چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۸:۲۳
کد مطلب: 53508
۱

چرا باید شخصیت افراد را هنگام استخدام ارزیابی کرد؟

چرا باید شخصیت افراد را هنگام استخدام ارزیابی کرد؟
این موضوع را باید درنظر گرفت که داشتن یک رزومه خوب و بسیار جامع و دارای اعتبار، دیگر در مصاحبه حضوری استخدامی کافی نیست چرا که هزینه‌های بالایی که استخدام‌های نامناسب و نرخ بالای گردش های مالی برای شرکت‌ها و سازمان ها داشته اند حاکی از این است که این مجموعه‌ها باید در فرایند استخدامی خود, گزینه بهتری را استخدام کنند که در این میان, تخمین زده می‌شود بالای ۷۵ درصد از کل تصمیم‌های استخدامی منجر به استخدام نادرست می‌شوند.

در بیشتر موارد، تصمیم گیری اشتباه در استخدام افراد می‌تواند برای شرکت هزینه‌ای ۳.۵ برابر حقوق سالانه کارمند هزینه داشته باشد که این موضوع, به وضوح می‌تواند تاثیر منفی بر تجارت و کسب و کار داشته باشد. بنابراین، ارزیابی داوطلبان استخدامی صرفا براساس CV آن‌ها روش درستی برای پیشبرد مراحل انتخاب نیست. زیرا استخدام کنندگان, به جای این که به مهارت ها و تجربیات سخت داوطلبان استخدامی در گذشته  اهمیت دهند, تحصیلات و موارد نه چندان مهم گزینه های استخدامی برای آن ها مهم است و واقعیت ها کمتر مورد توجه شان قرار می گیرد.

امروز, این موضوع در فرایند استخدامی بسیار مهم است که بتوانید موفقیت‌های آینده را پیش بینی کنید تا از طریق آن, تصمیم گیری‌های صحیحی داشته باشید. بنابراین، سازمان‌ها باید استعداد‌یابی خود را مبتنی بر موقعیتی خاص انجام دهند که مستلزم این است که در نحوه ارزیابی و انتخاب گزینه های استخدامی خود نوآوری داشته باشند تا بتوانند مناسب ترین فرد را برای این شغل استخدام کنند.
نکته مهم این است که ارزیابی خودکار و صحیح داوطلبان و بررسی و پیش بینی مهارت‌های آن‌ها می‌تواند به بهبود کیفیت استخدام کمک کند.

استخدام پیش بینی شده مبتنی بر هوش مصنوعی، این امکان را به شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌دهد تا مشخص کنند کدام ویژگی، پیش بینی کننده عملکرد و مشارکت استخدامی است تا بتوانند ویژگی‌های گزینه‌های استخدامی خود را با مدل پیش بینی کننده مطابقت دهند.

شخصیت؛ پیش بینی کننده موفقیت شغلی در آینده
از نظر علمی، شخصیت افراد می‌تواند عملکرد شغلی آن‌ها را پیش بینی کند و ارزیابی کردن گرایش‌های رفتاری گزینه‌های استخدامی در یک محیط کار، به استخدام کنندگان این امکان را می‌دهد که درواقع, بفهمند آیا آن‌ها علاوه بر فرهنگ فعالیت در محیط کاری,  عملکرد خوبی هم  دارند یا خیر؟!

ارزیابی کردن شخصیت گزینه‌های استخدامی به روش جدید، روش‌های سنتی که به صورت جمع آوری اطلاعات بود را از بین می‌برد و شرایط خوبی را برای استخدام کنندگان فراهم می‌کند تا بتوانند از طریق آن،  گزینه‌های نهایی استخدامی خود  را به خوبی انتخاب کنند.

تحقیقات نشان می‌دهند که معیار‌های شخصیتی، پیش بینی‌های خوب و مفیدی برای عملکرد شغلی افراد در آینده هستند که اطلاعات روشنی از تاثیر شخصیت این گزینه‌های استخدامی بر رفتار آن‌ها در محل کار بیان می‌کنند که از آن جمله می‌توان به نحوه ارتباط و برخورد گزینه‌های انتخابی با دیگران، حل مسائل و مدیریت احساسات خود اشاره کرد.


یک مطالعه در سال ۲۰۱۶، به بررسی روش های انتخابی پرسنل و استخدام آن ها از نظر روانشناسی پرداخته و نشان داده است تجربه شغلی، به تنهایی نشان می دهد که تا ۱۶درصد می توان عملکرد دقیق شغلی را پیش بینی کرد در حالی که ترکیب توانایی شناختی و شخصیت تا ۷۸ درصد می تواند دقت لازم در پیش بینی عملکرد در آینده را داشته باشند.

در این مطلب، به برخی از دلایلی اشاره شده است که شما می توانید از طریق ارزیابی شخصیت افراد برای بهبود استخدام استفاده کنید.


وقتی که استخدام مبتنی بر اطلاعات باشد منجر به تصمیم گیری های بهتری می شود
وقتی که استخدام افراد مبتنی بر اطلاعات باشد منجر به تصمیم گیری های بهتری برای این منظور می شود چراکه این داده ها و اطلاعات، شرایطی را فراهم می‌کنند که می توان از طریق آن ها، تصمیم های بهتری گرفت. زیرا به دنبال آن، ارزیابی شخصیت هم می تواند یک دید معقولی از این داده ها و اطلاعات عینی فراهم کند که باعث تصمیم گیری بهتری می شود.

وقتی شخصیت افرادی که برای استخدام اقدام کرده اند را بررسی و ارزیابی می کنید، یک دید معقولی در خصوص نحوه رفتار آن ها در یک زمینه کاری را بدست می‌آورید که می تواند عملکرد شغلی و مناسب بودن آن مجموعه کاری را پیش بینی کند و با استفاده از اطلاعات کسب شده می‌توانید گزینه استخدامی مناسب را نیز شناسایی کرده و بهره وری کلی و کارآیی تیم های خود را بهبود ببخشید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
خدايا،ميشه چند لحظه وقتتو بگيرم! اين دفعه چيزي ازت نمي خوام! فقط مي خوام  خيلي ساده بگم: ممنون براي همه چيز...