جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۹
کد مطلب: 52733
۱۸
۷

نحوه برخورد با کودکی که عکس مبتذل دیده چیست؟

نحوه برخورد با کودکی که عکس مبتذل دیده چیست؟
با گسترش تکنولوژی و نفوذ فضای مجازی به دنیای کودکان، والدین باید نسبت به نحوه استفاده و ترفندهای اینترنتی آگاهی بیشتری داشته باشند. بسیاری از فیلم های مستهجن تنها به عنوان تبلیغات در سایت های مختلف ظاهر می شود.
 
با ورود دنیای مجازی به دالان خانه‌ها، حد و مرزهای روابط و اطلاعات مردم کیلومترها جا به جا شد. شاید تا پنج سال پیش اینکه یک کودک در جستجو یک عکس مبتذل باشد و به راحتی با فشردن چند دکمه به آن دست پیدا کند دور از ذهن به نظر می‎‌رسید.

امروزه متاسفانه گریزی از فضای مجازی و اینترنت نیست و نمی توان از محتوای سایت های مختلف آگاه بود. بنابراین لازم است والدین از نرم افزارهای نظارتی استفاده کنند.

شاید حواستان نباشد ولی پول نقد کم کم از جیب‌هایتان به حساب بانکی شما منتقل شده، برای پیدا کردن آدرس جایی از چند نفر آدرس نمی‌‎پرسید و تنها نقشه را از گوشی موبایل خود نگاه می‎‌کنید.

شگفتی‌هایی که دنیای اینترنت برای ما به وجود آورده، جهان ما را به کلی دگرگون ساخته است. به هیچ وجه نمی‎‌توان مزایای اینترنت را نادیده گرفت، اما گاهی این دسترسی آسان به اینترنت کار دستمان می‎‌دهد!

کودکی را تصور کنید که برای حضور در کلاس مجازی مدرسه خود گوشی موبایل مادرش را به دست گرفته است، ناگهان یک نوتیفیکیشن یا پیام برایش ارسال می‌‎شود.

تبلیغ یک سایت یا هرچیز دیگری که عکس مبتذل روی آن درج شده است. این بهترین و مثبت انگارانه ترین دیدگاه ممکن است! حالا با این کودک چه رفتاری باید داشته باشیم؟


اگر کودکمان عکس مبتذل دید چه واکنشی نشان بدهیم؟
اگر کودک شما به طور تصادفی در معرض محتوای مبتذل آنلاین قرار گرفته، طبیعی است که ناراحت و نگران شوید. اما فراموش نکنید کودک به طور ناخواسته پورنوگرافی یا عکس مبتذل دیده و به طور عمد آن را جستجو نکرده است. در نحوه برخورد با کودکی که عکس مبتذل دیده در درجه اول بیاید دو حالت را برای توصیف به کار ببریم.

در حالت اول کودکی را تصور کنید که به طور ناخواسته با یک عکس مبتذل در گوشی موبایل والدینش مواجه شده و حالت دوم کودکی که به انتخاب سراغ یک فیلم یا عکس مبتذل رفته و آن را تماشا کرده است.

قبل از هر چیزی باید بگویم که عصبانیت را از خود دور کنید. هر اتفاقی که افتاده است با خشونت و سرزنش بدتر می‎‌شود که بهتر نمی‎‌شود. پس با نهایت آرامش تشخیص دهید کودک این فیلم را اتفاقی جایی دیده یا اینکه به انتخاب خود به سراغ این نوع فیلم و عکس رفته است.

اگر حالت منطقی و آرام داشته باشید، ترس را به کودک القا نکنید، خودتان می‌توانید پاسخ را با مکالمه از کودک خود دریافت کنید. حتی ممکن است از حالت‌های ناخودآگاه رفتاری او متوجه شوید.

نیاز است ما والدین آگاهی بیشتری نسبت به این فضا داشته و بر فعالیت کودک خود نظارت کامل داشته باشیم و حتما بدانیم که چگونه با کودکان رفتار کنیم. اما اگر نظارت کافی نبوده و فرزندتان محتوای مستهجن دیده، باید نحوه برخورد با کودکی که عکس مبتذل دیده را یاد بگیرید.
 

