پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۸ تير ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۳
کد مطلب: 59363
۰

بزرگسالان در طول هفته چند دقیقه باید ورزش کنند؟

بزرگسالان در طول هفته چند دقیقه باید ورزش کنند؟
برخی از ما در طول هفته آنقدر درگیر مسائل شغلی هستیم که فرصت نمی‌کنیم فعالیت بدنی داشته باشیم. اما شاید بتوانیم در آخر هفته چند ساعتی را به ورزش کردن اختصاص دهیم. آیا در این صورت به نتیجه مطلوب می‌رسیم؟
 
دستورالعمل ۲۰۲۰ سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌کند هر فرد بزرگسال باید در طول هفته ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط داشته باشد. مطالعه جدید می‌گوید این فعالیت بدنی را می‌توان با ۷۵ تا ۱۵۰ دقیقه ورزش فشرده و سنگین در یک روز جایگزین کرد و این نوع فعالیت بدنی از میزان مرگ و میر افراد می‌کاهد.

محققان در مطالعه جدید با بررسی داده‌های بهداشت عمومی بیش از سیصد و پنجاه هزار نفر با میانگین سنی ۴۱ سال دریافتند افرادی که فعالیت بدنی خود را چه در طول هفته و چه در آخر هفته - با ورزش کردن افزایش می‌دهند، نرخ مرگ و میر کمتری نسبت به افراد غیرفعال دارند.

دانشمندان در سال‌های گذشته با بررسی داده‌ها دریافتند بهترین زمان ورزش کردن برای زنان و مردان متفاوت است. همچینن آن‌ها دریافتند با چه شدتی در طول روز باید ورزش کرد تا به بهترین نتیجه رسید.

محققان در این مطالعه بین‌المللی داده‌های بهداشت عمومی بیش از سیصد و پنجاه هزار نفر با میانگین سنی ۴۱ سال را تجزیه و تحلیل کردند. این داده‌ها از طریق نظرسنجی مصاحبه ملی سلامت (NIHS) بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۳ جمع‌آوری شده‌اند.

متوسط مدت زمانی که شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی شرکت داشتند، ۱۰ سال و چهار ماه بود. در طول سال‌هایی که این نظرسنجی برگزار می‌شد، حدود بیست و دو هزار نفر از شرکت‌کنندگان - به علل مختلف از جمله سرطان - فوت شدند.

این مطالعه که به سرپرستی «مائوریسیو دوس سانتوس» محقق فیزیولوژی ورزشی از دانشگاه فدرال سائوپائولو در برزیل انجام شد، نشان داد نسبت مرگ و میر در اثر هر عاملی برای افرادی که در آخر هفته‌ها ورزش می‌کنند ۰.۹۲ و برای افرادی که در طول هفته به انجام تمرینات ورزشی می‌پردازند، ۰.۸۵ است.

به لطف دانشمندانی که حجم زیادی از داده‌ها را جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌کنند، ما نکته‌های زیادی در مورد ورزش و اینکه چگونه بر سلامتی اثر می‌گذارد، می‌دانیم.

این نتایج نشان می‌دهد ورزش کردن به‌طور کلی در هر زمانی مناسب است و می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی-عروقی و همچنین خطر مرگ را کاهش دهد.

این نتیجه محققان را مطمئن ساخت که ورزش فارغ از زمان انجام آن، می‌تواند منجر به سلامت جسمی و حتی روحی انسان شود. افراد باید اطمینان حاصل کنند که در هر هفته به میزان کافی فعالیت بدنی خود را افزایش داده‌اند، زیرا امروزه می‌دانیم ورزش تاثیرات مثبت انکارنشدنی در زندگی ما دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
با ترس هات روبرو شو! آدم ها رو ببخش! یک راه حل جدید بساز! هدف هات رو مشخص کن! آدم هایی که ازت متنفر هستند رو فراموش کن! ذهنت رو آزاد کن!