پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱ فروردين ۱۳۹۷ / ۲۱:۳۰
کد مطلب: 43814
۳
15 عادتی که جلوی خوشبختی شما را می گیرد

در سال نو اینطوری احساس خوشبختی کنید!

در سال نو اینطوری احساس خوشبختی کنید!
میگنا: یکی از متخصصان در این زمینه می گوید، برای رسیدن به بهشت مورد نظر خود باید از برخی چیزها صرف نظر کنید.

اجازه دهید که کار را با افشاگری آغاز کنیم. برخی از مدل های خوشبختی دائمی، قابل باور نیستند؛ اما شما آنها را باور می کنید، بنابراین، افراد دیگر نیز در جهان اطراف جستجو می کنند تا چیزهایی که باعث خوشبختی شما شده است را بیابند. در نتیجه ی این جستجوها، احتمالا به تلاش های لومینیتا سویک می رسیم.  
 
خانم لومینیتا یک متخصص جدی در این عرصه است که حتی برخی افراد از او با عنوان گورو یا معلم مذهبی یاد می کنند. او مطالب خود را تحت عنوان Purpose Fairy (پری هدف) منتشر می کند.

دائمی، قابل باور نیستند؛ اما شما آنها را باور می کنید، بنابراین، افراد دیگر نیز در جهان اطراف جستجو می کنند تا چیزهایی که باعث خوشبختی شما شده است را بیابند. در نتیجه ی این جستجوها، احتمالا به تلاش های لومینیتا سویک می رسیم.خوشبختی اجازه دهید که کار را با افشاگری آغاز کنیم. برخی از مدل های


او توصیه می کند که برای دستیابی به احساس خوشبختی واقعی باید از این 15 عادت رفتاری دوری کنید:

1. از شکایت کردن یا به اصطلاح غر زدن پرهیز کنید.
شاید با خودتان فکر کنید که غر زدن یا شکایت کردن در هر شرایطی، احساس بهتری را در شما ایجاد می کند. احتمالا فکر می کنید که با بیان مواردی که باعث آزار شما شده اند، ذهن خود را از آنها رها می کنید. با اینحال، خانم لومینیتا سویک اصرار دارد که: "هیچکس نمی تواند شما را ناراحت کند؛ هیچ شرایطی نمی تواند احساس غمزدگی و یا تیره روزی را در شما ایجاد کند، مگر اینکه خودتان اجازه ی ورود را صادر کنید." اما مردم باز هم باعث می شوند که غر بزنید؟!

2. از نیاز تحت تاثیر قرار دادن دیگران رها شوید.
این راهکار کاملا عاقلانه است. اجازه دهید که مردم، حقیقت شما را ببینند؛ حتی اگر شخصیتی که باید نشان دهید، غر زدن باشد. البته این احتمال وجود دارد که این رفتار در جلسه های کاری، چندان کارامد نباشد. پس، از کار استعفا دهید؛ چرا که عمیقا در وجود خود احساس می کنید که به آن نیاز ندارید.

3. ترس های خود را کنار بگذارید.
حتی از فکر رهاسازی ترس ها نیز می هراسید، اینطور نیست؟ اما باید تلاش کنید. همانطور که خانم لومینیتا سویک می گوید، ترس ها فقط در ذهن شما هستند. گاهی اوقات ذهن نیز اجازه ی ورود شما را نمی دهد؛ که این به معنای واقعی کلمه، ذهن غیر قابل نفوذ است.

4. از وابستگی ها دوری کنید.
سرمایه داران سرسخت چطور می توانند این کار را انجام دهند؟ چرا که وابستگی ها به آنها معنا می بخشند. از طرف دیگر، خانم سویک بین عشق و وابستگی تمایز قائل می شود. "سرمنشا وابستگی ها، ترس است. اما عشق واقعی و خالص، مهربان و متواضع است."

5. برچسب ها را کنار بگذارید.
منظور از این مورد، برچسب های طراحی نیست. سویک معتقد است که باید از برچسب و عناوینی که برای همه چیز می گذاریم، رها شویم. این برچسب ها روی مردم و رویدادهایی گذاشته می شوند که هیچ چیز درباره ی آنها نمی دانیم. بهتر است قبول کنید که از خیلی چیزها بی اطلاع هستید و آنها را کنار بگذارید.

6. وارد بازی لوکس نقد و انتقاد نشوید.
کنار گذاشتن این مورد در فرهنگ هایی که همه چیز در آن جنبه ی تبلیغاتی دارد، بسیار مشکل است. درگیری های دادگاهی افراد، رویدادهای ورزشی و حتی بازی ها به شکلی طراحی شده اند که عده ای از افراد را به جان عده ی دیگر بیاندازد. سویک در اینجا پیشنهاد می کند، مواردی را مورد نقد قرار دهید که از ما متفاوتند. که البته در اینجا به همه چیز و همه کس خلاصه می شود!