آیا او ترسیده است؟ افسرده است؟ گوشه گیر شده است؟ کنجکاوانه دنبال فرصتی می‌گردد که با موبایل یا تبلت تنها باشد؟
اینکه منشأ این جستجوهای کودک کجاست، کمک شایانی به تمامی مراحل رفتار درمانی خواهد کرد. اگر کودک شما انتخاب کرده که یک عکس مبتذل ببیند، احتمالا بیش از این که ترسیده باشد، کنجکاوی درش دیده می‌شود.

این کنجکاوی می‌تواند خطر آفرین باشد چرا که به مراتب رشد پیدا می‌کند. بهترین و شاید ساده‌ترین روش، پرسیدن از خود کودک است.
با او صحبت کنید همانگونه که در مورد مسائل معمولی زندگی با او صحبت می‌‏کرده‌اید. در محیطی آرام و خلوت به دور از چشم دیگران در کنار او بنشینید، توجه کنید که حتما کنار او بنشینید نه رو به روی او.


چرا که وقتی رو به روی او باشید ممکن است حس محاکمه به او دست دهد، پس کنارش بنشینید و سر صحبت را با چیزهای جزئی باز کنید. اجازه دهید احساس امنیت کند که یک مکالمه دوستانه با شما خواهد داشت.

سپس در مورد روابط مرد و زن صحبت کنید. از او بپرسید که به نظرش رابطه یک مرد و زن تا چه حد دوستانه می‌تواند باشد؟ اگر کودک شما سرخ شد و نتوانست توضیح دهد به او بگویید که اگر یک نفر در دنیا باشد که او بتواند صادقانه با آن شخص صحبت کند آن فرد شما هستید.

به توضیحات کودک گوش دهید
از کودک بخواهید این اتفاق را به طور کامل برای شما توضیح دهد. اگر زمانی که جزئیات را بیان می کند آشفته شده یا حرف او را قطع کنید؛ همه حقایق را بیان نمی­کند. از کودک بپرسید چگونه به این محتوا دسترسی پیدا کرده یا تصاویر را چه کسی به او نشان داده است. بهتر است به جای تنبیه کودک، از احساس او در زمان تماشای محتوای جنسی سوال کرده و او را درک کنید.

می‎‌توانید دیدگاه خود را در این مورد بیان کنید، به طور مثال بپرسید به نظرت اگر یک مرد و یک زن با هم دوست باشند با هم حالشان خوب است یا زود به زود با هم دعوا خواهند کرد؟
این سوال باعث می‌شود کودک حس درونی خود را فاش کند. اگر فیلمی که کودک تماشا کرده است یک رابطه خشونت آمیز و ترسناک بوده باشد، پس امکان دارد کودک شما از جنس مخالف نفرت به دل بگیرد.

شاید به نظر شما خیلی هم بد نباشد که کودک یک رابطه ترسناک دیده باشد و تمایلی نداشته باشد که دوباره به سراغ این نوع فیلم برود اما این باور اشتباه است.

خشونت رابطه در ضمیر ناخودآگاه کودک نفوذ می‌کند و بعد از سال‌ها خودش را نشان می‌‎دهد.

تعبیر درست از این واقعیت این است که کودک شما به خودش آسیب زده است، اینکه یک کودک ده ساله پشت فرمان یک ماشین بنشیند چه اندازه خطرناک است؟ یا برای یک نوجوان ۱۸ ساله هم خطرناک است؟

مسئله همین است! روابط جنسی مثل هر رخداد و مهارت دیگری در زندگی سهمی دارد اما در زمان درست آن، وقتی زودتر از موعد با آن مواجه شود خطر آفرین است.

پس مثل وقتی که کودک شما از دوچرخه افتاده و دست و پایش زخم شده است باید روح و روان او را درمان کنید. رفتار شما می‌تواند منجر به این شود که کنجکاوی‌های او پایان بپذیرد یا اینکه موجب ناهنجاری و نفرت از یک رابطه شود.

