جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۳
کد مطلب: 57033
۳

سنم بالا می‌‌رود و خواستگار مناسبی ندارم

سنم بالا می‌‌رود و خواستگار مناسبی ندارم
نویسنده : صدیقه معدنی| کارشناس ارشد روان شناسی بالینی

با سلام خدمت خواهر گرامی، ازدواج امری زمان بر است و باید کمی صبور باشید و خواسته‌‌ها و معیارهایتان را اولویت‌‌بندی کنید. اگر از دید اطرافیانتان و یک مشاور خواسته‌‌های منطقی دارید مطمئن باشید اگر زمان زیادی بگذرد بالاخره به نتیجه مطلوب خواهید رسید و یک عمر زندگی را به‌‌خاطر انتخاب خودتان می‌‌سازید. ولی اگر خواسته‌‌ ها و معیارهایتان غیرمنطقی باشد هم زمان را از دست می‌‌دهید و هم فرصت ها را از کف می‌‌دهید.

در ادامه چند پیشنهاد به شما داریم:

قبل از هر چیز بررسی معیارها توصیه می‌‌کنم
در درجه اول در خصوص معیار و خواسته‌‌هایتان با یک فرد دارای تجربه زندگی موفق، عاقل و چه بهتر با یک مشاور ازدواج مشورت کنید و در صورت تایید روی آن‌‌ها پافشاری کنید و نگران نباشید؛ اطرافیانتان در نهایت به تصمیم شما و انتخابتان احترام می‌‌گذارند.


شیوه برگزاری خواستگاری
جلسه اول خواستگاری به معرفی یکدیگر مثل بیوگرافی، کار و شرایط کاری، وضعیت خدمت، تحصیلات، دانشگاه و معرفی خانواده و بیان دغدغه‌‌ها می گذرد و در واقع شما به‌‌دنبال بررسی آمادگی‌‌هایی مثل هویت‌‌یافتگی فرد و میزان استقلالش برای شروع زندگی هستید. پس از آن در صورت خوشایند بودن فرد، جلسات بعدی به بیان اهداف کاری و تحصیلی، خط قرمزها و حساسیت‌‌ها و ارزش‌‌ها و مسائل مالی می‌‌گذرد. در جلسات دوم به بعد شما به‌‌دنبال هماهنگی‌‌ها بین خودتان و فرد مدنظرتان هستید.

روی دیگران حساب کنید
قرار نیست شما به تنهایی بار تجزیه و تحلیل خواستگارتان را به عهده بگیرید؛ بلکه قسمتی از بررسی موضوع توسط شما و بر اساس شرایط دلخواه‌‌تان و بقیه تحقیقات خانواده از شرایط کار و خانواده ایشان است همچنین در نهایت بدانید جلسات مشاوره ازدواج به شما در غربال و بررسی هماهنگی شما و طرف مقابلتان کمک‌‌کننده است.

گام آخر مشاوره
در نتیجه با یک غربال اولیه از معیارها و بررسی خانوادگی از طرف مقابل و پس از چند جلسه گفت‌‌وگو در صورت رضایت نسبی از خواستگار و شرایطش، به ایشان پیشنهاد جلسات مشاوره پیش از ازدواج را بدهید و نگرانی‌‌های خود را با مشاور در میان بگذارید و باقی کار را با توکل و توسل به خدا و ائمه (ع) واگذار کنید.
مرجع : تبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
سخت است حرفت را نفهمند سخت تر این است که حرفت را اشتباهی بفهمند حالا میفهمم که خدا چه زجری میکشد وقتی این همه آدم حرفش را که نفهمیده اند هیچ اشتباهی هم فهمیده اند. دکترعلی شریعتی