پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ / ۰۱:۵۳
کد مطلب: 56760
۲

مهمترین عوامل بهم خوردن روابط

مهمترین عوامل بهم خوردن روابط
قبل از تصمیم‌گیری برای تعریف رابطه و تعهد عمیق‌تر نسبت به یکدیگر باید مطمئن شوید فرد مناسبی را برای زندگی مشترک انتخاب کرده‌اید. برخی از عوامل بهم خوردن رابطه آشکار هستند و ما از آن‌ها آگاهیم و عواملی هم وجود دارند که تا با آن‌ها مواجه نشویم قادر به تشخیص آن‌ها نیستیم.

فهرست باید‌ها و نباید‌های افراد با هم متفاوت است، اما برخی از عوامل بهم خوردن روابط در بسیاری از افراد در سراسر دنیا یکسان است. در ادامه شش مورد از مهمترین این عوامل را می‌خوانید.

۱. شما و شریک زندگی‌تان خواسته‌های مشترک ندارید
برای داشتن یک رابطه‌ طولانی‌مدت، شاد و سالم مهم است شما و شریک زندگیتان درباره‌ی آینده‌ی رابطه اهداف مشترک داشته باشید. اگر شما بخواهید در آینده بچه‌دار شوید، اما شریک زندگیتان چنین تصمیمی ندارد (یا درحال‌حاضر بچه دارد و بیشتر نمی‌خواهد) پس این یکی از عوامل آشکار بهم خوردن رابطه خواهد شد.

دکتر راندی گانتر (Randi Gunter) روانشناس بالینی و مشاور ازدواج می‌گوید: «اگر آن تمایلات نابرابر برای هریک از طرفین حیاتی باشد کشمکش و دعوا بروز خواهد کرد، چون هریک از آن‌ها می‌خواهد تمایلاتش را متعادل نگه دارد. به مرور زمان، اگر این تمایلات اهمیت‌شان را در رابطه از دست بدهند، رنجش و ناامیدی ایجاد خواهد شد.»

شما نباید آرزو‌ها و رویا‌هایی که برای زندگیتان دارید قربانی رابطه کنید. اگر بچه‌دار شدن برای شما موضوعی بحث‌ناپذیر و بی‌چون‌وچراست و در این مورد با فرد مقابل اختلاف نظر دارید، رابطه‌ی بادوامی نخواهید داشت و دیر یا زود ناچار به جدایی می‌شوید.

۲. شریک زندگی‌تان از شما سوءاستفاده می‌کند
هرگونه سوءاستفاده عامل آشکار بهم خوردن رابطه است. فرقی نمی‌کند این سوءاستفاده فیزیکی، کلامی یا احساسی باشد، شما هرگز نباید هیچ‌گونه رفتار سوءاستفاده‌آمیز را در رابطه تحمل کنید. اگر شریک زندگی شما به هر نحوی به شما آسیب زده است، خواه این فرد با خشونت با شما رفتار کرده یا با کلامش شما را دچار ترس، تحقیر و آسیب کرده است، بدون تردید باید به این رابطه پایان بدهید.
شریک زندگی شما باید بهترین دوست و بزرگ‌ترین مدافع شما باشد نه کسی که از او بترسید.

۳. شما همیشه با هم دعوا می‌کنید
دعوا کردن بخش طبیعی یک رابطه است و هرازگاهی اختلاف و بحث میان شما و شریک زندگیتان اجتناب‌ناپذیر است. اما اگر فریاد زدن و دعوا کردن کار همیشگی شما دو نفر است، یکی از عوامل آشکار بهم خوردن رابطه‌تان خواهد بود. قرار نیست همیشه موافق هم باشید، اما باید بتوانید با هم ارتباط برقرار کنید و هرگونه اختلافی را به یک روش سالم و سازنده حل کنید.

وقتی بتوانید به عنوان یک زوج مشکل موجود را حل کنید و از این موانع به سلامت بگذرید، پیوندتان قوی‌تر خواهد شد. اما اگر هر روز خشم وجودتان را فرامی‌گیرد و بیشتر اوقات از دست شریک زندگیتان خسته و کلافه می‌شوید، زمان پایان دادن رابطه‌تان است.

۴. شما به شریک زندگیتان اعتماد ندارید
اگر می‌خواهید رابطه‌تان دوام داشته باشد باید از صمیم قلب به یکدیگر اعتماد داشته باشید. وقتی اعتماد بین‌فردی وجود ندارد یا ناکافیست، رابطه با مشکل، درد، ناامیدی و درنهایت آینده‌ی ناخوشایند برای هر دو نفر روبه‌رو خواهد شد.

اگر با این ترس دائمی زندگی کنید که نکند شریک عاطفی‌تان به شما خیانت کند، عدم‌اطمینان و شک‌وتردید در نهایت به ارتباط شما آسیب می‌زند و به شما دو نفر اجازه نمی‌دهد شادی و دلگرمی واقعی را در رابطه‌تان تجربه کنید. وقتی به حرف‌های شریک عاطفی‌تان اطمینان نمی‌کنید و مدام به صداقت گفته‌های او شک می‌کنید، این رابطه محکوم به جداییست.

۵. شما خود واقعیتان نیستید
وقتی کنار شریک زندگیتان هستید احساس می‌کنید در حال نقش‌بازی هستید؟ آیا با صراحت آنچه در ذهن دارید به زبان می‌آورید یا فقط چیز‌هایی را به زبان می‌آورید که فکر می‌کنید او دوست دارد بشنود؟ عامل آشکار دیگری که سبب بهم خوردن رابطه می‌شود زمانیست که شما نمی‌توانید خود واقعیتان باشید.

اگر علایقی که از خودتان نشان می‌دهید ساختگی هستند، اگر افکارتان را مطرح نمی‌کنید و خودتان را در رابطه سانسور می‌کنید از این رابطه خارج شوید و زمانی وارد رابطه شوید که هیچ چیز نتواند جلوی خود واقعیتان را بگیرد. شریک عاطفی شما حق دارد خود واقعی شما را ببیند، بشناسد و عاشق آن شود، نه نسخه‌ای که شما فکر می‌کنید او می‌خواهد.

۶. از شما قدردانی نمی‌شود
برای داشتن یک رابطه‌ی موفق در طولانی‌مدت هر دو طرف باید احساس کنند برای هم مهم هستند. اگر وجود شما برای شریک عاطفیتان عادی شده، قدر شما و کار‌هایی که برای رابطه انجام می‌دهید نمی‌داند و برای قراردادن شما در اولویت زندگی‌اش تلاش واقعی نمی‌کند، این رفتار‌ها را عامل آشکار بهم خوردن رابطه تلقی کنید. شما سزاوار بودن با کسی هستید که واقعا به شما و رفاه‌تان اهمیت بدهد و قدر تمام تلاش‌هایی که برای رابطه‌تان می‌کنید بداند.
 
منبع: brides
فرادید
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
مردم هرگز خوشبختی خود را نمیشناسند اما خوشبختی دیگران همیشه جلو دیدگان آنهاست به داشته هاي خود عميق تَر نگاه كنيم