پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ / ۱۱:۰۰
کد مطلب: 49019
۰

خانم‌ها و آقایان بخوانید؛ اولویت اول در زندگی مشترک همسرتان است نه کار!

خانم‌ها و آقایان بخوانید؛ اولویت اول در زندگی مشترک همسرتان است نه کار!
میگنا: زهرا امام، روانشناس و مشاور، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره چگونگی رفتار با همسر پرکار اظهار کرد: در زندگی مشترک چند نکته مهم باید رعایت شود، باید علت اینکه وارد زندگی فرد دیگر می‌شویم، تعهدی که طرفین به یکدیگر دارند مشخص شود، همچنین باید دید که هر دو طرفین ازدواج به بلوغ لازم برای تشکیل یک زندگی مشترک رسیده‌اند یا خیر.

این روانشناس بیان کرد: گاهی شاهد بروز مشکلاتی در رفتار زوجینی هستیم که مبنای ازدواجشان عشق و علاقه بوده، اما اولویت اول در زندگیشان "کار" شده است.

وی افزود: اولویت برخی از مردان به جای خانواده کارشان است، این مردان وقت و انرژی خود را صرف کار می‌کنند و روابط صمیمی که باید با همسرشان داشته باشند را کم می‌کنند.

امام ادامه داد: زمانی که همسرتان فقط مشغول کار است و توجهی به زندگی مشترکتان ندارد، ابتدا باید با او درباره هدف از تشکیل زندگی مشترک صحبت کنید و تعهدات، وظایف و مسئولیت‌های طرفین در زندگی مشترک را به او یادآوری کنید.

این روانشناس اضافه کرد: گاهی روابط زوجین در زندگی مشترک خوب نیست و مردان برای پر کردن خلأهایی که در زندگی مشترکشان وجود دارد مشغول به کار می‌شوند و ساعت‌های زیادی صرف شغل‌شان می‌کنند؛ باید گفت آن‌ها توانایی حل مسئله پایینی دارند.

وی تصریح کرد: گاهی در زندگی مشترک زنان توانایی نزدیک شدن به دنیای ذهنی همسر خود را ندارد، بنابراین جذابیت‌های لازم که باید برای همسرشان داشته باشند را ندارند، برعکس این مسئله هم وجود دارد و مردان جذابیت لازم را برای همسر خود از دست می‌دهند.

امام گفت: هنگامی که مردان تمام حواسشان گرم کار است و از همسر، زندگی مشترک خود قافل شده‌اند، فضایی را برای روابط صمیمانه ایجاد نمی‌کند؛ لذا وظیفه زن این است که در چنین شرایطی هر ابزاری را به کار گیرد که بتواند همسرش را به جای جذب شدن به کار، جذب خود کند.

این روانشناس ادامه داد: هنگامی زوجین درگیر چنین مشکلاتی می‌شوند، اگر توانایی حل مسئله نداشته باشند باید به مشاوره مراجعه کنند، چراکه اگر این مشکل در زندگی مشترک سریع‌تر حل نشود امکان بروز طلاق عاطفی وجود دارد.

وی افزود: اگر دیدیم همسرمان تنها به کار خود توجه می‌کند بهتر است که در فضایی صمیمانه شرایطی را برای صحبت کردن با او فراهم کنیم و از او درخواست کنیم که کار خود را محدودتر کند، همچنین گاهی اوقات بیماری‌های روانی باعث می‌شود که فرد ساعت‌های زیادی را جذب کار خود باشد، به عنوان مثال فردی که اختلال افسردگی دارد روزانه ۱۳ ساعت کار می‌کند تا تنش روحی خود را کاهش دهد.

امام خاطرنشان کرد: زنان باید فضای خانه را صمیمی‌تر و شادتر کنند، اگر مسائل حل نشده در زندگی مشترک دارند، در اولین فرصت با همسرشان در میان بگذارند.
 
مرجع : باشگاه خبرنگاران جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
زندگی درس حساب است، خوبیها را جمع، بدیها را کم ، خوشی ها را ضرب و شادیها را تقسیم کنیم