جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ / ۲۱:۲۷
کد مطلب: 60539
۲

حذف وعده های غذایی باعث کاهش عمر می شود

حذف وعده های غذایی باعث کاهش عمر می شود
نتایج مطالعه جدیدی که به صورت آنلاین در مجله آکادمی تغذیه و رژیم غذایی منتشر شده است، نشان می دهد افرادی که وعده های غذایی خود را حذف کرده یا وعده های غذایی خود را خیلی نزدیک به هم می خورند به طور کلی در معرض خطر مرگ زودرس بیشتری قرار دارند.
دکتر یانگبو سان، پژوهشگر ارشد این تیم مطالعاتی و استادیار پزشکی پیشگیرانه در مرکز علوم بهداشت دانشگاه تنسی در رابطه با موضوع فوق گفت: زمانی که روزه متناوب به طور گسترده به عنوان راه حلی برای کاهش وزن، سلامت متابولیک و پیشگیری از بیماری مطرح می شود، مطالعه ما برای بخش بزرگی از بزرگسالان که کمتر از سه وعده در روز غذا می خورند، مهم است.

تحقیقات نشان داد: افرادی که فقط یک وعده غذایی در روز می ‌خورند، بیشتر از افرادی که وعده‌های غذایی روزانه بیشتری می‌خورند، در معرض مرگ هستند.

بر این اساس مشخص شد،شرکت کنندگانی که صبحانه را حذف کردند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی کشنده بودند. کسانی که ناهار یا شام را حذف کردند، خطر مرگ زودرس خود را به هر دلیلی افزایش دادند.

این مطالعه نشان می دهد: حتی کسانی که سه وعده غذایی در روز می‌خوردند اما آن ها را به فاصله ۴ و نیم ساعت به هم نزدیک‌ تر ‌کردند، همچنان در معرض خطر هستند.
به گزارش سیناپرس، دکتر سان در این رابطه گفت: بر اساس این یافته ‌ها، توصیه می‌ کنیم حداقل دو تا سه وعده غذایی در طول روز بخورید.
برای انجام این مطالعه، محققان داده های بیش از ۲۴ هزار فرد ۴۰ ساله و بالاتر را که در یک نظرسنجی ملی سلامت و تغذیه بین سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۴ شرکت کرده بودند، تجزیه و تحلیل کردند.

حدود ۴۰ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که کمتر از سه وعده در روز می خورند. آنها به احتمال زیاد جوان ‌تر، مرد، سیاهپوست یا افرادی با تحصیلات کمتر و درآمد پایین‌ تر بودند. احتمال ناامنی غذایی آن ها بیشتر بود، به این معنی که پول کافی برای خرید غذای سالم نداشتند. این مطالعه نشان داد: احتمال سیگار کشیدن، نوشیدن الکل بیشتر و خوردن تنقلات بیشتر و غذاهای سالم کمتری در آنها بیشتر بود.

 دکتر وی بائو، نویسنده ارشد این مطالعه و استادیار اپیدمیولوژی در کالج بهداشت عمومی دانشگاه آیووا، در تکمیل توضیحات همکارش گفت: نتایج حتی پس از محاسبه این عوامل رژیم غذایی و سبک زندگی قابل توجه است. یافته‌ های ما مبتنی بر مشاهدات برگرفته از داده‌های عمومی است و دلالت بر علیت ندارد. با این وجود، آنچه مشاهده کردیم، متابولیک معنادار است.
حذف وعده های غذایی معمولاً به معنای خوردن حجم بیشتری از غذا در یک زمان است. این موضوع می تواند تنظیم قند خون را تشدید کرده و منجر به مشکلات سلامتی شود.
بر اساس این مطالعه، رژیم غذایی فوق همچنین می‌تواند ارتباط بین فاصله غذایی کوتاه ‌تر و مرگ را توضیح دهد، زیرا زمان کمتر بین وعده ‌های غذایی منجر به بار انرژی بیشتر در طول دوره معین می ‌شود.
 
مرجع : سینا پرس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
بادها می وزند، عده ای در مقابل آن دیوار می سازند و تعدادی آسیاب به پا می کنند