جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ / ۱۷:۳۷
کد مطلب: 55736
۲
پژوهشی بر انواع تکنیک‌های

روانشناسی جذب مشتری در فروشندگان ایرانی

روانشناسی جذب مشتری در فروشندگان ایرانی
 به گزارش میگنا تکنیک‌هایی که نیاز به مطالعات آکادمیک و چندین ساله نداشته و با کمی تحقیق قابل دریافت از متخصصین امر و اجرا می‌باشد حال این سؤال مطرح است که این شیوه‌ها چه مواردی را شامل می‌شوند. در پاسخ این پرسش سعی شده در ادامه به چندین مورد آن به اختصار اشاره‌ای شود.

 انواع تکنیک‌های روان شناسی جهت جذب مشتری

• تکنیک ارائه‌ی هدیه
ایجاد ارتباط خوب با جامعه‌ی هدف توسط اشخاص با توجه به نوع معاملات، از جمله مواردی است که موفقیت در کسب وکار را با خود به همراه دارد و در ارتباط با این امر در نظر گرفتن تحفه و هدیه یک استراتژی و تکنیک شایان محسوب می‌شود. این هدیه می‌تواند شامل پول یا کالا و حتی خدمات رایگان همانند امتحان رایگان محصول و ... باشد. زیرا این امر یک اقدام خارج از چشم‌داشتی است که مزیت‌های فراوانی با خود به همراه دارد و تأثیرات شگرف آن بر کسی پوشیده نیست.
• تکنیک به کارگیری تصاویر خود و پرسنل
از آنجا که جلب اعتماد افراد در فروش‌های اینترنتی که امروزه از اصلی‌ترین روش‌های فروش‌ لحاظ می‌شود، کار بسیار دشواری است، نمایش تصویر فروشنده و پرسنل کسب وکار در فضاهای مختلف اجتماعی از اقدامات رضایت‌مندانه برای مشتریان محسوب می‌شود و در شالوده‌ی اعتمادسازی سریع، تأثیر بجا و شگرفی را با خود به همراه دارد.
• تکنیک استفاده از محدود کردن گزینه‌ها
محدود کردن انتخاب افراد تا مقیاس محصور و محدود شده، یکی دیگر از تکنیک‌های روانشناسی به کار گرفته شده در کسب و کار ایرانی است که از اقدامات بسیار مهم نیز محسوب می‌شود و دلیل آن سخت شدن و به تعویق انداختن تصمیم نهایی مخاطب برای انتخاب به جهت تنوع گزینه‌ها می‌باشد و محدود کردن آن‌ها، این انتخاب را تسریع می‌بخشد.
• تکنیک افزایش و ازدیاد سطح معلومات
یکی از ضروریات یک فروشنده ایده‌آل، داشتن مطالعه‌ی مداوم و معلومات بالا در حیطه‌ی کاری خود می‌باشد تا در کنار افزایش حس اعتماد به نفس مشتری با شگردهای روانشناسانه، این توانایی را هم داشته باشد تا در انتخاب و تصمیم‌گیری، او را یاری نماید.
• تکنیک التفات به احساسات
درگیر نمودن احساسات مخاطب با اقدامات مناسب از جمله برخورد فراخور و زیبنده‌ی مشتری و یا تحریک حس انسان دوستانه و یا وطن پرستی با توجه به موقعیت و مخاطب، از جمله مواردی است که اقبال موفقیت را در کسب وکار بیشتر می‌نماید.
• تکنیک داشتن انضباط کاری
در نظر افراد، اشخاصی قابل اعتمادترند که دارای نظم و انضباط کاری بالاتری ‌باشند و این نظم باید در همه چیز نمود پیدا نماید حتی در ظاهر و آراستگی فروشنده.
تکنیک داشتن رفتار مشابه با جامعه‌ی هدف
رفتار با مخاطب چنان که نحوه‌ی رفتار مورد پسند او باشد، از اهداف این تکنیک است. در این زمینه اشخاص باید اطلاعات کامل و جامعی از فرهنگ و شیوه‌ی فروش موفق و نحوه‌ی ارتباط‌گیری مناسب با جامعه‌ی هدف را حتی قبل از شروع به کار خود، کسب نمایند و در این راه حتی از به کارگیری افراد محلی برای ارتباط درست، دریغ ننمایند.
