جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۰:۰۵
کد مطلب: 61294
۳
دوره نوجوانی که به عنوان دوره هویت‌یابی شناخته می‌شود

کتاب تنظیم هیجان و پرورش تاب آوری در نوجوانان منتشر شد

مهارت های ACT برای تنظیم هیجان و پرورش تاب آوری در نوجوانان
کتاب تنظیم هیجان و پرورش تاب آوری در نوجوانان منتشر شد
زندگی تو، مسیر تو :مهارت‌های ACT برای تنظیم هیجان و پرورش تاب‌آوری در نوجوانان نام کتابی است که مهارت های ACT برای تنظیم هیجان و پرورش تاب آوری در نوجوانان موضوع خود قرار داده است
در این کتاب با استفاده از درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد درمانی (ACT) و روان‌شناسی مثبت، به نوجوانان روش‌های جدید و مؤثری برای مدیریت هیجانات، ترک عادت‌های بد و همچنین باور کردن خود نوجوانان آموزش داده می‌شود.
زهرا زنجانی مترجم کتاب «زندگی تو، مسیر تو :مهارت‌های ACT برای تنظیم هیجان و پرورش تاب‌آوری در نوجوانان» درباره این اثر توضیح داده است که : دوره نوجوانی که به عنوان دوره هویت‌یابی شناخته می‌شود یکی از پرچالش‌ترین دوران زندگی هر انسانی است که فرد در بین حجم زیادی از اطلاعات و مسیرهای مختلف زندگی قرار می‌گیرد. نوجوان در این دوران با سأال اساسی «من چه کسی هستم؟» مواجه است و لازم است از بین مسیرهای مختلف پیش‌رو مسیری را انتخاب کند. کتاب زندگی تو، مسیر تو راهنمای جذاب و مصوری است که به نوجوانان یاد می‌دهد چگونه با فشارهای دوران نوجوانی کنار بیایند و در عین حال تبدیل به همان شخصی شوند که دوست دارند.

او ادامه داد: در این کتاب با استفاده از درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد درمانی (ACT) و روان‌شناسی مثبت، به نوجوانان روش‌های جدید و مؤثری برای مدیریت هیجانات، ترک عادت‌های بد و همچنین باور کردن خود نوجوانان آموزش داده می‌شود. این کتاب از مدل علمی(مدل DNA-V) استفاده می‌کند و آن را با مثال‌ و تصاویر، ملموس، عینی و کاربردی می‌کند. عبنارت DNA-V اختصاری از واژه‌هنای Discoverer (کاشف(، Noticer  (ناظر(، Advisor (راهنما) و Value (ارزش) است. نوجوانان با خواندن این کتاب یاد می‌گیرند که از تغییر نترسند و تبدیل به فردی شوند که همیشه آرزویش را دارند.
 
او افزود: این کتاب می‌تواند برای نوجوانان و همچنین والدین آنها بسیار مفید باشد. همچنین این کتاب قابل استفاده برای کارآموزان و تازه کاران در درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد است که علاقه‌مند به کار با نوجوانان هستند. ساختار ساده کتاب و استفاده از تصاویر و مثالها استفاده از این کتاب را برای نوجوانان آسان‌تر می‌کند. کلی ویلسون از برجسته‌ترین روانشناسان جهان، مطالعه و استفاده از این کتاب را به تمامی کارآموزان خود توصیه کرده است. این کتاب با زبانی ساده و با استفاده از تصاویر و مثالها تلاش کرده است درک مباحث علمی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد را برای نوجوانان قابل درک و استفاده نماید.

زنجانی در پایان گفت: تنظیم هیجان و تاب‌آوری از مهمترین مهارتهای مورد نیاز نوجوانان است که می‌تواند آینده و مسیر زندگی آنها را تحت الشعاع قرار دهد. لذا، آموزش این مهارت‌ها به نوجوانان از اهمیت بسزایی برخوردار است و کتاب‌های محدودی به ارتقاء این مهارت‌ها از طریق تمرین‌های عملی پرداخته‌اند.

انتشارات ارجمند کتاب «زندگی تو، مسیر تو :مهارت‌های ACT برای تنظیم هیجان و پرورش تاب‌آوری در نوجوانان» نوشته جوزف سیاروچی و لوئیز هیز را با ترجمه اکرم ترکیان و زهرا زنجانی منتشر کرده است.
 
مرجع : ایبنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
شکست خوردن و زمین خوردن یک اتفاق است تسلیم‌شدن و بلندنشدن یک انتخاب است. نگذار انتخاب‌هایت اسیر اتفاق‌ها شود..!!!