سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ / ۰۶:۲۷
کد مطلب: 61877
۳

کتاب قدرت کوچینگ مثبت

نرگس زمانی
کتاب قدرت کوچینگ مثبت
کتاب قدرت کوچینگ مثبت اثر «لی جی کولان و جولی دیویس» با ترجمه «محمدرضا مقدسی و نرگس زمانی» در ۱۶۵ صفحه و ۹ فصل منتشر و  در اختیار علاقه مندان به کوچینگ مثبت قرار گرفت
کتاب قدرت کوچینگ مثبت مدعی است که کوچینگ فقط سرمایه‌گذاری روی دیگران نیست، سرمایه‌گذاری روی خود شما هم است.
به گزارش میگنا نرگس زمانی روانشناس ُ‌ مترجم و نویسنده خانه تاب آوری ادامه میدهد : در فصل اول کتاب آمده است که: “طرز فکر شما گذشته شما را بارتاب می دهد حال شما را توصیف میکند و آینده شما را پیش بینی میکند.” کتاب “قدرت کوچینگ مثبت” ما را با مفهوم گسترده کوچینگ آشنا میکند .
کتاب قدرت کوچینگ مثبت یک‌ کتاب مدیریتی است و مدیریت تنها به معنای اداره یک کارخانه یا شرکت بزرگ و یا مدیریت در یک نهاد یا سازمان نیست بلکه مدیریت به معنای واقعی مدیریت خویشتن است و هر مدیریتی در درجه اول برای موفقیت نیاز به آگاهی و شناخت دارد.
شناخت نسبت به افکار ؛ احساسات ؛ ارزشها و اهداف خودمان باعث میشود که ما در ارتباط با دیگران بدور از هیجان بهترین تصمیم گیری و بهترین رفتار را داشته باشیم و بهترین نتیجه را نصیب خود و دیگران بکنیم.
در کتاب “قدرت کوچینگ مثبت”، “پدیده ماشین زرد ” را عنوان میکند در این پدیده یاد آوری می کند که ما با دستور دادن به ذهن خودمان میتوانیم قدرت تمایز را به ذهن بیاموزیم و ذهن ما آنچه را که ما بخواهیم پیدا میکند خواه نکات مثبت باشد و خواه نکات منفی.
افکار ما در واقع همچون دانه ها و بذرهایی هستند که با توجه کردن و در شرایط مناسب رشد کرده و گسترش پیدا میکنند. پس چه بهتر که با آگاهی و شناخت دانه ها و بذرهای مفید(افکار مثبت و سازنده) را پرورش دهیم . هنری فورد میگوید: “اگر فکر کنی میتوانی و یا اگر فکر کنی نمیتوانی در هر صورت همان می شود که فکر میکنی .” در واقع با این جمله این نکته را یاد آور می شود که تنها خالق و مالک افکار و رفتار شما، خودتان هستید و شمایید که کنترل گر و مجری احساسات و عملکرد خودتان هستید.
در فصلی دیگر ازین کتاب نویسنده جمله ای دارد با این مضمون که : ” آنچه شما را به اینجا رسانده الزاما شما را به آنجا نمیرساند.”
نویسنده با بیان این جمله تاکید دارد که یکی از مهمترین عوامل موفقیت ایجاد تغییر است تغییر در نوع تفکر و تغییر در نوع عملکرد و گاهی تغییر در مسیر حرکت میتواند راحت تر ما را به مقصد و هدفمان برساند. این تغییر در واقع همان انعطاف پذیری است و انعطاف پذیری ارتباط مستقیم و غیر قابل انکاری با “تاب آوری” دارد ختم کلام اینکه تاب آوری میتواند چارچوبی برای کوچینگ باشد




 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
با خودت صادق باش و نگران آنچه دیگران درباره ات فکر می کنند نباش . تعریفی را که آنها از تو دارند نپذیر ، خود ، خودت را تعریف کن