پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۳
کد مطلب: 54707
۰

اگر واسطه ازدواج هستید بخوانید!

اگر واسطه ازدواج هستید بخوانید!
در دین مبین اسلام همواره تاکید زیادی بر اهمیت ازدواج شده است. آنقدر که پیامبر گرامی اسلام، ازدواج را کامل کننده دین معرفی می کنند و دوری کردن از آن را موجب بیرون افتادن از امت اسلام می دانند. از همین رو، به هم رساندن دو جوان، ارزش و اهمیتی در دین اسلام دارد که آن را دارای پاداش های دنیوی و اخروی می کند.
 
ویژگی های واسطه ازدواج خوب مورد اعتماد
یک واسطه خوب و مطمئن باید متدین، عاقل، فهیم، دلسوز و خیرخواه باشد، معیارهای اصلی و حقیقی ازدواج را بشناسد، نقاط ضعف و قوت دو طرف را بداند، کاملا با خلقیات، روحیات، فرهنگ و مذهب خانواده ها آشنا باشد و بسیار سنجیده و عاقلانه طرفین را آگاه سازد. در این شیوه آشنایی، واسطه ها به دلیل شناختی که از دو طرف دارند مهره اصلی انطباقات اولیه واقع شده و اقدام به معرفی افراد به یکدیگر می کنند. در این میان بسیاری از خانواده ها نیز تنها به صرف آشنایی، به فرد معرفی کننده بیشتر از فرد معرفی شونده اعتماد می کنند. اما باید دانست فرد واسطه براساس نظام فکری، فرهنگی و مذهبی خود دو نفر را به هم معرفی می کند و ممکن است طرفین را به درستی نشناخته باشد، بنابراین نمی تواند تضمین کننده موفقیت در ازدواج باشد.

در واقع جوان ها و خانواده هایشان باید بدانند پس از معرفی باید براساس اعتقادات و روحیات خود به تحقیق و بررسی بیشتری پرداخته و براساس آنچه می شنوند تصمیم نگیرند.


توصیه هایی برای واسطه های ازدواج
بعضی از افراد واسطه گرهای خوبی برای ازدواج نیستند چون روش صحیح معرفی کردن 2 نفر برای ازدواج با یکدیگر را بلد نیستند. در چنین مواقعی، این واسطه گری نه تنها فایده ای ندارد بلکه باعث ایجاد ناراحتی هم می شود. در قدم اول، خانواده ها باید ببینند چه فردی و با چه خصوصیات اخلاقی واسطه ازدواج آن ها و فرزندشان شده است. در ادامه چند توصیه به افرادی که می خواهند واسطه ازدواج دیگران بشوند، ارائه می شود.

 
چگونه دوستی های پایدار داشته باشید؟
گفتیم برخی از افراد واسطه های خوبی برای ازدواج نیستند. تنها روشی که می شناسند " معرفی دخترها و پسرها است " . اما اینکار مثل جشن تکلیف کاری است پسندیده و خیر. این روشها را دنبال کنید تا به اجر اخروی برسید .
 
 
با نظر خودتان دیگران به هم وصل نکنید
یکی از کلیدهای موفقیت در دوستی افراد این است که آنچه را می خواهند در اختیارشان قرار دهیم نه آن چیزی که ما فکر می کنیم آنها می خواهند. آنچه را دو طرف می خواهند در اختیارشان قرار دهید نه آن چیزی که شما فکر می کنید آنها می خواهند. بنابراین باید شناخت کافی از خانواده ها و دختر و پسر داشته باشید و به صرف آنکه سن و سال دختر و پسری متناسب بود آنها را به هم معرفی نکنید.

بیش از حد تعریف نکنید
افرادی که می خواهند واسطه ازدواج دیگران شوند، باید به جای تعریف، تحسین، نصیحت و حاشیه پردازی درباره شخصیت افراد، فقط و فقط اشخاص مناسب را به خانواده طرفین معرفی کنند.
 