• تکنیک استفاده از چیدمان صحیح در محل کار
دکوراسیون فروشگاه یا محل کسب و کار، طراحی داخلی و متد چیدمان، نحوه قرار دادن محصولات در قفسه فروشگاه و همچنین نوع تجهیزات فروشگاهی استفاده شده، همگی می‌توانند در اثر بخشی و کارا شدن جذب مشتری و نهایتاً فروش بیشتر، تأثیر شگرفی داشته باشد.
لازم به تذکر است که التفات به مواردی به ظاهر پیش پا افتاده و ساده، زیبایی منحصر به فردی را برای محل کار با خود به همراه خواهد داشت. زیرا محیط یک فروشگاه در صورت جذاب بودن و داشتن نظم و آراستگی منحصر به فرد، همراه با یک قفسه بندی فروشگاهی  مدرن می‌تواند به نحوی عمل کند که هر شخص با ورود به محیط کسب و کار شیفته‌ی دکوراسیون و چیدمان فروشگاه شود به طوری که حتی در صورت عدم داشتن قصد خرید، آراستگی فضا، ذهنیت یک فروشگاه خاص و مطرح را در خریدهای بعدی جهت اولین انتخاب در ذهن او تداعی نماید.
•تکنیک سبک طراحی و دیزاین داخلی،
به نوع محصولات و کالاهای ارائه شده و مقدار فضای محل کسب وکار و فروشگاه بستگی دارد و در این راه ابتکار و خلاقیت در چگونگی گرم و دلباز نشان دادن محل مورد نظر، نورپردازی مناسب جهت زیباتر شدن با هدف افزایش میل به خرید، داشتن حساسیت در طراحی و نوع چیدمان دکور ویترین از جمله مواردی است که باید در تکنیک استفاده از چیدمان صحیح در محل کار به کار گرفته شود.
• تکنیک دسته ‌بندی و رده‌ بندی اجناس
تکنیک ترکیب سلیقه و حس هنری، با استایل و اسلوب مدرن و چینش محوطه‌ی کاری با خلق فضایی دلنشین، باعث لذت بخش شدن محیط برای مخاطبین خواهد شد. دسته بندی اجناس دارای متقاضی بیشتر در بخشی از قفسه بندی که با نورپردازی متمایز از سایر قسمت‌ها همراه باشد، یکی از اصول این تکنیک است.
• تکنیک نهایی شدن کار
این تکنیک که از آن به عنوان «جور و سازگار بودن جنس» هم یاد می‌شود، بیشتر بر ارائه‌ی کالاها و خدمات جانبی در راستای ارائه‌ی جنس و کالای اصلی تأکید دارد.
• تکنیک کاهش هزینه‌ها
در این روش افراد موفق خدماتی همچون به صفر رساندن هزینه‌های ارسال و یا مانند نصب انواع کالاهایی که نیاز به این گونه خدمات دارند، ارائه می‌دهند.
• تکنیک استفاده از مکان‌های پر رفت و آمد جامعه‌ی هدف
برپایی محل کسب وکار در مکان‌های پرتردد و در معرض دید مخاطبان از تکنیک‌های اساسی جذب جامعه‌ی هدف می‌باشد که در کنار چیدمان و طراحی داخلی از اهمیت خاصی برخوردار است.

در پایان باید متذکر شد که تکنیک داشتن صداقت و ایجاد فضای صادقانه در ارائه‌ی محصولات و قیمت کالاها جهت جلب اعتماد مشتری، اهمیت دادن به تمام مشتریان و برخورد مناسب همراه با چهره‌ی شاداب، همچنین بسته بندی شیک و ارائه‌ی گارانتی محصول جهت کاهش ریسک مشتری و... از جمله موارد دیگری هستند که می‌توان از آن‌ها به عنوان عامل موفقیت در جذب مشتری نام برد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
قلب فقط کارش خونرسانی نیست؛ رزق و روزیتون رو هم میرسونه! خوش قلب باشید