شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۹:۵۷
کد مطلب: 61369
۱

مزایای کوچینگ برای نوجوانان چیست ؟

مزایای کوچینگ برای نوجوانان چیست ؟
آیا شما پدر و مادر یک نوجوان هستید؟ آیا صحبت کردن با آن‌ها به مقدار زیادی دشوار است؟ تمام نوسانات خلقی، نگاه‌های عبوس، “من خوبم” و “هر چه باشد!”

مهم نیست چقدر تلاش می‌کنید، به نظر نمی‌رسد که او را درک کنید؟والدین می‌خواهند نوجوانانشان اعتمادبه‌نفس داشته باشند، شاد باشند، مسئولیت‌پذیر باشند، مهارت‌های اجتماعی خوب و سبک زندگی سالم داشته باشند.

اما چگونه می‌توانید به همه این‌ها دست یابید درحالی‌که نمی‌توانید یک ارتباط ساده با آن‌ها برقرار کنید؟پاسخ‌های زیادی برای این مورد وجود دارد. اولین مورد در نگاهی به سبک فرزند پروری شما نهفته است.

ما به‌عنوان والدین جوان اغلب مجبوریم برای تربیت فرزندانمان سبکی مقتدرانه در پیش بگیریم.انضباط دقیق، قوانین روشن، ضرب‌الاجل‌ها، عمدتاً دستورالعمل‌های بالا به پایین مثل مدیر به زیردست، احتمالاً فضای زیادی برای مذاکره وجود ندارد که ممکن است برای گروه سنی جوان‌تر به‌خوبی کار کند، زیرا کودکان یاد می‌گیرند خود انضباط را رعایت کنند، مرزها را درک کنند و قوانین را در صورت ارائه دلایل، رعایت کنند.

برای همین رعایت قوانین همراه با عشق و محبت فراوان، هم برای والدین و هم برای فرزند خوب کار می‌کند.
وقتی بچه‌ها به سنین نوجوانی می‌رسند، بزرگ می‌شوند، تغییر عظیمی نه‌تنها در جسم فیزیکی آن‌ها که کاملاً قابل‌مشاهده است، بلکه در ذهن آن‌ها نیز رخ می‌دهد.

رسیدن به نوجوانی می‌تواند برای او آشفتگی به همراه داشته باشد و می‌تواند برای نوجوانان ویرانکننده باشد، زیرا این رشد ناگهانی جسمی و ذهنی می‌تواند بر او غلبه کند.در این زمان والدین باید بیاموزند که سبک فرزند پروری خود را به‌جای سبک مقتدرانه به‌سرعت به چیزی تغییر دهند که دموکراتیک‌تر است، به‌جای دستور دادن، سؤال بپرسد، قوانین روشنی داشته باشد.

اما در فضایی که انعطاف‌پذیری، عدم قضاوت و یک رابطه دوستی محرمانه داشته باشد و نوجوان بتواند به والدین اعتماد کند.فضایی برای صحبت در مورد هرگونه نگرانی یا موقعیت. اساساً والدین باید نقش “مربی یا کوچ” را داشته باشند.

کوچینگ نوجوان را مستقل می‌کند:
کوچینگ به معنای ارائه پشتیبانی است. کوچینگ ارائه مشاوره نیست. کوچینگ نوجوانان شما را تشویق می‌کند تا خودش فکر کند. بدون هیچ قضاوتی به آن‌ها گوش دهید. به آن‌ها نگویید که چه کاری انجام دهند و چه کاری را نباید انجام دهند. از تجربیات گذشته خود استفاده نکنید، آینده آن‌ها را شکل می‌دهد. به‌عنوان راهنمایی برای باز کردن منابع درونی آن‌ها عمل کنید تا آن‌ها را قادر به تصمیم‌گیری، غلبه بر موانع و دستیابی به اهداف خود کنند.

کوچینگ نوجوانان آن‌ها را به خودآگاهی می‌رساند:
با استفاده از همان زبانی که نوجوان صحبت می‌کند، مربی می‌تواند عمیق‌تر در معنای کلمات استفاده‌شده و احساس مرتبط با آن تحقیق کند و سعی کند به ریشه نگرانی نوجوان برسد. وقتی مربی افکار، باورها و ارزش‌های آن‌ها را عمیق‌تر می‌کند، بچه‌ها درباره خودشان بیشتر می‌آموزند. خودآگاهی باعث می‌شود که به خود اعتماد کنند و به آن‌ها کمک می‌کند کمتر مضطرب باشند و برای اداره زندگی‌شان آگاه‌تر باشند.

کوچینگ نوجوانان اعتمادبه‌نفس ایجاد می‌کند:
مربیگری بر صحبت در مورد نقاط قوت متمرکز است. گاهی اوقات نوجوانان دائماً روی چیزهایی که ندارند و در آن‌ها مهارت ندارند، تمرکز می‌کنند. یک مربی خوب با دقت گوش می‌دهد و مکالمه را به سمت صحبت در مورد آنچه دارند و ویژگی‌های خوبی که دارند هدایت می‌کند. این باعث می‌شود که نوجوان احساس توانایی و اعتمادبه‌نفس بیشتری داشته باشد و بر ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود تمرکز کند تا از روزهای سخت عبور کند و در زندگی خود پیشرفت کند. همچنین زمینه‌های بهبود را به ارمغان می‌آورد که آن‌ها می‌توانند هم‌زمان روی آن‌ها کار کنند.

