جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ / ۰۶:۰۴
کد مطلب: 56213
۲
۳

من ترنس هستم یا نه؟!

من ترنس هستم یا نه؟!
ناشناس ( تحصیلات: راهنمایی ، 14 ساله )
من از بچگی کلا با پسرا هم بازی بودم و به چشم دوست بهشون نگاه داشتم و اصلا حس من نسبت به پسرا مثل بقیه دوستام نبود و الان ک بزرگتر شدم شک کردم ک شاید من ترنس باشم چون واقعا از جسم راضی نیستم و از اینکه لباس دخترونه بپوشم خیلی خجالت می کشم.

روانشناس: زینب علی پور
با سلام به شما دوست عزیز:
برای پی بردن به این که آیا من یک ترنس هستم یا نه باید به دنبال علایم آن در خود باشیم؛ از جمله علایم آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1. از جسم خود راضی نیستم و بیشتر علاقه به جسم جنس مخالفم دارد، یعنی اگر فردی ترنس باشد و خانم از اندام خود ناراضی و بیشتر دوست دارد که اندامی مردانه داشته باشد.

2. به جنس موافق خود بیشتر علاقه نشان می دهد تا به جنس مخالف.
3. بیشتر گوشه نشین و منزوی هستند و علایم افسردگی دارند.
4. بیشتر در ابراز هویت خود احساس می کند که آن چیزی که هست نیست، یعنی اگر خانم است هویت درونی خود را مرد می بیند.

ترنس درواقع به این معناست که فرد احساسش با جسمش یکی نیست یعنی احساس زن بودن دارد اما اندامی مردانه دارد وبالعکس.

البته تمام این علایم باید به طوری گذری نباشد به طور دائم و از همان دوران کودکی در فرد بوده است. درواقع ترنس بودن بیشتر در زمان بارداری مادر یا طی اتفاقاتی در کودکی شکل می گیرد مثلا رفتارهای خانوادگی، پوشیدن لباس دخترانه برای پسر، یا تشویق یک دختر به کارهای پسرانه و...

به این نکته توجه کنید که شما در سن نوجوانی قرار دارید سنی که با فراز و فرودهای زیادی روبرو است. تغییرات هورمونی، رشد اندام جنسی و عادت ماهیانه وتغییرات خلقی و روحی و.... . این دوره زمانی است که یک نوجوان با توجه به انتظارات پدرو مادر و اطرافیان نمی داند هنوز کودک است یا بزرگ شده.

دربرخی از کارها از او انتظار یک فرد بزرگسال را دارند و در برخی دیگر می گویند تو هنوز بچه ای و نباید که مثلا فلان کار را انجام بدهی. تمام این رفتارها سبب می شود که یک نوجوان دچار مشکلات روحی و روانی شود و ازجسم خود از خانواده یا هر چیزی که در اطراف او است احساس نارضایتی کند.

از همه این ها گذشته در هر صورت شما می توانید با مراجه به یک روانشناس خوب برای مشاوره، این علایم را به خوبی بررسی کنید در آنجا با بررسی آزمایش های خاص به راحتی می توانند تشخیص دهند که آیا واقعا شما یک ترنس هستید یا این که به دلیل یک سری اختلال در هورمون ها همچین حالاتی دارد اما نکته مهم این است که حتما پیگیری کنید زیرا برای آینده و برای ازدواج دچار مشکل نشوید.

در بسیاری از مواقع که تشخیص به این مورد داده شد که فرد ترنس است افراد میلی به تغییر جنسیت ندارند زیرا فقط آزمایشات اولیه آن حدود دوسال طول می کشد که البته با هزینه های سرسام آوری همراه خواهد بود که همه آن ها بر عهده فرد است البته در کشورما در 1360 با حکم امام خمینی ره این کار قانونی شده اما از نظر حمایت مالی ارگانی عهده دار این موضوع نیست و نکته جالب تر این است که بسیاری از افرادی که تغییر جنسیت داده اند از جسم جدید خود ناراضی بوده و دوباره تقاضا برای تغییر جنسیت داشته اند.
مرجع : راسخون
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

.....
Germany
سلام من ۱۴سالمه و از بچگی از آنکه برم مدرسه پیش دخترا متنفر بودم اصلا دوص نداشتم با دختر ها خاله بازی کنم همش دلم میخواست با پسرا بیرون برم و باهاشون فوتبال بازی کنم و عاشق موی کوتاه بودم از اینکه لاک بزنم و آرایش کنم و لباس دخترونه بپوشم گریم می‌گرفت و خجالت می‌کشیدم الان ک بزرگ شدم اصلا نه از جسمم راضی هستم نه از اینکه بهم میگن خوشگل خانوم و اینا مجبورم شال بپوشم خیلی سخته من پسر بودنم حس میکنم اصلا حتی زره ای ب پسرا گرایش ندارم و گرایشم ب دخترا هستش آیا من ترنس هستم یا نه
...
Iran, Islamic Republic of
سلام من پسر هستم 16سالم هستش خیلی وقته که از پس بودن خودم رنج میبرم. از پوشیدن لباس های پسرانه بدم میاد و وقتی کسی پیشم نیست لباس های دخترانه میپوشم لاک میزنم رژلب میزنم ولی نمیدونم چطور بگم به خانواده ام
Iran, Islamic Republic of
داری میگی پسر هستم
اشتباه باید بگی دختر هستم
دوست دارم بدونم عمل انجام دادی یا نه
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
برای موفقیت لازم نیست نابغه باشی فقط کافیه یه قدم جلوتر باشی/ انیشتن