پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ / ۱۳:۵۱
کد مطلب: 38829
۱

۱۰ کاری که افراد موفق هرگز دوباره انجام نمی‌دهند

۱۰ کاری که افراد موفق هرگز دوباره انجام نمی‌دهند
هرگز به عقب باز نگردید!
این چه معنی دارد؟ با مشاهداتی که روی افراد موفق انجام شد، دکتر هنری کلاد، نویسنده کتاب هرگز به عقب بازنگردید: ده کاری که هرگز انجام نخواهید داد، نکات تکان‌دهنده خاصی را کشف کرده است که در افراد وجود دارند در زندگی و در تجارت که وقتی آن را دارند، هرگز به روش قدیمی ‌انجام کارها بازنمی‌گردند. و وقتی این اتفاق می‌افتد، آنها دیگر آن آدم قبلی نیستند. خلاصه کلام اینکه، آنها آن را فهمیده‌اند.

دکتر کلاد می‌گوید: «سال‌ها قبل، یک تصمیم تجاری اشتباه باعث شد که بحث جالبی با مربی خود داشته باشم. من درسی ارزشمند را به سخت‌ترین روش گرفتم و او به من اطمینان داد که: نکته خوب اینجاست که وقتی آن درس را گرفتی، هرگز به عقب برنگردی. هرگز آن را دوباره انجام ندهی.»

«من در شگفت بودم که آن نکته بیداری چیست که افراد موفق انجامش می‌دهند و برای همیشه روش انجام کارهای‌شان را تغییر می‌دهند و آنها را به سمت موفقیت در تجارت، ارتباطات و زندگی سوق می‌دهند؟ مطالعه و بررسی آن نکات بیداری را آغاز کردم، و در طی سال‌ها روی آنها تحقیق کردم.»

اگرچه زندگی و تجارت درس‌های فراوانی دارند که به ما بیاموزند، دکتر کلاد ۱۰ راه یادگیری را مورد بررسی قرار داد که افرادی با عملکرد عالی آن کارها را انجام می‌دهند و هرگز باز نمی‌گردند.

افراد موفق هرگز دوباره…

۱-‌ به کاری که جواب نداده باز نمی‌گردند. ما هرگز نباید به یک شغل یا یک ارتباط شکست‌خورده که به دلیلی خوب به پایان رسیده است بازگردیم و انتظار داشته باشیم که اینبار نتیجه‌ای متفاوت بگیریم بدون اینکه چیزی در آن متفاوت باشد.

۲-‌ کاری را که مستلزم این است که آنان شخصی باشند که نیستند انجام نمی‌دهند. در هر کاری که انجام می‌دهیم باید از خود بپرسیم چرا این کار را انجام می‌دهم؟ آیا من برای این کار مناسب هستم؟ آیا این کار برای من مناسب است؟ آیا دوام دارد؟ اگر پاسخ هریک از این سوالات منفی است، بهتر است دلیل خوبی برای ادامه آن داشته باشید.

۳-‌ هرگز سعی نمی‌کنند شخص مقابل را تغییر دهند. وقتی درمی‌یابید که نمی‌توانید کسی را مجبور به انجام کاری کنید، به او آزادی می‌دهید و اجازه می‌دهید که عواقب و نتایج را تجربه کند. با این کار، آزادی خود را هم بازخواهید یافت.

۴-‌ باور نمی‌کنند که می‌توانند رضایت همگان را جلب کنند. وقتی دریافتید که در حقیقت غیرممکن است که رضایت همگان را جلب کنید، زندگی هدفمند را آغاز می‌کنید و سعی می‌کنید افراد درست و مناسب را راضی نگه دارید.

۵-‌ هرگز راحتی کوتاه‌مدت را به منفعت درازمدت ترجیح نمی‌دهند. وقتی افراد موفق درمی‌یابند که چیزی را می‌خواهند که مستلزم قدمی‌دردناک و محدود به زمان است، انجام آن کار دردناک برایشان مهم نیست، زیرا این کار آنان را به منافع دراز‌مدت می‌رساند. نادیده گرفتن این اصل زیربنایی‌ترین تفاوت میان افراد موفق و ناموفق در امور شخصی یا کاری است.

