پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۰:۴۰
کد مطلب: 51195
۱

۵ دلیل اهمیت مصرف پنیر در وعده صبحانه

۵ دلیل اهمیت مصرف پنیر در وعده صبحانه
بی تردید بهترین راه برای آغاز یک روز خوب و پرانرژی، داشتن یک صبحانه سالم و مقوی است. متخصصان می‌گویند وعده صبحانه بسیار پر اهمیت است، زیرا فرد در طول شب نزدیک به ۱۰ ساعت غذایی مصرف نکرده و بدن نیازمند تامین انرژی است. از این رو، داشتن یک صبحانه مقوی و سالم که بتواند علاوه بر تامین ویتامین و پروتئین، باعث تقویت متابولیسم (سوخت و ساز) بدن شود، اهمیت دارد.
 
یکی از مواد غذایی فوق العاده برای وعده صبحانه پنیر است.

پنیر، حاوی مقدار مناسبی پروتئین، ویتامین A، ریبوفلاوین، کلسیم، فسفر، روی و ویتامین B۱۲ است. فواید متنوع پنیر فقط برای سلامتی شما نیستند بلکه پنیر برای پوست و مو هم مفید است.



در این گزارش به ۵ دلیل اهمیت مصرف پنیر در صبحانه می‌پردازیم.

۱- سرشار از پروتئین و املاح
پنیر دارای درصد بالایی پروتئین است و همین امر باعث می‌شود فرد برای مدت طولانی‌تر در طول روز احساس سیری کند. فرآیند هضم پنیر در معده با کندی صورت می‌گیرد و باعث می‌شود ترشح مواد شیمیایی بدن که باعث احساس سیری می‌شوند، افزایش یابد.

فراتر از پروتئین بالا، پنیر سرشار از چربی، آهن، کلسیم و منیزیم است. از همین رو، پنیر بهترین گزینه برای سلامت بدن در وعده صبحانه است. خوردن پنیر در وعده صبحانه علاوه بر تامین انرژی بدن، می‌تواند باعث تندرستی و نشاط شود.

۲- افزایش سطح انرژی بدن و لاغری
پنیر مخلوط بسیار عالی از مواد مغذی است که می‌تواند برای کسانی که به حفظ وزن خود اهمیت می‌دهند، گزینه مناسبی باشد. پنیر باعث افزایش انرژی بدن می‌شود و می‌تواند فرد را در طول روز پرانرژی نگاه دارد. اگر می‌خواهید روز خود را پرانرژی آغاز کنید ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم پنیر خام را در وعده صبحانه خود بگنجانید.

متخصصان علوم تغذیه همواره تاکید دارند نخستین گام برای کاهش وزن این است که مصرف پروتئین در رژیم غذایی افزایش یابد. پروتئین برای مدت طولانی در فرد احساس سیری ایجاد می‌کند و همین امر باعث کاهش مصرف مواد غذایی از سوی انسان می‌شود. پنیر یکی از منابع بسیار مناسب پروتئین است. بخصوص کسانی که گیاه خوار هستند می‌توانند با گنجاندن پنیر در رژیم غذایی خود، پروتئین بدنشان را تامین کنند.

۳- کربوهیدرات پایین
پنیر از مواد غذایی است که کربوهیدارت پایینی دارد. هر یکصد گرم پنیر درست شده از شیر گاو تنها یک گرم کربوهیدرات دارد. از همین رو، پنیر گزینه مناسبی برای کسانی است که به دنبال کاهش وزن هستند. ۲۸ گرم پنیر تنها ۸۲ کالری انرژی دارد.

۴- منبع خوب کلسیم
بدن انسان وابستگی زیادی به کلسیم دارد. کلسیم در حفظ سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند. توصیه می‌شود به طور روزانه و مستمر از لبنیات و بخصوص پنیر برای تامین کلسیم بدن استفاده شود. با افزایش سن خطر پوکی استخوان در افراد افزایش می‌یابد. از این رو، اهمیت دارد افراد دارای کهولت سن مصرف لبنیات و پنیر را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

پنیر، منبعی سرشار از کلسیم است که مهم‌ترین ماده برای داشتن دندان‌هایی قوی است. پنیر، مقدار کمی لاکتوز دارد. لاکتوز به دندان‌ها آسیب می‌رساند. خوردن پنیرهایی مانند آبی، مونتری جک، بری، چدار، سویسی، گودا و پنیر امریکایی، بعد از وعده غذایی و به‌عنوان تنقلات، از پوسیدگی دندان جلوگیری‌می‌کند. این فایده، مهم‌ترین فایده پنیر محسوب‌می‌شود.


۵- مناسب برای بیماران
پنیر فواید بی شماری بخصوص در کسانی که از بیماری‌ها رنج می‌برند، دارد. پنیر برای کسانی که مبتلا به دیابت هستند بسیار مفید است. پنیر همچنین سرشار از اسید چرب امگا ۳ است که برای رشد ذهنی کودکان اهمیت زیادی دارد.

همچنین پنیر برای کسانی که از بیماری‌های قلبی رنج می‌برند، مفید است. مصرف پنیر باعث تنظیم فشار خون در افراد شده و سطح کلسترول خون را کنترل می‌کند.


با این حال، متخصصان علوم تغذیه می‌گویند انسان‌ها باید در مصرف هر مواد غذایی اعتدال و میانه روی را رعایت کنند. همچنین تاکید می‌شود افراد پنیر را حتما با گردو مصرف کنند. مشاهده شده است برخی افراد به مصرف پنیر حساسیت نشان می‌دهند که بهتر است این افراد از پنیر‌های تولید شده از شیر گاو استفاده نکنند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
زندگی درس حساب است، خوبیها را جمع، بدیها را کم ، خوشی ها را ضرب و شادیها را تقسیم کنیم