جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ / ۲۳:۳۷
کد مطلب: 51041
۱

خانم‌ها به خودتان افتخار کنید

خانم‌ها به خودتان افتخار کنید
میگنا- به این پنج دلیل باید به زن بودنتان افتخار کنید:
 
1- مهربان‌تر بودن
زن‌ها به‌طور طبیعی موجوداتی مهربان‌تر، دلسوزتر و صبورتر هستند. آن‌ها با دردها و ناراحتی‌های دیگران، به‌خوبی هم‌دردی کرده و برای آرام کردن دیگران تلاش می‌کنند. محور اصلی روحیات زن که او را از مرد متمایز می‌سازد، عاطفه و احساسات است. عاطفه و احساس، هرچند از ویژگی‌های مشترک زن و مرد است، اما نیرومندی آن در زن به‌حدی است که او را به‌کلی از مرد متمایز می‌سازد و سرچشمه بسیاری از ویژگی‌های فرعی او می‌شود. برخورداری از عواطف سرشار درونی، موجب لطافت روح زن و افزایش رقت قلب او را، در پی دارد. به همین علت، اثرپذیری زن از عوامل محرک احساس، بسیار بیشتر از مرد است.

2- داشتن احساساتی قوی‌تر
زن‌ها در مقایسه با مردها، احساساتی قوی‌تر دارند. آن‌ها از سنین بسیار کم با مشکلات درونی و بیرونی بسیاری مواجه می‌شوند که باعث قوی‌تر شدن آن‌ها می‌شود. این توانایی به آن‌ها قدرت می‌دهد تا بتوانند با هر مشکلی روبه‌رو شوند. خانم‌ها علائم شنیداری، دیداری، کلامی و غیرکلامی را به‌سرعت می‌گیرند و هماهنگی یا عدم هماهنگی بین آن‌ها را به‌راحتی در افراد تشخیص می‌دهند. در نتیجه در گفت‌وگوهای رودر‌رو، با توجه به اینکه مغز زن، صداها را به‌سرعت تفکیک و طبقه‌بندی می‌کند و حرکت‌های بدن و ایما‌واشاره طرف مقابل را زیرنظر می‌گیرد؛ هماهنگی یا ناهماهنگی بین گفتار و نشانه‌های دیداری و غیرکلامی نهفته در کلام را به‌راحتی تشخیص می‌دهد و می‌فهمد که شوهر یا طرف مقابل، به او راست یا دروغ می‌گوید! به‌طور کلی زنان، پیام‌های نامحسوس را قوی‌تر از آقایان می‌گیرند و به نکات ناگفته، بهتر پی می‌برند. به‌عنوان مثال وقتی مردی از همسر و فرزندی از مادر، چیزی را مخفی کند، همسر یا مادر به‌راحتی می‌فهمد که اتفاقی افتاده است. به عبارتی حس ششم در زنان، قوی‌تر از مردان است.

* به آقایان توصیه می‌شود
به همسرتان دروغ نگویید تا راز و دروغتان فاش نشود. چراکه برای پنهان کردن دروغ، از چهره بیش از سایر قسمت‌های بدن استفاده می‌شود. هرکسی به‌صورت ناخودآگاه از تبسم، سر تکان دادن، حالت‌های چشم و چشمک زدن، برای اختفای دروغ استفاده می‌کند. عدم هماهنگی بین حرکت‌های بدن، نشانه‌های صورت و تُن صدا، این پنهان‌کاری را آشکار می‌کند. خانم‌ها با توجه به نوع روابط زوج‌های دیگر، تغییرهای جسمی و روانی آنان، به‌راحتی پی می‌برند که کدام‌یک از آنان با هم صمیمی هستند، کدام‌یک از هم خشمگین و ناراحت هستند،کدام‌یک تظاهر به دوستی و صمیمیت می‌کنند، کدام‌یک حسود هستند، کدام‌یک برتری‌جو هستند و... به‌طور کلی خانم‌ها از طریق احساس قوی خود، دگرگونی یا تغییرها را در دیگران به‌سرعت متوجه می‌شوند. در حالیکه مردان در هنگام گوش دادن، خونسرد بوده و سعی دارند بر اوضاع مسلط باشند و چهره‌شان دچار تغییر نشود. در این حالت حتی ممکن است، مردان بی‌احساس جلوه کنند.

3- توانایی انجام چندکار به‌صورت هم‌زمان
زن‌ها از عهده هر کاری برمی‌آیند. می‌توانند یک سازمان را اداره کنند، یک دولت را بچرخانند یا بر دنیا حکومت کنند و در آن واحد، در خانه خودشان هم بالاترین کارایی را داشته باشند. آن‌ها بهتر از هرکس دیگری می‌دانند که خانواده‌شان به چه چیزهایی نیاز دارد و برآوردن نیازهای آن‌ها، اصلی‌ترین اولویت زندگی خانم‌هاست. ارتباط بین دو نیم‌کره مغز در زنان، حدود پانزده‌درصد، بیش‌تر از مردان است. به‌علاوه استقرار مراکز عواطف، گویایی و شنیداری برای زنان در دو نیم‌کره مغز، باعث شده که زنان هم‌زمان هم می‌توانند صحبت کنند و هم قادرند به صحبت‌های دیگران گوش فرادهند.احساس‌های خود را به‌راحتی نشان دهند و چند کار دیگر را هم‌زمان انجام دهند.

4- توانایی حیات بخشیدن به یک انسان دیگر
زن‌ها توانایی بی‌نظیری دارند که آن، به دنیا آوردن یک انسان دیگر است. انسانی که بیشتر از هرکس از او مراقبت خواهند کرد، برایش فداکاری‌ها خواهند کرد و به او عشق خواهند داد. فرزند؛ بخشی از وجود آن‌ها و درواقع مهم‌ترین بخش آن خواهد شد و هرکاری برای خوشبختی او انجام خواهند داد.

5- داشتن کارایی بالاتر
دنیای مردانه‌ای است، اما همان‌طور که می‌بینید خانم‌ها، همه تلاششان را به‌کار بسته‌اند تا در جامعه، اجتماع و خانه کارایی بالاتری از خود نشان دهند. زن‌ها می‌توانند از عهده هرکاری برآیند. به‌نظر می‌رسد این اعتقاد، باید مانند یک میراث از مادران به دختران انتقال یابد. ما زنان، باید به این نکته پی ببریم که خود مسئول زندگی خویش هستیم و می‌توانیم به بهترین صورت ممکن از زندگی خود بهره ببریم.

حتی زمانی که به بهترین نحو ممکن به مسئولیت‌های زندگی بپردازیم، می‌توانیم نقش‌های اجتماعی مناسب را بپذیریم و از عهده ایفای آن برآییم. ما باید ابتدا خود و توانایی‌هایمان را بشناسیم و سپس زمینه شناختمان را برای دیگران ایجاد کنیم تا مانند فردی ماهر، در میدان‌های کاری و مدیریتی افتخار بیافرینیم.

 
منبع: کتاب خانم ها به خودتان افتخار کنید / نویسنده : علی ناصری
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
سخت است حرفت را نفهمند سخت تر این است که حرفت را اشتباهی بفهمند حالا میفهمم که خدا چه زجری میکشد وقتی این همه آدم حرفش را که نفهمیده اند هیچ اشتباهی هم فهمیده اند. دکترعلی شریعتی