پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۷:۵۵
کد مطلب: 57194
۴
۱
گزارش یک پژوهش

سبک زندگی اکثر پدرها ناسالم است

سبک زندگی اکثر پدرها ناسالم است
نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد حدود ۷۰ درصد از پدران و به ویژه افرادی که تازه پدر شده اند در دارای اضافه وزن بوده یا چاق هستند، از سوی دیگر این افراد عموما سبک زندگی سالمی نداشته و از هر ۵ نفر یک نفر سیگاری است.

پژوهشگران در مطالعات جدید خود دریافتند که بسیاری از تازه پدران سبک زندگی سالمی نداشته و علاوه بر کم تحرکی و چاقی و استعمال دخانیات، حدود ده درصد از پدران به مشروبات الکلی اعتیاد داشته و از  علائم افسردگی رنج می برند.

به گفته محققان، این یافته‌ها بسیار مهم هستند زیرا پدران جدید در نهایت نقش مهمی در سلامت و رفاه فرزندان خود دارند.

دکتر کریگ گارفیلد، استاد دانشکده پزشکی و متخصص اطفال در دانشگاه نورث وسترن شیکاگو و یکی از محققین این پروژه، در رابطه با مشکل فوق گفت: تعیین استراتژی های بهداشت عمومی برای رسیدگی به این موضوع بسیار مهم است زیرا زندگی ناسالم پدران پیامدهای سلامتی قابل توجهی برای کودک و کل خانواده دارد. این داده‌ ها، به‌ ویژه در ترکیب با داده‌ های مادران، نقشه ‌راهی را ارائه می‌ دهد که در آن باید توجه را برای بهبود سلامت و رفاه خانواده ‌ها در دوران بارداری و بعد از تولد کودک متمرکز کنیم.

این یافته ها بر اساس یک نظرسنجی از پدران جدید است که توسط گارفیلد و همکارانش با همکاری مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری و وزارت بهداشت عمومی جورجیا انجام شده است.

گفتنی است داده‌ های به ‌دست ‌آمده، بر اساس یک ابزار جدید نظارت بر سلامت با مدل‌ سازی PRAMS، یا سیستم نظارت بر ارزیابی خطر بارداری، برنامه‌ای در حال انجام به رهبری مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده است که با هدف نظارت بر سلامت مادران و فرزندانشان به مدت ۳۵ سال اجرا شده است.

به گفته کارشناسان این موضوع کمابیش در بیشتر کشورهای جهان دیده شده و داشتن یک منبع اطلاعاتی قابل اعتماد برای بررسی اینکه چگونه مردان تحت تأثیر گذار به مرحله پدر شدن قرار می ‌گیرند، اولین قدم مهم در درک بهترین روش حمایت از خانواده‌ ها و کودکان امروزی است.

تحقیقات قبلی مشارکت پدران در تربیت خانواده‌های جدید را با بهبود سلامت مادر و نوزاد، از جمله سطوح پایین ‌تر افسردگی مادر و بهبود نتایج رشد، روان‌ شناختی و شناختی کودک مرتبط دانسته ‌اند.

این مطالعات همچنین نشان داده است که مردان اغلب تولد فرزند خود را انگیزه ای برای تغییر در عادات سلامتی خود می دانند.
دکتر گارفیلد در این رابطه گفت: ما به اراده قانونی برای ایجاد زیرساخت های بهداشت عمومی برای پیگیری و پاسخگویی به نیازهای پدران جدید نیاز داریم تا به آن ها کمک کنیم واقعاً در کنار فرزند و خانواده خود باشند.

پدر شدن فرصتی را برای مردان فراهم می کند تا سلامت خود را بهبود ببخشند و پدران سالم بیشتر در امر تربیت فرزند مشارکت داشته و از مادران در روند تربیت  فرزندان حمایت می کنند و عموما فرزندان سالمی دارند.

شرح کامل این پژوهش و یافته های به دست آمده از آن روز گذشته در آخرین شماره مجله تخصصی PLOS One منتشر شده است.


مترجم: حمید تعالی
مرجع : سینا پرس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
از همان اول هم به بچه اشان حسودی میکنند
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هم اکنون که در حال نفس کشیدن هستید، کس دیگری دارد نفس های آخرش را می کشد. پس دست از گله و شکایت بردارید و بیاموزید چگونه با داشته هایتان زندگی کنید.