۶-‌ به چیزی یا کسی که درظاهر بی‌عیب است، اعتماد نمی‌کنند. طبیعی است که به سمت افراد یا چیزهایی کشیده می‌شویم که «افسانه‌ای» به نظر می‌رسند. ما عاشق تعالی هستیم و همیشه باید درپی آن باشیم. ما باید به دنبال افرادی باشیم که در کاری که انجام می‌دهند عالی هستند، کارمندانی که کارشان را به بهترین شکل انجام می‌دهند، عشق‌هایی که استثنایی هستند، دوستانی که شخصیت درخشان دارند و شرکت‌هایی که پیشرو هستند. اما وقتی که کسی خیلی خوب‌تر از آن است که بتوان باور کرد، آیا چنین است؟ دنیا کامل نیست. دوره‌ای است. هیچ کس و هیچ چیزی بی‌عیب نیست و اگر آنها چنین ظاهر می‌شوند، دکمه توقف را فشار دهید.

۷-‌ آنها هرگز از تصویر بزرگ خود چشم برنمی‌دارند. وقتی که بتوانیم تصویری بزرگ را ببینیم در زندگی و کار خود بهتر عمل می‌کنیم. برای افراد موفق، هیچ اتفاق منفردی به معنی کل داستان نیست. برنده‌ها این نکته را همیشه به خاطر دارند.

۸-‌ هرگز تلاش و کوشش پیوسته را فراموش نمی‌کنند. مهم نیست چقدر چیزی به ظاهر خوب به نظر برسد، تنها با پشتکار و نگاهی عمیق و دقیق است که درمی‌یابیم چه چیزی را باید بدانیم: واقعیتی که به خود بدهکاریم.

۹-‌ هرگز از پرسیدن این پرسش سر باز نمی‌زنند که چرا در جای کنونی هستند. یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های افراد موفق با دیگران این است که افراد موفق همیشه در عشق، زندگی، ارتباطات و تجارت از خود می‌پرسند که در این موقعیت نقشی که ایفا می‌کنم، چیست؟ به بیان دیگر، آنها خود را قربانی نمی‌بینند، حتی وقتی که واقعا هستند.

۱۰-‌ هرگز فراموش نمی‌کنند که زندگی درونی‌شان برای موفقیت بیرونی نقش تعیین‌کننده دارد. گاهی زندگی خوب رابطه چندانی با شرایط بیرونی ندارد. ما اغلب با آنچه که در درون هستیم خوشبختیم و احساس کمال می‌کنیم. تحقیقات این نکته را ارزیابی کرده‌اند. زندگی درونی‌مان در خلق شرایط بیرونی‌مان نقش دارد.
و این گفته صحت دارد: افرادی که هنوز در تلاش برای یافتن موفقیت در حوزه‌های مختلف زندگی هستند، می‌توانند به یک یا چند الگوی این‌چنینی اشاره کنند و آن را دلیلی برای تکرار مجدد همان اشتباه نشان دهند.

همه اشتباه می‌کنند… حتی موفق‌ترین افراد. اما آنچه کامیابان بهتر از دیگران انجام می‌دهند شناسایی الگوهایی است که باعث آن اشتباهات می‌شوند و هرگز آنها را تکرار نمی‌کنند. به طور خلاصه، آنها از دردها درس می‌گیرند دردهای خود و دردهای دیگران.

نکته خوبی که باید به خاطر سپرد این است که: درد اجتناب‌ناپذیر است، اما تکرار همان درد برای بار دوم در حالیکه می‌توانیم از آن درس بگیریم و کار متفاوتی انجام دهیم، قابل اجتناب است. می‌خواهم بگویم، «ما نیاز به راه‌های جدید شکست نداریم…. راه‌های قدیمی ‌به خوبی کار خود را انجام می‌دهند.» وظیفه ما در تجارت و زندگی این است که ببینیم آن راه‌های منجر به شکست کدامند و هرگز آنها را انجام ندهیم.

 

 -
مجله خلاقیت
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
دو بیگانه همدرد، از دو خویشاوند بی‌درد یا ناهم‌درد، با هم خویشاوندترند… علی شريعتی