شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ / ۰۷:۳۴
کد مطلب: 58453
۲
برگرفته از کتاب الهه ها هرگز پیر نمی شوند

زیبایی و سلامت به هر سن و سال

زیبایی و سلامت به هر سن و سال
رازهایی برای بهتر به نظر رسیدن در هر سن و سالی
لازم نیست که پول زیادی برای لباس پوشیدن و درست کردن مو و احساس خوب در بدن تان خرج کنید. مهم ترین مطلب آن است که احساس زیبایی کنید. یادتان باشد که سالهای میانسالی وقت خوبی است که اعتیاد خود را به مورد خوشایند دیگران واقع شدن از دست بدهید و در عوض روی خوشحالی خود متمرکز شوید . در این جا نکات ساده ایی برای بهتر شدن و افزایش اعتماد به نفس تان آمده است.
 
موهای بی سن و سال
با تغییرات هورمونی  بافت و رنگ مو می­تواند عوض شود. اگر موی تان را دوست ندارید، می­توانید از رنگ مو و کلاه گیس  یا اکستنشن و رنگهای گیاهی و طبیعی یا فر یا صاف کردن برای تغییر موهای تان استفاده کنید. یا می­توانید شیوه ایی که موهای تان به نظر می­رسند را دوست داشته باشید. اگر موهای تان بسادگی می­شکند یا خوب بلند نمی­شود؛ شاید به این دلیل است که بسیار تحت فشار هستید یا خوب نمی­خوابید. شاید به این دلیل است که موهای تان نمی­تواند میزان فشار را تحمل کند. به موهای تان استراحتی بدهید .
می­توانید استایل و سبک شخصی خود را با کلاه ها و روسری های رنگارنگ یا یک مدل موی کوتاه افزایش دهید.همیشه متوجه می­شوم که این تیپ واقعا حیرت انگیز است.
 
اگر موهای تان می ­ریزد؛ ممکن است به خاطر عدم تعادل  هورمونی باشد. مخصوصا وقتی با عدم تعادل تیروئیدی  و مصرف قند و شکر و انسولین و کمبود ایودین همراه باشد.وقتی مبتلا به عارضه کمبود dihydrotestosteron یا dht در سیستم تان هستید، اگر مرد باشید ممکن است به کچلی مردانه و حتی موهای تیره تر و پرپشت روی لبهای بالا و چانه خود شوید.اغلب وقتی قند و شکر زیادی در رژیم غذایی خود مصرف می­کنید و ایدوین ناکافی دارید؛ با اختلالات متابولیسمی در گیرنده ها  مواجه می­شوید و فولیکولهای مو به تستوسترون حساس می شوند.تستوسترون خیلی زیاد رشد موها را متوقف می­کند. اما در پوست صورت بر عکس است. من دیده ام که مکمل ها در رشد مو موثرند دیگر از بالا رفتن انرژی و سلامت سینه ها و سلامت تیروئید  اسم نمی­برم.
 
زیبایی کفش ها
برای من کفش های زیبا کلیدی برای داشتن احساس خوب و خوش تیپی است . کفش های پاشنه بلند باعث می­شوند که پاها بلندتر شوند و یک جفت کفش مناسب بسیار جذاب است. من تازه با جاذبه کفش های پاشنه بلند آشنا شده ام ، همیشه کفش های پاشنه تخت می ­پوشیدم . من در پاهایم مشکلی دارم که پنجه های پایم بسیار پهن بوده و دچار عارضه ای بنام metatarsus adductus هستم و جلوی پاهایم به داخل برگشته است. وقتی بچه بودم فکر می­کردم که پا چنبری ام.بهرحال کفش های راحتی با پنجه های پهن در دسترس هستند و می توانید براحتی از طریق اینترنت آنها را بخرید.

