جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۳ شهريور ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۳
کد مطلب: 59743
۳
How Is Pornography Addiction Treated?

اعتیاد به پورنوگرافی چگونه درمان می شود؟

اعتیاد به پورنوگرافی چگونه درمان می شود؟
به گزارش وری ول مایند اگرچه تخمین زده می شود که 3 تا 6 درصد از جمعیت با اعتیاد به پورنوگرافی دست و پنجه نرم می کنند، اعتیاد به پورنوگرافی در حال حاضر در راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (DSM-5) و توسط انجمن روانشناسی آمریکا (APA) به عنوان یک اختلال سلامت روان به رسمیت شناخته نشده است. به این ترتیب، هیچ درمان تنظیم شده یا تأیید شده ای برای اعتیاد به پورنوگرافی وجود ندارد.

با این حال، تحقیقات نشان داده است که اعتیاد به پورنوگرافی دارای ویژگی های مشابهی با اعتیاد به سوء مصرف مواد است. به این ترتیب، بسیاری از روش‌های پیشنهادی برای درمان اعتیاد به پورنوگرافی بر آنچه در مورد درمان اعتیاد به طور کلی می‌دانیم، از جمله روان‌درمانی، دارودرمانی، اصلاح سبک زندگی و استفاده از گروه‌های حمایت از اعتیاد، تکیه دارند.

اگر اعتیاد به پورنوگرافی را تجربه می کنید، تنها نیستید و کمک های زیادی برای شما وجود دارد.


این 7 نکته می تواند به شما کمک کند تماشای پورن را متوقف کنید

روان درمانی
اعتیاد به پورنوگرافی می تواند تأثیرات عمیقی بر سلامت روان شما، توانایی شما برای عملکرد در محل کار یا محل تحصیل، و روابط شما به ویژه روابط صمیمی و جنسی داشته باشد. اعتیاد به پورنوگرافی می تواند حفظ روابط جنسی را دشوار کند و اغلب در از هم پاشیدگی ازدواج ها و سایر روابط دخیل است.

رفتارهای جنسی اجباری و اعتیاد به پورن اغلب در افرادی دیده می شود که با شرایط روانی مانند اختلالات اضطرابی، اختلالات جنسی بیش از حد، اختلالات خلقی و سایر اعتیادها از جمله اعتیاد به سوء مصرف مواد و اعتیاد به بازی دست و پنجه نرم می کنند.

انواع درمانی که برای اعتیاد به پورنوگرافی توصیه می شود مشابه درمانی است که برای درمان رفتارهای جنسی اجباری به طور کلی استفاده می شود و ممکن است شامل موارد زیر باشد:

درمان شناختی رفتاری (CBT)
CBT نوعی درمان اصلاح رفتار است که به شما کمک می کند الگوهای فکری را که باعث ایجاد شرایط و رفتارهای مختلف می شوند، شناسایی و مدیریت کنید.

درمان روان پویا
گاهی اوقات به عنوان روانکاوی شناخته می شود، درمان روان پویشی نوعی گفتگو درمانی است که به شما کمک می کند تا هر گونه افکار یا خاطرات ناخودآگاهی را که ممکن است بر رفتار شما تأثیر بگذارد، کشف کنید.

درمان پذیرش و تعهد (ACT)
ACTشبیه CBT است زیرا به شما کمک می کند الگوهای فکری را شناسایی کنید که بر رفتارهای اعتیادآور تأثیر می گذارد، اما ACT بر پذیرش به عنوان راهی برای مدیریت افکار منفی تأکید دارد.

گروه درمانی همچنین برای هر کسی که با رفتار جنسی اجباری سر و کار دارد، گزینه مفیدی است. تحقیقات نشان داده است که ارتباط با دیگرانی که مشکلات مشابهی را تجربه می‌کنند، می‌تواند باعث شود کمتر احساس تنهایی کنید و احساسات شرم‌آور کمتری داشته باشید.

هنگامی که اعتیاد به پورنوگرافی بر روابط صمیمانه تأثیر می گذارد، زوج درمانی یا ازدواج درمانی می تواند مفید باشد. اگر اعتیاد به پورنوگرافی بر خانواده شما تأثیر می گذارد، یا باعث تجزیه خانواده شما می شود ، خانواده درمانی نیز می تواند مناسب باشد.


دارو
هیچ دارویی وجود ندارد که به طور خاص برای درمان اعتیاد به پورنوگرافی تایید شده باشد، و هیچ دارویی برای این منظور توسط FDA تایید نشده است. با این حال، داروهای خاصی وجود دارند که برای درمان رفتارهای جنسی اجباری توصیه می شوند که ممکن است در درمان اعتیاد به پورنوگرافی مناسب باشند.

