پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۱ تير ۱۴۰۱ / ۱۸:۳۲
کد مطلب: 59388
۰

ورزش و نیک زیستی کودکان

فاطمه کردی
ورزش و نیک زیستی کودکان
نتایج یک مطالعه جدید نشان می ‌دهد کودکانی که بعد از مدرسه در خانه با تلوزیون یا موبایل سرگرم می شوند نسبت به کسانی که تکالیف خود را انجام داده یا بیرون بازی می ‌کنند، کمتر شاد بوده و احساس سلامتی کمتری دارند.
 محققان دانشگاه استرالیای جنوبی می گویند کودکانی که با دوستان خود بازی و ورزش کرده یا دروس موسیقی می گذرانند، احساس بسیار بهتری نسبت به خود دارند.
این تیم داده‌ های ۶۱ هزار و ۷۵۹ دانش‌آموز کلاس چهارم تا نهم را تجزیه و تحلیل کرده و به بررسی این موضوع پرداخت که آن ها بین ساعت ۳ تا ۶ بعد از ظهر چه کار کرده ‌اند. نتایج نشان می ‌دهد که اکثر دانش ‌آموزان حدود چهار روز در هفته تلویزیون تماشا می ‌کنند و حدود سه بار در هفته زمانی را در رسانه‌ های اجتماعی می ‌گذرانند.محققان این فعالیت ‌ها را با عوامل رفاهی مانند شادی، غم، نگرانی، مشارکت، پشتکار، خوش‌بینی، تنظیم احساسات و رضایت از زندگی اندازه ‌گیری کردند

دکتر رزا ویرگارا، محقق اصلی این مطالعه، می ‌گوید: این تحقیق نیاز شدید به تشویق کودکان به شرکت در فعالیت‌ها و کاهش زمان سپری شده با موبایل و تلویزیون را برجسته می‌ کند. به طور کلی می توان مدعی شد استفاده از صفحه نمایش ها برای کودکان آسیب رسان است.
این مطالعه همچنین نشان داد که بهزیستی کودکان زمانی که در فعالیت ‌های فوق برنامه شرکت می ‌کنند بهبود می ‌یابد، اما زمانی که آنها وقت خود را در رسانه ‌های اجتماعی یا استفاده از صفحه نمایش می ‌گذرانند، کاهش می ‌یابد. 
 ویرگارا در ادامه توضیحاتش می‌ گوید: مطالعه ما نشان می ‌دهد که چگونه برخی از فعالیت‌های خارج از مدرسه می‌ توانند شرایط روحی کودکان را بهبود ببخشد در حالی که برخی دیگر و به ویژه صفحه نمایش‌ ها، می‌توانند سلامت روانی و جسمی آنها را از بین ببرند.
 در واقع چه بازی کامپیوتری بیش از حد، تماشای تلویزیون یا حضور در شبکه‌های اجتماعی  به سلامتی آنها آسیب می‌ زند.
توجه به این نکته بسیار مهم است، زیرا ممکن است فکر کنید که فقدان حرکت فیزیکی است که باعث این امر می ‌شود، اما تحقیقات ما نشان می ‌دهد که انجام تکالیف یا خواندن دروس که هر دو فعالیت‌ های کم تحرک محسوب می شوند نیز به سلامت روحی کودکان کمک می ‌کنند.
بر اساس یافته های این مطالعه ما باید راه هایی پیدا کنیم تا کودکان در هر سن و پیشینه ای را تشویق کنیم تا در فعالیت هایی شرکت کنند که آنها را از تلویزیون، رایانه و دستگاه های تلفن همراه دور نگه می دارد.
 این مطالعه نشان می ‌دهد دانش ‌آموزانی که در زمینه ‌های اجتماعی-اقتصادی پایین‌ تری قرار دارند و اغلب ورزش می ‌کنند، ۱۵ درصد بیشتر احتمال دارد که به آینده خوش‌ بین باشند، ۱۴ درصد بیشتر از زندگی خود خوشحال و راضی هستند و ۱۰ درصد بیشتر احتمال دارد که مثبت اندیش بوده و قادر به تنظیم احساسات خود باشند.
برعکس، کودکانی که ساعات طولانی بازی‌ های ویدیویی انجام داده و از رسانه‌ های اجتماعی استفاده می ‌کنند، تقریباً همیشه سطح رفاه پایین ‌تری داشتند. آنها تا ۹ درصد کمتر احتمال داشت که خوشحال باشند، تا ۸ درصد کمتر خوش بین بوده و ۱۱ درصد احتمال بیشتری داشت که از کارها دست بکشند شرح کامل این پژوهش و یافته های آن در آخرین شماره مجله تخصصی BMC Pediatrics منتشر شده است.
 
مرجع : سینا پرس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هیچوقت برای تبدیل شدن به کسی که میخواستین باشین دیر نیست... فقط کافیست اولین قدم را بردارید.