جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ / ۱۵:۱۵
کد مطلب: 45922
۰

اشتباهاتی که در شبکه‌های اجتماعی به روابط شما آسیب می‌زند

ترجمه از: پردیس بختیاری
اشتباهاتی که در شبکه‌های اجتماعی به روابط شما آسیب می‌زند
از انتشار عکس دیگران بدون اجازه، خودداری کنید
زمانی که صحبت از انتشار عکس در فضای مجازی می شود، هر فردی به گونه ای خاص عمل می کند. همانطور که شما دوست ندارید دیگران عکس تان را بدون اجازه شما منتشر کنند، دیگران هم دوست ندارند که شما بدون اطلاع آنها این کار را انجام دهید. شاید این کار از نظر شما مشکلی نداشته باشد اما دلیل بر این نیست که دیگران هم با شما هم نظر باشند. بنابراین قبل از این که عکس دیگران را منتشر کنید، از آنها اجازه بگیرید. با این کار دیگر احتمال دلخوری هم پیش نمی آید.

هنگام عصبانیت از شبکه های اجتماعی دوری کنید
برخی افراد هنگام عصبانیت به سمت شبکه های اجتماعی روی می آورند و از آن به عنوان ابزاری برای تخلیه خشم شان استفاده می کنند. آیا شما دوست دارید که دوستان و اقوام تان بدانند که شریک زندگی تان به شما خیانت کرده؟ اصلا آیا خود شما از دیدن پست های ناراحت کننده دیگران لذت می برید یا این که دوست دارید عکس های تولد و شادی آنها را ببینید؟ اگر شما در زمان های ناراحتی و عصبانیت عکس یا متنی منتشر کنید، ممکن است چیزهایی را به زبان آورید که بعدها برایتان پشیمانی به همراه بیاورد. بنابراین برای تخلیه انرژی خود به دنبال جایی جز شبکه های اجتماعی باشید.

در مورد پست هایی که می گذارید، بیاندیشید
شاید شما به یک میهمانی رفته اید و دوست دارید که از آنجا عکس بگیرید و آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، اما آیا به این فکر کرده اید پستی که می گذارید می تواند برایتان دردساز شود؟ به عنوان مثال ممکن است افرادی که در آن میهمانی دعوت نبوده اند، از دیدن عکس های شما دلخور شوند یا این که همکاران تان با دیدن ویدیو در حال خوشگذرانی شما، نگاهی متفاوت نسبت به شما پیدا کنند. بنابراین باید قبل از آپلود عکس، تمام جوانب را در نظر بگیرید. حواس تان حتی به متن یا کپشن هایی که زیر عکس تان می نویسید هم باشد.

به روابط دنیای مجازی تکیه نکنید
یادتان باشد که صحبت کردن با دیگران در شبکه های اجتماعی قابل مقایسه با صحبت کردن رو در رو نیست. تماس چشمی فواید زیادی دارد، در واقع تاثیری که چشم های شما می توانند روی دیگران بگذارند را نباید نادیده بگیرید. شبکه های اجتماعی برای شروع یک رابطه یا آشنایی ابتدایی مکان مناسبی ست اما اگر می خواهید تاثیر بیشتر روی دیگران بگذارید یا رابطه ای عمیق تر را تجربه کنید، باید از آن فضا خارج شوید. اگر چه شبکه های اجتماعی به شما این حس را می دهند که روابط خوب و موثری دارید، اما واقعیت چیز دیگری ست. در نهایت، هیچوقت به آدم های مجازی دل نبندید و آن را جایگزین روابط واقعی تان نکنید.

تاثیر شبکه های اجتماعی را نادیده نگیرید
آیا می دانید که شبکه های اجتماعی چه تاثیری روی شما می گذارد؟ اصلا چرا شما از آن استفاده می کنید؟ این سوالات مهمی ست که باید از خودتان بپرسید، به خصوص اگر ساعت های زیادی را صرف آن می کنید. به عنوان مثال شما به قصد چک کردن یک پست وارد اینستاگرام می شوید و ناگهان به خودتان می آیید و می بینید که یک ساعت از وقت تان را صرف آن کرده اید. اینجاست که باید از خودتان بپرسید: «آیا من در استفاده از این اپلیکشن زیاده روی کرده ام؟ آیا می توانستم این وقتم را صرف اطرافیان یا عزیزان زندگی ام کنم؟» بنابراین مراقب زمانی که صرف شبکه های اجتماعی می کنید باشید تا به زندگی و روابط تان آسیب نزند.

دروغ نگویید
اگر در شبکه های اجتماعی دروغ بگویید، به عنوان مثال بگویید که به فلان جا رفته اید اما عکس تان در جای دیگری باشد، یک روزی این دروغ تان بر ملا می شود و ممکن است که اطرافیان تان را از شما دلگیر کند. حتی ممکن است روزی به ضررتان تمام شود، آنوقت است که می شوید آش نخورده و دهن سوخته! بنابراین تا جای ممکن دروغ نگویید.

جزییات زندگی تان را بر ملا نکنید
شبکه های اجتماعی مکانی عمومی هستید، بنابراین شما نباید جزییات زندگی یا گزارش کار روزانه تان را در آن به اشتراک بگذارید. این کار نه تنها اطلاعات زندگی شما در اختیار دیگران قرار می دهد بلکه ممکن است که بر رابطه عاطفی تان نیز تاثیر منفی بگذارد. به عنوان مثال شاید شما دوست داشته باشید که از هدیه ای که همسرتان برایتان خریده عکس بگذارید اما آیا همسرتان هم به این کار راضی ست؟ هر رابطه ای مدل خاص خود را دارد، بنابراین قبل از انتشار هر عکسی از زندگی خصوصی تان، با شریک زندگی تان مشورت کنید.
مرجع : برترین ها
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.