ممکن است توجه و کنجکاوی کودک را تحریک کنید و مدام این نوع عکس‌ها را جستجو کند. لذا بسیار هوشمندانه و هوشیارانه رفتار کنید. نمی‌توان در این مورد سهل انگاری کرد.

گاهی در پی این نوع
نظاره‌ها کودک به بلوغ زودرس می‌‎رسد. اگر دختر یا پسر شما به بلوغ جنسی برسد در زمانی که مناسب نیست، صفحات رشد او شروع به بسته شدن می‎‌کنند، رشد قدی کودک به مخاطره می‎‌افتد.

اختلالات هورمونی نیز ممکن است برای کودک پیش بیاید. هرچند هر بلوغ زودرسی به علت مشاهده فیلم یا عکس مبتذل نیست اما یکی از دلایل می‎‌تواند باشد.

تنبیه و مجازات کودک ممنوع!
طبیعی است که آرامش خود را از دست داده و عصبانی یا ناراحت شوید. اما منطقی رفتار کنید؛ چرا که کودک نباید احساس کند اشتباه کرده است. در عوض از کودک به­خاطر شجاعت و جسارت او در بیان حقایق تشکر کنید. نحوه برخورد با کودکی که فیلم مبتذل دیده نباید احساس شرم در او ایجاد کند. پس با حفظ آرامش و خودداری از مجازات کودک، این اطمینان را به او دهید که با کمک یکدیگر مسئله را بررسی و حل خواهید کرد.


احساس شرم در کودک ایجاد نکنید
نحوه رفتار شما نباید به گونه ای باشد که کودک شما احساس شرم کند، او نباید احساس کند اشتباه کرده است. در عوض از کودک به خاطر شجاعت و جسارت او در بیان حقایق تشکر کنید.


به کودک برچسب نامناسب نزنید
اگر کودک در معرض عکس یا فیلم پورنوگرافی قرار گرفته، به او اطمینان دهید هیچ مشکلی ندارد. رفتارهای خشونت آمیز در این شرایط یا توقیف گوشی همراه، لپ تاپ یا گجت های کودک در این زمان توصیه نمی شود. در واقع این رفتار، کنجکاوی جنسی کودک را بیشتر کرده و باعث می شود کودک پنهان کاری را بیاموزد. والدین در این شرایط نباید سریع تصمیم گیری کرده و کودک را قضاوت کنند. نحوه برخورد با کودکی که عکس مبتذل دیده نباید به گونه ای باشد که او را تشویق به جستجوی محتوای جنسی کند. درنتیجه واکنش خشونت آمیز که به روابط شما صدمه می زند، تصمیم سنجیده ای نیست.


درک احساسات کودک پس از واقعه
از کودک بخواهید که درباره احساس خود در زمان تماشای محتوای نامناسب صحبت کند. آیا در زمان دیدن محتوای جنسی احساس خوبی داشته یا احساسات منفی را تجربه کرده است؟ احساس ترس، خشم، ناراحتی یا احساسات دیگر باید کاملا توسط والدین درک شود. گاهی ممکن است کودک ترکیبی از چند احساس را در رابطه با محتوای جنسی داشته باشد. معمولا ترکیبی از احساس کنجکاوی و تنفر در کودک دیده می شود. حتی از این اتفاق به عنوان فرصتی برای آموزش بهره بگیرید. از کودک بخواهید توضیح دهد که آیا دو نفر در رابطه احساس رضایت داشتند یا یکی از دو نفر ناراحت بود؟ بهتر است این کار را بعد از اطلاع از بهترین برخورد با کودکی که فیلم مبتذل دیده، انجام دهید. صحبت از روابط محترمانه جنسی با توجه به سن کودک و پس از مشورت با روانشناسان به فرزندتان کمک می کند درگیر احساسات منفی روابط جنسی نشود.


