که ۷۹ درصد از پاسخ دهندگان گزارش دهند که در حال حاضر بیشتر از دو سال است که به یک سفر علاقه دارند ولی امکان انجام ان را ندارند.

 هفت نفر از هر ۱۰ کارگر از راه دور (۷۳٪) در حال حاضر روزهای تعطیل بیشتری را نسبت به قبل از کار از راه دور در سال می گذرانند و بیش از دو نفر از هر سه نفر (۶۹٪) معتقدند که انعطاف پذیری کار از راه دور باعث بهبود رفاه و شادی کلی آنها شده است. نود و شش درصد اغلب کار از راه دور را از جایی غیر از خانه خود انجام می دهند، از جمله ۶۵ درصد کارمندان اغلب این کار را انجام می دهند.
در این میان شرکت ‌کنندگان اتاق‌ های هتل (۲۵%) و ویلاهای اجاره‌ای برای تعطیلات (۲۳%) را به عنوان بهترین مکان‌هایی که در تعطیلات می توان در ن کار کرد معرفی کردند.

جالب این که از هر شش نفر یک نفر حتی در هنگام نشستن در کنار استخر احساس بهره ‌وری می‌ کند و در این میان داشتن محیط آرام، دسترسی به اینترنت و موقعیت مکانی مناسب، سه امکاناتی هستند که کارمندان هنگام انتخاب محل اقامت برای یک تعطیلات کاری ترکیبی به دنبال آن هستند.

سفر فقط مربوط به موقعیت مکانی نیست، بلکه اهمیت آن تجربیات ناشی از سفر است. کسانی که در سفر دورکاری می کنند نه تنها فضایی برای جدا کردن روز کاری از تعطیلات دارند، بلکه می توانند از طیف وسیعی از تجربیات و ماجراجویی ها در پایان روز کاری لذت ببرند.

 
مرجع : سینا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.