پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۱ تير ۱۴۰۱ / ۲۲:۲۷
کد مطلب: 59299
۱

آگاهی بیشتر از روانشناسی و حفظ محیط زیست

خودخواهی عامل اصلی نابودی زمین
آگاهی بیشتر از روانشناسی و حفظ محیط زیست
امروزه محیط زیست و اقلیم کره زمین در حال تجربه آسیب های بسیاری است و در این میان انگشت اصلی اتهام به سمت انسان اشاره رفته است. حال این سوال مطرح می شود که آیا انسان ها به طور طبیعی تمایل دارند که خودخواهانه عمل کنند و این دلیل اصلی آسیب های فعلی است؟

بسیاری از فعالان محیط زیست به این موضوع اشاره می کنند که فعالیت های انسانی اصلی ترین دلیل نابودی کره زمین محصوب می شود و تنها کلید نجات از این شرایط، تغییر در روند فعلی است. اکنون بشر در یک دو راهی جدی قرار گرفته و باید با خودمان صادقانه بیاندیشیم که آیا انسان عامل نابودی زمین می شود یا می توانیم یاد بگیریم که نوع دوست تر باشیم و با هم به نفع نسل های آینده کار کنیم؟

درست است که ما گرایش‌های خودخواهانه داشته و انگیزه زیادی برای جستجوی لذت شخصی و محافظت و حمایت از خود و خانواده و اطرافیانمان داریم. از سوی دیگر انسان برای همکاری تکامل یافته‌ و بسیاری از مردم غرایزی قوی برای نوع‌ دوستی دارند.

بخشی از چالش برای فعالان محیط زیست، مقیاس و دور بودن بسیاری از مردم از درک واقعیت بحران آب و هوا است. این موضوع بدان معنا نیست که ما آنقدر خودخواه نیستیم که بتوانیم سیاره زمین را نجات دهیم، بلکه ساختار روانی ما به این معنی است که همدلی با نیازهای هزاران نفر از مردم را دشوارتر از گذشن از خواسته های خود می‌ دانیم.

ما همچنین تمایل زیادی داریم که نگرانی‌ های فوری را به جای مشکلاتی که نمی‌توانیم در آینده ببینیم، اولویت بندی کنیم.

خبر خوب این است که آگاهی بیشتر از روانشناسی ما راه‌های زیادی را برای تشویق مردم به اقدامات جمعی برای کمک به مقابله با تغییرات آب و هوایی ارائه می ‌دهد. به عنوان مثال، ما تحت تأثیر رفتار دیگران و آنچه به نظر می رسد عادی است، واکنش نشان می دهیم.

با انتشار این خبر که افراد بیشتری در حال بازیافت زباله ها یا اجتناب از استفاده از خودروهای بنزینی هستند، این امر دیگران را تشویق به انجام همین کار می کند.

به همین ترتیب، تشخیص سوگیری ما برای نگرانی‌های محلی و فوری نشان می‌دهد که کمپین ‌ها در صورتی مؤثرتر خواهند بود که فوریت بحران آب ‌وهوایی، از جمله اثرات نامطلوب قریب‌الوقوع آن بر دوستان و خانواده ما را بیان کنند.

 در خاتمه گفتنی است، کریستین ژارت فعال محیط زیست معتقد است که در حال حاضر خودخواهی انسان ها در کنار عدم آگاهی و اطلاعات آن ها نسبت به محیط زیست و نداشتن درک دقیقی از تاثیرات این تغییرات آب و هوایی بر زندگی خود و خانوداه شان، اصلی ترین دلیل نابودی کره زمین محسوب می شود.
مرجع : سینا پرس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
کلمات بیش از آنچه که شما تصور می کنید تاثیر گذارند. همیشه پیش از صحبت کردن فکر کنید.