7. همیشه حق با شما نیست؛ نیاز همیشه محق بودن را فراموش کنید.
اینکه همیشه حق با شما باشد چه ارزشی دارد؟ حتی اگر به راستی حق با شما باشد، چیزی را به دست نخواهید آورد. سویک در این باره می پرسد: "آیا نفس شما حقیقتا تا این اندازه بزرگ است؟"

8. جستجو برای پیدا کردن مقصر را کنار بگذارید.
بسیاری از افراد با این حرف موافقند. سویک معتقد است که ما باید مسئولیت زندگی خود را به عهده بگیریم؛ که البته محدودیت هایی نیز در این زمینه وجود دارد.

9. از باورهای محدودکننده خود دوری کنید.
سویک معتقد است که شما باید "بال های خود را باز کرده و پرواز کنید." به بیان دیگر، نباید به خودتان بگویید که توانایی انجام برخی کارها را ندارید؛ در کمترین حالت می توانید امتحان کنید. از طرف دیگر، کمی واقع گرایانه به توانایی های خود نگاه کنید.

10. مقابل تغییرات مقاومت نکنید.
لومینیتا سویک می گوید: "سعادت خود را دنبال کنید و تغییرات را با آغوش باز قبول کنید؛ در مقابل آنها مقاومت نکنید." البته این احتمال نیز وجود دارد که سعادت برخی افراد شامل تغییرات نمی شود. سوال اینجاست که ما تا چه اندازه می توانیم چنین سعادتمندی را باور کنیم؟ تغییرات می توانند قدرتی باورنکردنی داشته باشند؛ اما نه برای تمامی افراد.

11. بهانه جویی نکنید.
سویک معتقد است که 99 درصد از بهانه هایی که استفاده می کنیم، اصلا حقیقی نبوده و رشد ما را متوقف می کنند. باید بدانید که کدامیک از آنها واقعی هستند؛ که البته چندان ساده نیست. کشف حقیقت کار بسیار دشواری است؛ چرا که در اغلب موارد زودگذر است. مرز بین توضیح و بهانه بسیار باریک است. البته فکر نمی کنید که این هم یک بهانه باشد؟

12. سعی نکنید که مطابق انتظارات دیگران زندگی کنید.
استیو جابز (بنیانگذار کمپانی اپل) به خوبی از این راهکار پیروی می کرد. سعی نکنید که مثل دیگران زندگی کنید. اعمال این روش نیز آسان نیست و تحت هیچ شرایطی برای برخی افراد، قابل اجرا نیست. بسیاری از مردم در تمام طول زندگی خود تلاش می کنند تا خود را از وابستگی ها رها کنند.

13. در گذشته زندگی نکنید.
سویک در این باره می گوید: "چشم انداز دقیقی از آینده داشته باشید، خود را آماده کنید، اما همیشه در حال حضور داشته باشید." این بدان معنا نیست که تمام نوستالژی های خود را کنار بگذارید. تنها برای درس گرفتن از اشتباهات گذشته به این زمان برگردید. سویک مصرانه معتقد است که زمان حال، تمام چیزی است که شما در اختیار دارید؛ اما گذشته نیز در درون آن نهفته است، اینطور نیست؟

14. در گفتگوهای ذهنی، سعی نکنید که خودتان را شکست دهید.
سویک معتقد است که بسیاری از مردم با طرز فکر منفی آغاز می کنند. او می گوید: "تصور نکنید تمام چیزهایی که ذهن شما می گوید، منفی بوده و در راستای شکست دادن شماست." این حرف کاملا خردمندانه است؛ اما گاهی اوقات، افراد مثبت خستگی ناپذیر می توانند غیر قابل تحمل شوند. اینگونه از افراد در برخی موارد با حس شوخ طبعی بیگانه اند. آنها تا حدی درباره ی همه چیز مثبت اندیشند که حتی چیزی برای خنداندن آنها وجود ندارد.

15. شما به کنترل دیگران نیاز ندارید.
احساس کنترل دیگران، همیشه وسوسه کننده است. با این کار فکر می کنیم که هیچ چیز با مشکل مواجه نمی شود. فراموش نکنید که راهکارهای شما نیز با اشکال روبرو می شوند. سویک در این باره می گوید: "اجازه دهید که همه چیز و همه کس به همان شکلی باشد که می خواهد؛ شما خواهید دید که این روش احساس بهتری را در شما ایجاد می کند."

 
منبع: INC
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای کشتی های ساکن، موج های دریا تصمیم می گیرند!