جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۶
کد مطلب: 57191
۳
دکتر گوهر یسنا انزانی

انتظارات و حد و مرز رابطه همسر با خانواده خود را مشخص کنید

انتظارات و حد و مرز  رابطه همسر با خانواده خود را مشخص کنید
«حد و مرز» رابطه همسر با خانواده خود را مشخص کنید
یک روانشناس درباره چگونگی واکنش زوجین به هنگام بروز اختلاف و دلخوری با خانواده همسر، گفت: به هنگام بروز اختلافات با خانواده همسر نباید انتظار داشت که همسر با والدین خود به خاطر مسائل ایجاد شده به اصطلاح بجنگد و یا دعوا کند. تعیین حد و مرز مناسب در روابط زن و یا شوهر با خانواده همسر را باید خود همسران ایجاد کنند.
گوهر یسنا انزانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: درواقع مدیریت و حد و مرز رابطه زن با خانواده شوهر بر عهده مرد و مدیریت رابطه شوهر با خانواده زن بر عهده خانم است و از این رو لازم است زوجین ویژگی اعضا خانواده خود را برای یکدیگر توضیح داده تا زن و شوهر با اخلاق و خصوصیات خانواده  همسر آشنا شوند و از سوی دیگر اخلاق و خصوصیات همسر را برای والدین خود توضیح دهند و به خانواده خود بگویند که دوست دارند چگونه با همسر آنها برخورد شود. 
این روانشناس با بیان اینکه انتظار می‌رود زوجین به هنگام‌ ازدواج به سطحی از بلوغ رفتاری، فکری و عاطفی رسیده باشند که بتوانند تفکیکی میان رابطه خانواده و همسر خود قائل شوند، ادامه داد: زوجین باید بدانند که پس از ازدواج، همسر آنها خانواده اصلی‌شان و والدین آنها خانواده هسته‌ای‌شان محسوب می‌شود و باید حد و مرزی برای ارتباط با هر یک از این خانواده‌ها قائل شوند. درواقع اولویت نخست زن و شوهر باید همسرشان باشد. 
وی معتقد است که بعضا زوجین به دلیل نداشتن مهارت ارتباطی درست، با خانواده‌ همسر به مشکلاتی بر خورده و این مشکلات و عدم ارتباط درست با خانواده همسر را به فرزندان خود نیز انتقال می‌دهند. 
انزانی با تاکید بر اینکه بعضا در مواردی زوجین باید ایده‌آل گرایی خود نسبت به والدین را کاهش داده و در صورت لزوم تفاوت در رفتار آنها با همسر را بپذیرند، ادامه داد: به هنگام بروز اختلاف و دلخوری با خانواده همسر باید اختلاف ایجاد شده را از طریق صحبت کردن با همسر حل کنیم. زوجین در صورت لزوم باید بپذیرند که ممکن است این اختلافات سوء تفاهم نباشد و زن و شوهر باید درباره اختلاف ایجاد شده در فضای آرامی گفتگو کرده و حد و مرز مناسب خود و خانواده همسر را تعیین کنند. 
به گفته این روانشناس، بعضا ممکن است زوجین به علت عشق و محبت زیاد به والدین، اشتباهات آنها در رفتار با همسر را نادیده بگیرند و این در حالی است که همین نادیده گرفتن می‌تواند منجر به دلخوری بیشتر همسر شود.
وی معتقد است که باید زوجین در مشاوره پیش از ازدواج نسبت به خانواده یکدیگر اطلاع نسبی کسب کرده و نحوه مواجهه با اختلافات احتمالی را بیاموزند. 
انزانی در پایان سخنان خود به زوجین توصیه کرد: فارغ از اینکه بعضا اختلافات پیش آمده و دلخوری‌ها میان زوجین و خانواده همسر سوء تفاهمی بیش نیست، اما در برخی مواقع باید بپذیریم ما و همسرمان از خانواده‌ای متفاوت هستیم و ممکن است این مقدس سازی‌ها و ایده‌آل سازی ها و نادیده گرفتن رفتار نامناسب خانواده با همسر، مشکلاتی را در زندگی ما ایجاد کند. از این رو ما همواره به زوجین پیشنهاد می‌کنیم طی سه الی چهار سال نخست زندگی مشترک آرام آرام خانواده‌ها یکدیگر را شناخته و نحوه مواجهه با اختلافات را بیاموزند تا از بروز اختلافات احتمالی بکاهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
خدايا،ميشه چند لحظه وقتتو بگيرم! اين دفعه چيزي ازت نمي خوام! فقط مي خوام  خيلي ساده بگم: ممنون براي همه چيز...