سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۲
کد مطلب: 52257
۱
معایب ازدواج با خواستگار بیکار

خواستگار بیکار را قبول کنم یا نه؟

خواستگار بیکار را قبول کنم یا نه؟
قطعا هر دختری دوست دارد که همسرش شغلی داشته باشد حتی اگر درآمدش پایین باشد. این مسئله حتما برای خانواده شما هم مهم است و آنها قبول نمیکند که دخترشان را به کسی که بیکار است و یا هر شغلی دارد بدهند.

آیا خواستگار مسئولیت‌پذیر است؟
زمان مناسب برای رسیدن به یک شناخت نسبی، حداقل 6 ماه است. در این مدت تمام معیارهای خود برای انتخاب همسر آینده‌تان را در این فرد بررسی کرده و با وی در میان بگذارید.
با توجه به شرایط این فرد، اولین چیزی که باید در وی پیدا کنید روحیه مسئولیت پذیری است.
آیا تک فرزند است؟
آیا تک پسر خانواده است؟
یا در یک خانواده پر جمعیت بزرگ شده؟

ترتیب تولد و جمعیت خانواده یکی از مواردی است که می‌تواند در به وجودآوردن روحیه مسئولیت پذیری نقش داشته باشد، برای نمونه کسانی که تک‌فرزند یا تک‌پسر خانواده هستند، معمولا بیشتر زیر ذره‌بین پشتیبانی والدین هستند تا کسانی که در یک خانواده پرجمعیت بزرگ شده‌اند و یادگرفتند که خودشان باید گلیمشان را از آب بیرون بکشند.

علت بیکار بودنش را سوال کنید؟
از خواستگار خود بپرسید که در تمام دوره‌های مهم زندگی‌اش مشغول چه کاری بوده؟ برای مثال در سن 19 سالگی که همه وارد دانشگاه می شوند، چه می‌کرده؟ اگر خواستگار شما 30 ساله است و تا دوره لیسانس بیشتر تحصیل نکرده، در بین زمان 23 تا 30 سال مشغول چه کاری بوده؟ به سربازی رفته یا معاف بوده؟ اگر معاف بوده پس چرا شغلی پیدا نکرده. پس بدون خجالت و رودربایسی تمام سوالات خود را بپرسید تا بفهمید که آیا نداشتن شغل او به خاطر نداشتن روحیه مسئولیت‌پذیری و تنبلی است یا خیر.


عیبهای ازدواج با خواستگار بیکار

- اگر خواستگار شما زمان طولانی بیکار بوده، احتمال اینکه در آینده نیز به دنبال شغلی نرود بسیار زیاد است و شما این مسئله را می‌توانید به آسانی در دوره آشنایی پیش از ازدواج بفهمید.

- بیکار بودن روحیه و انگیزه را در شخص کم‌رنگ کرده و بعد از مدتی آن‌ را از‌بین می ‌برد. اگر شما دختر با‌انگیزه و پر‌تلاشی هستید، این ازدواج ممکن است سبب به وجود آمدن بی‌انگیزگی در شما هم شود.

- اگر شما شغل داشته باشید، قطعا از نظر مالی از همسرتان مستقل می‌شوید. این مسئله به جز وابسته کردن همسرتان به شما سبب به وجودآمدن احساس منفی در او شده و امکان دارد بر رابطه شما اثرگذار باشد.

- امکان دارد همسرتان پس از ازدواج، از شما توقع داشته باشد که تا وقتی که خودش شغل خوبی پیدا کند، شما وظیفه تهیه خرج خانه را به دوش بکشید، و شما نیز به‌ علت علاقه‌ای که به او دارید این مسئله را قبول میکنید، ولی از درون حس دلزدگی می‌کنید، شما هر دو باید با هم وظایف زندگی را برعهده بگیرید، تنها به دوش کشیدن کارهای مربوط به خانه و مسائل مالی برای یک نفر به تنهایی خسته کننده خواهد بود.

- با بیکاری همسرتان، شما باید بعضی از خواسته‌ها و تفریحات خود و فرزندانتان را کم کنید. شاید شما بتوانید این وضعیت را تحمل کنید، ولی به احتمال زیاد فرزندانتان نمی‌توانند.

- درصورت شاغل بودن شما، وظایفتان چند برابر می‌شود؛ کارهای بیرون از خانه و هینطور خانه‌داری.

- بیکاری همسرتان باعث می شود شما همسرتان را با دیگران مقایسه کنید ،حتی اگر خودتان نخواهید این کار را بکنید، با طولانی شدن مدت زمان بیکاری همسر‌تان شما با قرار گرفتن در جمع دوستانی که تقریبا همگی از لحاظ مالی به پایداری نسبی رسیده‌اند، حس سرخوردگی کرده و همین مسئله باعث می شود تا با همسر خود درباره مسائل مالی اختلاف پیدا کنید.


نتیجه
شغل خواستگار نقش مهمی در زندگی شما و فرزندان آینده تان دارد. این به طور مستقیم با کیفیت زندگی همه شما رابطه دارد. برتری ها برای ازدواج یک انتخاب شخصی است. هر چند توصیه های کلی در این ارتباط وجود دارد، ولی اینکه کدام اولویت مهم تر است، را شما انتخاب می کنید.

در انتخاب همسر باید تمام ملاک های خود را محاسبه کنید. تمام جهات، حال و آینده، را بسنجید. ولی زمانی که جواب مثبت دادید، دیگر شریک زندگی یکدیگر به حساب می آیید. در سختی ها و پستی و بلندی ها باید در کنار یکدیگر باشید و با تصمیم گیری و توافق سعی کنید که به راه کارهای برد-برد برسید.
 
مرجع : بیتوته
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
موفقیت به سراغ کسانی می آید که آن قدر در تلاشند که وقت نمی کنند دنبال آن بروند.