برای من پوشیدن کفش های ورزشی نوعی واقعه ورزشی محسوب می شد. می توانم دوساعت آنها را بپوشم. هیچ زنی نباید تمام روز کفش پاشنه بلند بپوشد برای آنکه برای سلامت لگن و اندام  بسیار مضرند. اگر همیشه کفش پاشنه بلند بپوشید، متخصصان پا همیشه سرگرم کار خواهند شد.
اگر دوست دارید کفش پاشنه بلند بپوشید، ورزش های زیادی هست که می توانند پاهای شما را در شرایط خوبی نگه دارند طوری که پوشیدن این کفش ها برای شما کمتر مسئله ساز شوند.آنچه که من از کلاس پیلاتس یاد گرفته ام آن است که موقع نشستن پایین پای برهنه  خود را روی توپهای تنیس بمالید.
بعد از رقص همیشه پاهایم را در وان حمام ماساژ می­دهم و یک سری از ورزش های کششی را در حالی که در وان حمام با نمک های اپسوم غوطه ور شده ام ، انجام می دهم.
در حقیقت ورزش های پا ، ورزش های مورد علاقه من هستند. در اینترنت ورزش های پیلاتس پا را تمرین کنید. متوجه تکنیک های خوب برای انعطاف پذیری پا و تسکین درد آن خواهید شد. قوز شست پا را می توان با این تکنیک ها درمان کرد. قبل از آن که جراحی کنید، این تکنیک ها را امتحان کنید.
 
پوست بدون سن و سال
خواه پوست صورتتان باشد یا پوست هر جای دیگر؛ می توانید با سالم تر کردن آن ؛ کاری کنید که به نظر جوان تر به نظر بیایید. در حقیقت پوست شما آینه و انعکاسی از سلامت کلی شماست. و این بدان معناست که کارهایی انجام دهید تا قلبتان سالم بماند که این خودش را به شکل یک پوست درخشان نشان می­دهد. من حالا فکر می کنم که شادی خودش راز زیبایی واقعی است.
 
تخریب پوست به دلیل التهاب سلولی است که به دلیل مصرف قند و شکر زیاد و چربی های ترانس در رژیم غذایی و ترشح زیاد هورمون های استرس بنام کورتیزول و اپی نفرین صورت می گیرد.
سطوح هورمون استرس وقتی خوب غذا نمی خورید، بالا می رود که در مکانیسم های بهبودی بدن دخالت می کند ، از جمله مکانیسم هایی که باعث می شود پوست سالم و سرحال به نظر برسد.
خواب با کیفیت سلامت پوست و ظاهر شما را بهبود می بخشد.خواب زیبایی شوخی بردار نیست . همه چیز به پوست مرتبط است . اگر رژیم غذایی خود را عوض کنید و با آموختن روش های ریلکس شدن عمیق و تنفس عمیق و رهایی خشم  و رنجش های قدیمی ، و حرکت دادن لذت بخش و خنده های بیشتر و خواب خوب شبانه ، بهتر به نظر می رسید.
اگر می­خواهید پوستتان ترمیم شود و بهتر به نظر برسید، لیفتینگ سه روزه طبیعی را از دکتر نیک پیرکون نویسنده کتاب : معالجه و درمان چین و چروک می نویسد که غذاهایی مثل سالمون و خربزه و طالبی و تمشک  را سه روز بخورید.
تمام این غذاها سرشار از آنتی اکسیدان و دیگر ریز مغذی هایی هستند که به بهبود معده و کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو  کمک کرده و به پوست درخشان کمک می­کنند.اگر بیماریrosacea  دارید، شما می بینید که اگر رژیم غذایی تان را عوض کنید، بهبود می­یابید. برای آنکه قند و شکر و الکل  شرایط  را تشدید می کنند. شرکت من A-ma-ta  خط مراقبت از پوست را بنام عملکرد می نامند که شامل گیاه pueraria mirifica است که به خاطر تقویت پوست معروف و شناخته شده است.
تولید کلاژن که زیرساختار اصلی پوست را فراهم می کند با افزایش سن کاهش می یابد. خدا را شکر به خاطر سالهای سرشار از استرس و رژیم غذایی بد و سموم محیط زیست و جاذبه زمین.آمریکایی های آفریقایی تبار بطور ارثی بیشترین توانایی کلاژن سازی را دارند و بعد از آنها آسیایی ها هستند که بیشترین ظرفیت کلاژن سازی را دارند و بعد از آن قفقازی ها و زنان بلوند و مو سرخ قرار می گیرند که کمترین کلاژن را می سازند.
هر پوستی داشته باشید؛ می توانید توانایی بدن تان را برای تولید کلاژن افزایش دهید که باعث می شود پوست شما سالم تر و جوان تر به نظر بیاید.

الهه ها هرگز پیر نمی شوند.
کریستین نورتراپ.عفت حیدری.نشربهارسبز.1399
 
https://www.iranketab.ir/Images/ProductImages/d70461714c44459cbc4d92af7dacd089.jpg
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
آنكه مدام از كمبودها و ناراستي هاي زندگي خويش سخن مي گويد دوست خوبي براي تو نخواهد بود .