برنامه ریزی گفتگو با کودک لازم است
گفتگو با کودک و اتفاقی که افتاده بعد از تفکر و برنامه ریزی، انجام شود. اگر اطلاعات کافی درباره تربیت جنسی کودک ندارید، به کمک مشاورین از آن اگاه شده و قبل از صحبت با کودک، آگاهی های جنسی مربوط به سن او را بدانید. نحوه برخورد با کودکی که فیلم مبتذل دیده تاثیر زیادی در رفتارهای آینده او خواهد داشت. بنابراین والدین باید آگاهی بیشتری از رشد جنسی کودک داشته و موضوعات مناسب را مطرح کنند.

محدودیت در زمان استفاده از فناوری
تحقیقات به طور مداوم این واقعیت را تقویت می کنند که فن آوری می تواند اعتیاد آور باشد و می تواند یک پیام تأثیرگذار مداوم را در درک مردم داشته باشد.

خانه ها باید برای زمان استفاده از رایانه، بازی های ویدیویی، تلویزیون، فیلم، موسیقی و تلفن محدودیت هایی داشته باشند. وقتی اجازه می دهید یک فناوری یا دستگاه جدید بخشی از زندگی فرزند شما باشد، عاقلانه و با دقت انتخاب کنید.
 
برای مشاوره و برخورد با نوجوانی که فیلم مبتذل دیده است، یک قانون خانگی در نظر بگیرید و به موارد زیر توجه کنید:
- سایت هایی که فرزند شما اجازه بازدید دارد.
- آن ها چند بار در روز می توانند به وب دسترسی پیدا کنند.
- مدت زمان مجاز آنلاین بودن آن ها، مهم است.
- عواقب مناسب برای شکستن قوانین (یعنی از دست دادن امتیاز تلفن) امتیازات پیروی از قوانین (به عنوان مثال ، طولانی شدن زمان تفریح با دوستان یا افزایش سایر آزادی ها) وقتی قرارداد کامل شد، آن را به همراه نوجوانتان امضا کنید و آن را در یک منطقه قرار دهید.

 
 

رفتار با نوجوانی که به سن بلوغ رسیده و فیلم یا عکس مبتذل دیده چگونه است؟
دیدن فیلم های مبتذل در سنین نوجوانی می تواند طبیعی باشد. نوجوانان در این سن، کنجکاو هستند. آن ها خود را در آستانه داشتن روابط و بزرگسالی می بینند و می خواهند با موضوع روابط جنسی آشناتر شوند. اما دیدن فیلم های مبتذل در این سنین، می تواند به یک اعتیاد، الگوهای رفتاری مخرب و ذهنیت های اشتباه در ارتباط با رابطه جنسی شود. مشاوره و برخورد با نوجوانی که فیلم مبتذل دیده است، کمک می کند تا فرزندمان را از این آثار مخرب در امان نگه داریم. گاهی پیش می‌آید یک نوجوان تازه به بلوغ رسیده یک عکس مبتذل دیده است، رفتار با وی متفاوت از رفتار با یک کودک است. چرا که نیازهای جنسی او بروز کرده و نیاز پیدا می‌‎کند که آنها را رفع کند.

خطراتی که این نوجوانان را تهدید می‎‌کند جنس متفاوتی با کودک دارد. آنها آمادگی و علم یک رابطه را دارند پس وقتی خطر به سراغ آنها می‌‎آید که این رابطه ناسالم باشد.

کمی فراتر از مرزهای عرف ایران صحبت می‎‌کنیم.شاید شما فکر کنید که در یک کشور توسعه یافته وقتی نوجوان بلوغ یافته آنها نیاز به یک رابطه پیدا می‌کند، تعلیمات مناسب را به او آموزش می‎‌دهند تا به خود و دیگری صدمه وارد نکند. اما اینگونه روابط در فرهنگ و عرف جامعه ما یک تابو هست.

منتها توجه کنید که نوجوان شما در جهانی از ارتباطات گسترده جهانی قرار دارد و ممکن است متفاوت ار طرز فکر خانواده فکر کند و همین مسئله به او اجازه دهد که با پنهان کاری از خانواده در جهانی که برایش هیجان دارد زندگی کند.

