پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۰
کد مطلب: 60468
۵
اگر همسرتان این چند نشانه را دارد پس بدانید که داره از شما سوءاستفاده می کند

۱۰ نشانه که همسرتان از شما سوءاستفاده می کند

۱۰ نشانه که همسرتان از شما سوءاستفاده می کند
۱.کنترل
سوء استفاده عاطفی، ممکن است به نظر برسد که شریک زندگی شما بیش از حد روی زندگی اجتماعی شما کنترل دارد. یا بدون این که خواسته های شما را بپذیرد، کارهای روزمره شما را به صورت نامحسوس کنترل می کند. در واقع شما آزادی انتخاب های خود را ندارید (چه به صورت آشکار و چه نامحسوس). حتی نظرات کوچکی که استقلال شما را تضعیف می کند وسیله ای برای کنترل او است.

۲.فریاد زدن
طبیعی است که شریک زندگی گهگاهی صدای خود را بلند کند، اما زمانی که اختلاف نظرها مرتبا به فریاد تبدیل می شود، اصلا قابل تحمل نیست. به خصوص اگر از فریادهای او احساس ترس می کنید بسیار نگران کننده است. فریاد زدن نه تنها یک مکالمه سازنده را تقریبا غیرممکن می کند، بلکه می تواند باعث عدم تعادل قدرت شود زیرا فقط صدای بلندترین فرد شنیده می شود.
 
 
۳.تحقیر
سوء استفاده عاطفی، وقتی یکی از طرفین نسبت به دیگری احساس تحقیر شدن می کند، ابراز احساسات برای هر یک از آنها آسان نیست. در روابط سالم، این انتظار وجود دارد که شریک زندگی شما به شما گوش دهد و احترام بگذارد (حتی اگر نتواند آنچه را که نیاز دارید به شما بدهد). اگر او به نیازهای شما با طعنه، تکبر، انزجار یا بی علاقگی پاسخ دهد، ممکن است تحقیر مانعی در رابطه شما ایجاد کند.

۴.دفاع بیش از حد
سوء استفاده عاطفی، وقتی مدام احساس می کنید که باید از خود دفاع کنید، فضای کمتری برای ارتباط مثبت وجود دارد. این مهم است که هر دو طرف بتوانند به طور آشکار و صادقانه با یکدیگر برای حل مسائل صحبت کنند.
 
 
۵.تهدیدها
سوء استفاده عاطفی، اگر همسرتان به هر طریقی شما را تهدید می کند، ممکن است احساس کنید در خطر هستید. اظهارات اجباری «اگر، پس» می‌تواند شامل باج‌گیری، تهدید به آسیب جسمی یا خودکشی، یا دیگر اظهارات ترسناک باشد.

۶.سنگ اندازی
سنگ اندازی زمانی اتفاق می افتد که یکی از طرفین از صحبت کردن یا برقراری ارتباط امتناع می کند. اگر شریک زندگی شما مکالمات ناراحت کننده را متوقف کند، ممکن است احساس رها شدن کند. امتناع آنها از بحث در مورد مسائل ممکن است به عنوان طرد یا عدم توجه به احساسات شما باشد.
 
 
۷.سرزنش
سوء استفاده عاطفی، قربانیان اغلب به این باور می رسند که باعث سوء استفاده و ناراحتی خود می شوند و در نتیجه سزاوار آن هستند و شکستن این چرخه را بسیار سخت تر می کند. این می تواند با شرمساری که بسیاری از قربانیان برای ادامه بدرفتاری خود احساس می کنند، تشدید شود.

۸.سرزنش
با سرزنش های مداوم شریک زندگی تان، ممکن است به خاطرات، قضاوت و سلامت عقل خود شک کنید. اگر متوجه شدید که نگرانی‌های شما (و حتی خاطرات) اغلب به‌عنوان «کاذب»، «احمقانه» یا «دیوانه‌کننده» رد می‌شوند، سرزنش های او موفق بوده است.
 
 
۹.انزوا
سوء استفاده عاطفی، سوء استفاده عاطفی فراگیر است و بر تمام زمینه های زندگی تأثیر می گذارد. مهم‌تر از همه، بخشی است که بر روابط قربانیان با دوستان و خانواده وارد می‌کند. سوء استفاده کنندگان اغلب شرکای خود را متقاعد می کند که به هیچ افراد و ابسته به او اهمیتی نمی دهد. این بیگانگی می تواند باعث شود که قربانیان احساس کنند در یک جزیره هستند و از عزیزان خود دور شده اند.

۱۰.نوسانات خلقی
سوء استفاده عاطفی، اگر یک رابطه دائما توسط نوسانات خلقی قطع می شود، می تواند نشانه سوء استفاده باشد. بسیاری از افراد فراز و نشیب های طبیعی را تجربه می کنند، اما زمانی که به شریک زندگی خود آسیب می زند، مشکل ساز می شود. سوء استفاده‌کنندگان متزلزل اغلب پس از طغیان، قربانیان خود را با هدایا و محبت می‌بارانند، اما پس از مدت کوتاهی دوباره عصبانی می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هیچوقت برای تبدیل شدن به کسی که میخواستین باشین دیر نیست... فقط کافیست اولین قدم را بردارید.