داروهای کمک کننده به اعتیاد به پورنوگرافی می تواند شامل موارد زیر باشد:
داروهای ضد افسردگی، به ویژه مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs)
تثبیت کننده های خلق و خو
آنتاگونیست های اپیوئیدی
 
داروهای ضد افسردگی
افرادی که سایر شرایط روانی - از جمله اضطراب، افسردگی و اختلال وسواس فکری جبری - را همراه با اعتیاد به پورنوگرافی تجربه می کنند، ممکن است از درمان با داروهای ضد افسردگی بهره مند شوند.
هیچ داروی ضد افسردگی خاصی در ارتباط با اعتیاد به پورنوگرافی یا رفتارهای جنسی اجباری وجود ندارد، اما تحقیقات نشان می دهد که SSRI ها ممکن است تمایلات جنسی مرتبط با این اعتیادها و رفتارها را کاهش دهند.

تثبیت کننده های خلق و خو
باز هم، تثبیت کننده خلق خاصی وجود ندارد که برای اعتیاد به پورنوگرافی توصیه شود، و این داروها ممکن است برای همه مناسب نباشد.
با این حال، افرادی که دارای اختلال دوقطبی همراه با یک رفتار جنسی اعتیاد گونه هستند، هنگامی که با داروهایی مانند والپروئیک اسید و لیتیوم درمان می شوند، علائم رفتار جنسی اعتیاد گونه خود را کاهش می دهند.

آنتاگونیست های مواد افیونی
نالترکسون ، دارویی که برای درمان اعتیاد به مواد استفاده می شود، در درمان اعتیاد به پورنوگرافی و همچنین رفتارهای جنسی معتادگونه به طور کلی امیدوارکننده است. فرضیه این است که درمان اعتیاد به پورنوگرافی با نالترکسون، احساس سرخوشی مرتبط با رفتار از سر اعتیاد را کاهش می دهد. اگر تمایل به استفاده از دارو برای درمان اعتیاد به پورنوگرافی خود دارید ، باید با یک روانپزشک قرار ملاقات بگذارید.
از آنجایی که این داروها برای استفاده برای این موضوع تأیید نشده اند لازم است پزشکی را پیدا کنید که در اعتیاد به رفتارهای جنسی تخصص داشته باشد و تفاوت های ظریف تجویز داروها را برای اعتیاد به پورنوگرافی درک کند.


چگونه درمان خود را مؤثرتر کنید
اعتیاد به پورنوگرافی یک وضعیت پیچیده است و مدیریت آن به دلیل دسترسی به پورنوگرافی این روزها دشوار است. بنابراین، معمولاً درمان و دارو به تنهایی برای مدیریت اعتیاد کافی نیست.

تغییرات سبک زندگی
علاوه بر درمان و دارو، تغییر سبک زندگی می تواند در مدیریت اعتیاد به پورنوگرافی شما حیاتی باشد. این ممکن است شامل کاهش دسترسی شما به فیلم های پورن و پرداختن به جنبه هایی از زندگیتان باشد که باعث این نوع اعتیاد می شود.

وقتی صحبت از اعتیاد به پورنوگرافی می شود، محرک ها ممکن است شامل استرس، احساسات منفی و کسالت باشد. مست بودن یا دسترسی آسان به پورنوگرافی می تواند شانس شما را برای درگیر شدن در رفتار اعتیادآور افزایش دهد. کار با یک درمانگر می تواند به شما کمک کند تا بفهمید محرک های شما چیست و به شما کمک می کند تصمیم بگیرید چه تغییراتی در زندگی می تواند برای کنترل اعتیاد شما مفید باشد.


گروه های پشتیبانی
پیوستن به یک گروه حمایتی که برای درمان اعتیاد به مسائل جنسی طراحی شده است می تواند به اعتیاد به پورنوگرافی کمک کند. این گروه ها می توانند به صورت حضوری یا آنلاین به شما کمک کنند. بسیاری از این گروه ها بر اساس برنامه های 12 مرحله ای مدل سازی شده اند.

این گره ها دوستی، حمایت، مسئولیت‌پذیری را به شما یادآوری می‌کنند و اغلب در مدیریت اعتیاد افراد مفید هستند.

نکته اصلی این است که اگر اعتیاد به پورنوگرافی تأثیرات منفی بر زندگی، سلامت روانی و روابط شما داشته باشد، شما تنها نیستید و کمک وجود دارد. هیچ شرمی در جستجوی حمایت وجود ندارد - بسیاری از مردم با اعتیاد به پورنوگرافی دست و پنجه نرم می کنند. می‌توانید از اعتیاد خود رها شوید، رابطه جنسی سالم‌تر و زندگی کامل و شادی داشته باشید.
 
مرجع : سلامت نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
زندگی درس حساب است، خوبیها را جمع، بدیها را کم ، خوشی ها را ضرب و شادیها را تقسیم کنیم