در این میان این نقش خانواده و والدین هست که به نوجوان بیاموزند که چنین جهانی امکان دارد کاخ آرزوهایی که ساخته‌اند را بر سرشان خراب کند و زندگیشان را به تباهی بکشاند.

باید با نوجوان خود در مورد این روابط محترمانه تر رفتار کنید. به خلوت آنها احترام بگذارید و سعی کنید رابطه دوستانه‌ای با فرزند خود داشته باشید. در سنی که بیشترین نیاز به
جنس مخالف بروز می‎‌کند باید این نیاز کنترل شود، پس زدن و نادیده گرفتن فقط روند شناخت زندگی زناشویی وی را کند می‌‎کند.

شما باید با دلیل و منطق نوجوان خود رامتقاعد کنید که این روابط درحال حاضر برای او مناسب نیست و او باید بداند و خودش متوجه شود که اینگونه روابط در چهارچوبی که نامش خانواده هست معنا پیدا می‌کند.

هر چند که سن نوجوانی سن اشتباه کردن است اما هر اشتباهی قابل جبران نیست. پس باید تجربه‌ها به حدی باشند که ویرانگر نباشند.

حال با چند مثال بهتر موضوع را تفهیم خواهیم کرد. ممکن است نوجوان شما در حال تماشای یک فیلم باشد و شما به نزد او بروید، وقتی به نمایشگر نگاه می‎‌کنید متوجه می‎‌شوید فرزند شما در حال تماشای یک عکس مبتذل است.

در این لحظه چه عکس العملی نشان می‌‎دهید؟ صادقانه فکر کنید و به خود پاسخ دهید. آیا عصبانی می‎‌شوید و شروع به سرزنش وی می‎‌کنید؟
لپ تاپ یا تبلت او را توقیف می‎‌کنید؟ او را در اتاقش حبس می‎‌کنید؟ شروع به داد و فریاد می‎‌کنید؟
متاسفانه این رفتارهای ناپخته باعث بدتر شدن اوضاع نوجوان شما می‌‎شود. شما او را از کاری منع می‎‌کنید که غریزه و طبیعت اوست. این رفتار باعث اختلال در باورهای نوجوان می‎‌شود، فرزند شما دیدن فیلم یا عکس مبتذل را ترک نمی‎‌کند تنها سرخورده می‎‌شود و پنهان کاری را ادامه می‎‌دهد.


رفتار درست با این قسم نوجوانان در قدم اول نادیده گرفتن است.
نمایشگری که فیلم یا عکس مبتذل پخش می‌‎کند را نادیده بگیرید. صفحه لپ تاپ را ببندید.
اجازه دهید او متوجه شود که شما نیازهای او را به رسمیت شناخته اید و به خلوتش احترام می‎‌گذارید. نوجوان شما باید در خانه احساس امنیت کند وگرنه در بیرون از خانه به دنبالش می‎‌گردد و امکان دارد به راه‌هایی کشیده شود که جبران آن به مراتب سخت‌تر و یا حتی در بعضی موارد غیر قابل جبران باشد.

در مرحله دوم از او بپرسید که فیلم‌هایی که تماشا می‏‌کند قابلیت دارند که خانوادگی نگاه کنید؟ اگر جواب او منفی بود بپرسید که آیا تمایل دارد توضیح دهد چرا؟
از این قسمت به بعد وارد لایه‌های عمیق نیازهای او می‎‌شوید. چرا که دلیل نگاه کردن این فیلم یا عکس مبتذل گاهی برای خود نوجوان نیز ممکن است در هاله ای از ابهام باشد.

او نیز مانند شما سعی می‎‌کند که خودش را بهتر بشناسد و به سمت روابطی که علاقه دارد جذب می‎‌شود. پس سوال‌های خود را محتاطانه انتخاب کنید. سعی کنید با سوال‌هایتان او را ترغیب کنید که عاقلانه به این قضیه نگاه کند و تنها احساسات و غرایز را اولویت زندگی اش قرار ندهد.

