پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۹
کد مطلب: 58065
۵
بررسی یک باور قدیمی

آیا صبحانه مهم ترین وعده غذایی است؟

فاطمه امینی
آیا صبحانه مهم ترین وعده غذایی است؟
صبحانه به عنوان مهمترین وعده غذایی در روز شناخته شده است. این منبع گلوکز را برای افزایش سطح انرژی و هوشیاری تجدید و سایر مواد مغذی ضروری مورد نیاز برای سلامتی را نیز فراهم می کند.
صبحانه تنها وعده غذایی است که بیشتر از سایر وعده ها نادیده گرفته می شود. این امر ممکن است به این دلیل باشد که صبح زود بیدار شدن برای تهیه صبحانه کار سختی بوده یا برنامه زندگی شما بسیار فشرده است. اما اکثر متخصصان سلامت معتقدند که نباید از صبحانه صرف نظر کرده و یا آن را نادیده بگیرید. 
شادی بیشتر، موفقیت بیشتر
یک نظرسنجی از ۲ هزار آمریکایی نشان می دهد که موفقیت شغلی می تواند با شروع روز با تغذیه مناسب تضمین شود. این نظرسنجی بین هزار صبحانه خور و هزار نفری که صبحانه نمی خورند تقسیم شده و نتایج نشان داد که کسانی که صبحانه می خورند بیشتر در محل کار خود ترفیع دریافت می کنند. ۶۵ درصد از این پاسخ دهندگان می گویند که در طول دوران حرفه ای خود در موقعیتی ارتقا یافته اند. در مقایسه، تنها ۳۸ درصد از پاسخ دهندگانی که صبحانه نمی خوردند همین را گفتند.
همچنین افرادی که صبحانه می خورند رضایت کلی بیشتری از زندگی نسبت به همتایان خود که صبحانه نمی خورند گزارش کرده اند. شاید به همین دلیل است که به نظر می رسد این گروه بیشتر به جنبه های روشن اتفاقات زندگی نگاه می کنند.
گفتنی است که از هر ده صبحانه خور، هفت نفر نسبت به آینده خوشبین هستند. نتایج همچنین نشان می دهد که صبحانه ممکن است بهتر شما را برای رویارویی با ناشناخته ها آماده کند یا حداقل به شما کمک کند تا احساس آمادگی بیشتری کنید.
احتمال ابتلا به دیابت را کاهش می دهد
افرادی که برای خوردن اولین وعده غذایی خود برای مدت طولانی منتظر می مانند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند.مطالعه محققان دانشگاه نورث وسترن نشان می دهد افرادی که صبحانه را قبل از ساعت ۸:۳۰ صبح می خورند سطح قند خون پایین تری داشته و مقاومت کمتری به انسولین دارند.
سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد
خوردن صبحانه باعث می شود بدن در حین ورزش کربوهیدرات های بیشتری بسوزاند و بعد از ورزش غذا را به طور موثرتری به انرژی تبدیل کند. بررسی های جدید نشان می ‌دهد که خوردن صبحانه میزان سوزاندن کربوهیدرات‌ ها را در طول ورزش افزایش می ‌دهد.همچنین هضم و متابولیسم غذایی را که بعد از تمرین ورزشی خورده می شود، سرعت می بخشد.
در مورد اینکه برای صبحانه چه بخوریم، مطمئناً برای هر فرد متفاوت است. یک پژوهش جدید در این باره اینگونه نتیجه می گیرد که مصرف زیاد پروتئین در صبحانه برای افرادی که به دنبال ساخت عضلات قوی تر هستند، بهترین است.
مطالعه دیگری نشان می دهد که خوردن یک کاسه غلات در صبح می تواند به حافظه و سلامت قلب کمک کند. هر تصمیمی که می گیرید، همیشه بهتر است قبل از ایجاد هر گونه تغییر اساسی در رژیم غذایی با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید.


منبع: studyfinds
 
مرجع : سینا پرس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
طوری زندگی كن كه اسمت با جسمت زیر خاك نرود