کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افراد در اولین ملاقات، شما را از روی این 4 نشانه دوست خواهند داشت

خراسان , 17 مهر 1397 ساعت 8:04

می دانید که ایجاد یک تاثیر اولیه خوب بر طرف مقابل می تواند راه زیادی را برای محبوب شدن در دل دیگران طی کند و تاثیر بسزایی داشته باشد اما برای دقایقی، نصایح و توصیه هایی را که درباره چگونه لباس پوشیدن یا داشتن لبخند و چهره ای شاد برای تحت تاثیر قرار دادن یاد گرفته اید فراموش کنید!


«امی کودی»، استاد دانشکده بازرگانی هاروارد که بیش از 15 سال درخصوص تاثیر اولیه تحقیق کرده، با این مقدمه در یادداشتی می نویسد هر شخصی(به صورت آگاهانه یا ناخودآگاه) به محض دیدن شخصی دیگر برای اولین بار، این دو سوال را از خود می پرسد: آیا می توانم به این فرد اعتماد کنم؟ و آیا می توانم به این شخص احترام بگذارم؟

دانستن هر دوی این سوال ها به شما کمک می کنند تا دیگران را راحت تر تحت تاثیر قرار دهید اما شما در قدم اول باید تلاش کنید که اعتماد طرف مقابل خود را به دست بیاورید و سپس احترام او را، حتی در محیط کار و بین همکاران خود و حتی برای ازدواج . اگر کسی که شما در تلاش برای تحت تاثیر قراردادن وی هستید به شما اعتماد نداشته باشد، ارتباط تان خیلی به ثمر نخواهد نشست.

یک شخص متعادل و قابل اطمینان، کسی است که بسیار تحسین برانگیز نیز باشد اما تنها پس از ایجاد اعتماد است که قدرت شما تبدیل به یک هدیه و نه یک تهدید می شود.

4 نشانه تاثیرگذار در قضاوت شدن
با این حال، ظاهر فیزیکی و پوشش شما هم در این بین مهم است و نمی توان بدون توجه از کنارش عبور کرد.

«لسلی زبرویتز»، روان شناس دانشگاه برندیز انگلیس طی مطالعاتی که در سال 2017 انجام داد، دریافت که مردم از چهار نشانه برای قضاوت درباره چهره شما استفاده می کنند: بشاش بودن، آشنا بودن چهره شما، تناسب اندام و شباهت های احساسی. شما نمی توانید تمام این عوامل را کنترل کنید اما می توانید با استفاده از زبان بدن در راستای نزدیک شدن به عوامل فوق، به طور طبیعی ایجاد اعتماد کنید.

حرف آخر این که، دفعه بعد که فرد جدیدی را ملاقات می کنید، تمرکز خود را بر به دست آوردن اعتماد وی بگذارید تا یک دست دادن محکم و تاثیر گذار!


کد مطلب: 45546

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/article/45546/افراد-اولین-ملاقات-روی-این-4-نشانه-دوست-خواهند

میگنا
  https://www.migna.ir