در آخر توضیح دهید که در آخر تنها بازیگر زندگی او خودش است! اگر قهرمان داستان نابود شود دیگر داستانی وجود ندارد. لذا حال که او به لحاظ جسمی و جنسی بالغ شده باید تلاش کند از نظر عقلانی هم بالغ شود و این بلوغ تنها با اراده و تلاش خودش انجام خواهد گرفت.
 

با هم مسئله را حل کنید
از فرزند خود بپرسید که دوباره مایل است این اطلاعات را در فضای اینترنت جستجو کند. مکالمه را طوری جهت دهید که کودک علاقه­ای به جستجوی مجدد نداشته باشد. کودک را ترغیب کنید به موضوعات دیگری پرداخته و علاقمندی های خود را دنبال کند. البته لازم است این اعتماد را در او ایجاد کنید که اگر دوباره در معرض چنین محتوایی قرار گرفت، آن را با شما در میان بگذارد. پس روابط صمیمانه خود را با کودک تحت هر شرایطی حفظ کنید. در صورتی که کودک به دنبال کردن محتوای مبتذل علاقه پیدا کرده؛ بهتر است از روانشناسان کودک کمک بگیرید. با حضور در جلسات مشاوره رواشناسی از بهترین واکنش و برخورد با کودکی که فیلم مبتذل دیده آگاه می شود.

نکات مهم:
- به نوجوان خود بیاموزید فیلم مبتذل، میل جنسی را به سمت یک توهم سوق می دهد تا یک فرد ذهنیت مصرف کننده را ایجاد می کند و به جای ایجاد روابط، از تصاویر و مردم استفاده می کند.
- پورنوگرافی یک ذهنیت مصرف کننده را تشکیل می دهد تا یک ذهنیت دوست داشتنی.
- پورنوگرافی بردگی ذهنی و جسمی: برانگیختگی جنسی به راحتی وابسته به تصاویر صریح یا فیلم است. در مشاوره و برخورد با نوجوانی که فیلم مبتذل دیده است، به او یادآوری کنید که در غیاب چنین مطالب و فیلم هایی، نوجوانان معتاد به پورنوگرافی برای رسیدن به برانگیختن به داروها وابسته می شوند.
- به نوجوان خود در زمینه ریسک پذیری و تصمیم گیری علاقانه کمک کنید.

 
تربیت جنسی کودک و صحبت از رابطه جنسی
تربیت جنسی کودک با توجه به سن او باید پیگیری شود. اگر اطلاعی از نحوه تربیت جنسی ندارید حتما این کار را به کمک مشاورین انجام دهید؛ اما از آن غافل نشوید. کودک باید درباره محتوایی که تماشا کرده آگاهی داشته باشد. صحبت از رابطه جنسی و هدف آن، کنجکاوی های کودک را کمتر می کند. در حالی که اگر بخواهید موضوع بحث را منحرف کرده و کودک را به کار دیگری مشغول کنید، جواب سوالات خود را در جای دیگری جستجو می کند. نحوه برخورد با کودکی که عکس مبتذل دیده باید به گونه ای باشد که سوالی در ذهن کودک باقی نگذارد. بهتر است این کار را با مشورت روانشناسان حوزه کودک دنبال کنید. اما مطمئن شوید فرزندتان سوالات خود را از افراد دیگر نمی پرسد.

 
کلام آخر
در عصر امروز، نمی توان کودکان را از فعالیت های مجازی منع کرد. با این حال قبل از خرید گجت های هوشمند برای کودک، از امنیت در فضای مجازی به طور کامل آگاه شوید. مشورت و مشاوره با روانشناسان حوزه کودک، رفتار صحیح در زمینه فعالیت های اینترنتی فرزندتان را به شما می آموزد. اگر فرزندتان در معرض محتوای مستهجن قرار گرفته، با اگاهی از برخود با کودکی که فیلم مبتذل دیده، رفتاری مناسب داشته باشید.