اول با پسر صحبت کنید
در صورت امکان، واسطه ها اول با پسر صحبت کنند و نظر او را درباره دختر جویا شوند. اگر پسر از مشخصات اولیه و ظاهری دختر و خانواده اش خوشش آمد، آن وقت مسئله را با دختر و خانواده اش در میان بگذارید. باز هم ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که تا وقتی از بابت پسر خیال تان راحت نشده است، چیزی به دختر نگویید چون دخترها به خاطر شرایط عاطفی که دارند، حساس ترند و در صورت به سرانجام نرسیدن ازدواج آسیب بیشتری می بینند. بعد از این که پسر نظر مثبتش را اعلام کرد، فردی که واسطه ازدواج شده است نباید قول برقراری این ازدواج را بدهد بلکه باید به پسر بگوید که این مورد را با خانواده آن ها هم مطرح می کند. اگر موافق بودند شماره منزل شان را به خانواده ات خواهم داد. فرد واسطه براساس نظام فکری، فرهنگی و مذهبی خود دو نفر را به هم معرفی می کند و ممکن است طرفین را به درستی نشناخته باشد، بنابراین نمی تواند تضمین کننده موفقیت در ازدواج باشد
 
اگر دوست شما پسر است با این سؤال شروع کنید: اگر می خواستی با یکی از ستاره های سینما ازدواج کنی،‌ کدامشان را انتخاب می کردی؟ این مربوط به مسائل فیزیکی او می شود اما متأسفم چون این همان چیزی است که مردها همیشه قبل از هرچیز می خواهند بدانند. اگر موهای بور و مجعد با چشمان آبی دوست دارند سعی نکنید با او در مورد یک فرد سبزه و مو مشکی صحبت کنید . چون در این صورت هر دوی آنها هر کاری بکنند فقط برای تفریح است .
دو مطلب برای من کافی است: اینکه اگر آنها هر دو در یک مسیر حرکت می کنند شما کارتان را درست انجام داده اید. این علایق مشترک است که مانند چسب روابط بین انسانها را برا ی مدتی طولانی حفظ می کند و نه جنسیت آنها.
 
ارتباط را ایجاد کنید :
اگر در نظر دارید که خانم و آقایی را به یک میهمانی به منظور آشنایی آنها دعوت کنید، درباره آن بیشتر فکر کنید. اگر آن مرد تمام شب را صرف صحبت کردن با میزبانی که متأهل است بکند و دختر مجردی که برای او در نظر گرفته اید را نادیده بگیرید،‌ چه ؟ آنها نیاز به یک فضایی دارند که خودشان بتوانند با یکدیگر دوست بشوند. البته اگر فرصتی برای آنها به وجود بیاید و بهترین فرصت به نظر من موقعیت شام است. نوشیدنی شروع توجه آنها به یکدیگر است که قهوه می تواند مورد خوب و کم هزینه ای برای شما باشد و ناهار می تواند موقعیت مصاحبه را برای آنها فراهم کند و شام فضایی عاشقانه. مهم نیست که او پول داشته باشد یا نه و باید او را به باغ زیتون ببرد . فقط مراقب باشید که حتماً او را بیرون ببرد.

 
خیلی اصرار نکنید
خیلی ساده پیشنهاد خود را بگویید و اجازه دهید، خود افراد تصمیمات بعدی را بگیرند.

بگویید که شناخت صد در صد ندارید
وقتی خانواده ها را به یکدیگر معرفی می کنید این را هم به خانواده های طرفین بگویید که من فقط شما را به هم معرفی کرده ام و شناخت خیلی کافی ندارم. خودتان باید هر تحقیقی لازم است انجام دهید.

 
همه را باهم جمع کنید :
یکی از استثنائی ترین روشهایی که من به آن معتقدم ، برگزاری یک مهمانی مختلط است. تمام کسانی که دعوت می کنید در یک جمع دوستانه باشند. هر کدام از آنها بهترین رفتار و منش را از خودشان نشان می دهند. 
 
از نظر آنها دور شوید :
اگر دوستان شما همدیگر را برای دوستی انتخاب کردند ،‌ مزاحم آنها نشوید . شما فقط یک بار می توانید با آنها تماس بگیرید و واسطه ای برای آنها باشید اما بعد از آن کاری با آنها نداشته باشید .

 
بعد از معرفی کنار بکشید
هندی ها یک ضرب المثل معروف دارند که می گوید: اجازه بدهید خودشان همدیگر را بشناسند . اطلاعات زیاد باعث می شود که آنها در ایجاد ارتباط خوب با یکدیگر بلنگند . او خودش بالاخره می فهمد که پدر و مادر آن دختر از هم جدا شده اند یا اینکه رنگ بور موهایش مال خودش نیست اما بگذارید این اطلاعات از طرف شما به آنها داده نشود.
 
 
مرجع : بیتوته
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
نمی توانی به عقب برگردی و شروع را عوض کنی، ولی می توانی از جایی که هستی آغاز کنی و پایان را عوض کنی...