به کوچینگ تجسم آینده کمک می‌کند:
کوچینگ در گذشته نمی‌ماند، کوچینگ به حال نگاه می‌کند و به سمت آینده حرکت می‌کند. یک مربی می‌تواند نوجوانان را در تجسم آینده موردنظرشان و نحوه برنامه‌ریزی برای رسیدن به آن راهنمایی کند. اتصال آن آینده دلخواه به احساسات و عواطف آن‌ها به ایجاد پیوندی کمک می‌کند که آن‌ها را ترغیب می‌کند تا روی برنامه‌های عملی برای رسیدن به آن کار کنند و باعث می‌شود بیشتر احساس کنند که بر زندگی خود فرماندهی و کنترل دارند.

کوچینگ به ایجاد رابطه سالم کمک می‌کند:
تمام نکات فوق در کنار هم، چشم‌اندازی متفاوت به زندگی می‌دهد. بخشی از فرآیند کوچینگ به فرد کمک می‌کند تا یاد بگیرد که روابط سالم چگونه به نظر می‌رسد، که شامل مهارت‌های ارتباطی، مهارت‌های حل تعارض می‌شود، که نوجوان را قادر می‌سازد تا روی روابط به شیوه‌ای مثبت و سالم کار کند. سلامت روانی و جسمی ما به موفقیت شخصی و حرفه‌ای کمک می‌کند.

آیا می‌خواهید به نوجوان خود کمک کنید تا مستقل، با اعتمادبه‌نفس، خودآگاه، سخاوتمند، ارتباط‌پذیرتر و متمرکز بر ساختن آینده خود شود؟

درحالی‌که برخی نوجوانان ممکن است در مسیر درست زندگی باشند، برخی دیگر ممکن است به کمک و همراهی نیاز داشته باشند که در جهت درست راهنمایی شوند.
اگر چنین است، می‌توانید از یک مربی زندگی حرفه‌ای کمک بگیرید، که بتواند با نوجوان شما کار کند یا می‌توانید تغییراتی در سبک فرزند پروری خود ایجاد کنید، نکات ظریف مربیگری را یاد بگیرید و سپس مربی فرزند خود شوید!

چه کسی فرزند شما را بهتر از شما می‌شناسد و این نه‌تنها به شما کمک می‌کند تا آن اعتماد را دوباره به دست آورید، بلکه به شما کمک می‌کند تا بخشی از زندگی نوجوان خود شوید!
بزرگ‌ترین و ماندگارترین سرمایه‌گذاری گاهی برخورداری از خدمات کوچینگ است آرامش ذهنی، فراوانی، توانایی برقراری رابطه و تعامل بسیار خوب با افراد در موقعیت‌های مختلف، ازجمله مزایای هوش هیجانی بالا هستند.فرزند شما با هوش هیجانی بالا، در هر بعدی از زندگی موفق‌تر خواهد بود.
محور توسعه در نهاد آموزش‌وپرورش، انسان است.
پرورش و آموزش دانش آموزان برای ایفای نقش در آینده، توجهی خاص می‌طلبد.
اهمیت خودشناسی، هدفمندی، عزت‌نفس، هوش هیجانی، سواد رسانه‌ای و… اگر کمتر از سواد تحصیلی فرزندانتان نباشد، قطعاً کمتر از آن نیست و همان‌طور که می‌دانید، این مهارت‌ها در مدارس آموزش داده نمی‌شوند.
اگر دلسوز فرزندانتان هستید، اگر به دنبال سرمایه‌گذاری بلندمدت و بدون ریسک برای آینده فرزندتان هستید، هیرو بهترین انتخاب است.
دوران طلایی برای آموختن و شکل‌گیری شخصیت فرزندان، از سن ۷ تا ۱۵ سالگی است. در این سال‌ها مدل ذهنی و گفتاری آن‌ها شکل می‌گیرد در این سنین اندیشه، حس کنجکاوی و قدرت یادگیری کودکان و نوجوانان در سطح بالایی قرار دارد و چنانچه این قابلیت‌ها رنگ خودباوری و اعتمادبه‌نفس بگیرد، شگفت‌انگیز خواهد بود.
فرزندان شما یاد می‌گیرند ارزش‌هایی را که توسط احساساتشان نشان داده می‌شوند، پیدا کنند. یاد می‌گیرند احساسات خود را پردازش کنند و در هماهنگی با ارزش‌های خود زندگی کنند.
این دوره به فرزند شما کمک می‌کند شخصیت قوی داشته باشد. به توسعهٔ آگاهی عاطفی فرزند شما کمک می‌کند. اول آگاهی از احساسات خود، سپس آگاهی از احساسات دیگران.
فرزند شما یاد می‌گیرد به‌صورت تیمی کار کند و انواع چالش‌ها و تعارضات را مدیریت کند. با تقویت هوش هیجانی، فرزند شما می‌تواند با دیگران همکاری کند و پیوندهای عاطفی سالم برقرار کند.

 
مرجع : سایت ویدان
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
زندگی درس حساب است، خوبیها را جمع، بدیها را کم ، خوشی ها را ضرب و شادیها را تقسیم کنیم