نوجوانان به طور طبیعی مستعد تصمیم گیری در معرض خطر و ضربه هستند. این نحوه شخصیت آن ها در این دوران است. این به معنای خوب یا بد بودن نیست، بلکه این بدان معنی است که نوجوانان به نحوه مدیریت عاقلانه در این فصل از زندگی نیاز دارند. تصمیمات درست نه تنها در برخورد با نوجوانی که فیلم مبتذل دیده است، کمک می کند، بلکه به نوجوان در تمام مراحل نوجوانی و بزرگسالی اش کمک خواهد کرد.

کنجکاوی های جنسی کودکان در فضای مجازی به واکنش شما بستگی دارد. بنابراین بهتر است تربیت جنسی کودک را نادیده نگرفته و آن را از طریق منابع معتبر دنبال کنید.
مرجع : موفقیت
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

کوروش
Iran, Islamic Republic of
.سلام خسته نباشید ما دختر بچه ۷داریم و یک پسر ۱۱ساله متاسفانه َچند روز پیش دخترم تو گوگل فیلم و عکس پورن جستو کرده و نگاه لطفا راهنمای کنید درود
Iran, Islamic Republic of
سلام دکتر بچه ده سالهای دارم که در گوشی موبایلش گوگل را فیلتر کردم که که برای جستجوی فیلم وعکس مستهجن عمل نمیکند ولی از سایتی دیگر برنامهای در گوشی خود نصب کرده بود که قفل امنیتی داشت و دوسه تا فیلم‌کوتاه که در گالری مانده بود متوجه شدم که فیلم مستهجن دیده به نظر شما چطور با ایشون برخورد کنم‌که گوش بکنه ضمنن ایشون حتی برای موضوعات کوچک هم موقع انتقاد کردن موضع میگیره متاسفانه
Iran, Islamic Republic of
به نظرم اول باید دلیل اینکه چرا فرزند شما به این مسائل گرایش پیدا کرده پی ببرید
مدرسه یا فضای مجازی یا ...
سرزنش گری رو کنار بگزارید
دوستانه برخورد کنید و مطمعن باشید بیشتر از اون چیزی که شما تصور کنید اطلاعات داره پس کاری نکنید که مخفی کنه
بهترین راه رفاقت کردن با فرزندتان هست وقت گذراندن باهاش
در موقعیت های خطرناک قرار ندادنشون مثلا تنهایی و خلوت طولانی
ارجاع به مشاوره
تخلیه انرژی با ورزش یا...
به فرزندتان بفهمانید که این موضوع و هر موضوع دیگری اگر در زمان درستش اتفاق نیوفته آسیب رسان هست
مهسا
Iran, Islamic Republic of
باسلام پسر ۸ ساله دارم که متوجه شدم در گوگل عکس مستهجن سرچ گرده ودیده بسیار ناراحت شدم و برخورد بدی داشتم باهاش اما بعد آروم باهاش حرف زدم و اندام خصوصی را براش توضیح دادم نگران اینم که دوباره بره و اینکار رو بکنه تبلت رو هم ازش گرفتم میخوام بدونم چند روز که از این ماجرا گذشته واطلاعاتم بهتر شد میتونم باهاش حرف بزنم یا اصلا یادآوری نکنم براشو راجبش حرف نزنم بهتره؟ توروخدا کمکم کنید داغونم داغون
Iran, Islamic Republic of
در سنین کودکی بچه ها تجربه های مختلف را از همسالان یاد می گیرند. روی انتخاب دوستان آنها تمرکز کنید. متاسفانه بعضی پدر و مادرها شاغل هستند و بچه در تنهایی وسوسه می شود برود سمت این مسائل. مادران جوان مواظب پوشش خود در خانه باشند
Iran, Islamic Republic of
من بشخصه باور دارم همنشین بد ۱۲سال تربیت محافظانه منو خراب کرد
سمیه نیاز به مشاوره برای دخترم دارم
United Kingdom
نیاز به مشاوره دارم
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای کشتی های ساکن، موج های دریا تصمیم می گیرند!