ميگنا : پایگاه خبری روانشناسی و سلامت 21 تير 1399 ساعت 11:03 https://www.migna.ir/news/50943/کسب-مجوز-استخدام-8-هزار-دبیر-پرورشی-روانشناسی -------------------------------------------------- عنوان : کسب مجوز استخدامِ 8 هزار دبیر پرورشی و روانشناسی -------------------------------------------------- رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به دنبال تربیت دانش‌آموزی هستیم که به سمت حیات طیبه برود و نه دانش‌آموزی که سکولار باشد، از کسب مجوز استخدامِ 8 هزار دبیر پرورشی و روانشناسی خبر داد. متن : دکتر علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی که شامگاه جمعه 20 تیرماه 99 میهمان برنامه تلویزیونی پرسشگر شبکه آموزش سیما بود، درباره سیاست گذاری هایِ کلانِ حوزه آموزش و پرورش با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش، با داشتن آیین نامه مصوب مجلس، دارای وزیر و زیرمجموعه ای با 15 میلیون دانش آموز و 900 هزار معلم است گفت: اینکه چه افرادی سیاست گذار هستند در قانون مشخص شده است. شورای عالی انقلاب فرهنگی بخش مهمی از تکالیف آموزش و پرورش را در قالب سندتحول بنیادین نوشته و وزارتخانه موظف است بر اساس این سند فلسفه آموزش را بر اساس قرآن مجید و ائمه و اندیشه امام راحل اجرایی کند. آموزش و پرورش در مسیر اجرای سند قرار گرفته است. وی افزود: شورای عالی آموزش و پرورش و مجلس نیز از دیگر نهادهای سیاست گذار هستند. مجلس در حوزه بودجه آموزش و پرورش ورود می کند و در دو سه سال گذشته 10 هزار میلیارد تومان به بودجه آموزش و پرورش از محل های دیگر افزوده است یا اینکه به بحث رتبه بندی ورود کرد و اخیرا 5000 میلیارد تومان علاوه بر بودجه به آموزش و پرورش تخصیص داد. دکتر منادی با اشاره به اینکه مجلس پیگیر استخدام نیرو در آموزش و پرورش نیز هست و روز گذشته 23 هزار نفر نیروی نهضتی در آزمون استخدامی شرکت کردند که در راستای تصویب مجلس بود، در پاسخ به اینکه آیا تصمیمات مجلس به نفع آموزش و پرورش هستند؟ گفت: سیاست گذاری متنوع نیست و مجلس به دنبال آن است که وزارت آموزش و پرورش وظایفش را با توجه به سیاست های بالادستی به درستی انجام دهد. تا سال 1401، 320 هزار نفر از آموزش و پرورش خارج می شوند رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: تا سال 1401، 320 هزار نفر از آموزش و پرورش خارج می شوند، اگر مصوبه استخدامی مجلس درباره نیروهای نهضتی و حق التدریس نبود آموزش و پرورش این تعداد نیرو را چگونه می خواست تامین کند؟ دکتر منادی گفت: قبول داریم که شورای عالی آموزش و پرورش مرجعیت کارشناسی در بین دیگر نهادهای تصمیم گیر ندارد. ما بعد از شروع به کار کمیسیون 30 قانون مهم را استخراج و برای هرکدام یک نماینده و برای هردستگاه یک نفر را از کمیسیون مامور و مسئول کردیم که برحسن اجرای آن قوانین نظارت کنند. رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: باید شورای عالی آموزش و پرورش را تقویت کنیم که یک نفر را برای این امر مسئول کردیم و دونفر عضو ناظر از مجلس در شورای عالی داریم ما حتما به این سمت حرکت می کنیم که برای تصویب قوانین جدید نظر کارشناسی شورای عالی آموزش و پرورش را دریافت کنیم. به دنبال آن هستیم که 8000 دبیر پرورشی و روانشناسی را سازمان امور استخدامی مجوز بدهد دکتر منادی با بیان اینکه وقت و زمان ویژه ای برای ورود به این بحث ها در کمیسیون خواهیم گذاشت گفت: اکنون اراده مجلس انقلابی است که با دولت در یک سالِ باقیمانده با تمام قدرت تعامل کنیم که کار کند. اکنون به دنبال آن هستیم که 8000 دبیر پرورشی و روانشناسی را سازمان امور استخدامی مجوز بدهد. وی افزود: البته آنطور نبوده که اصلا نظر مشورتی اعضای شورای عالی اخذ نشود. ما در قانون نداریم که تا موردی در شورای عالی آموزش و پرورش موافقت نشود؛ ما آن را تصویب نکنیم، اما این تاکید وجود دارد که نظر و چراغ سبز شورای عالی آموزش و پرورش را برای مصوبات بگیریم. وقت آن است بررسی کنیم چرا معلمان ناراضی اند؟ رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دنبال حذف کنکور هستیم گفت: 8000 میلیارد تومان و شاید دو برابر گردش مالی کنکور است. چه کسی پشت این ماجرای کنکور است؟ منادی با بیان اینکه قانون گذاری ها انجام شده، اما از این پس باید همه دست به دست هم دهیم گفت: باید در افزایش کیفیت معلمان دقت کنیم. دانشگاه فرهنگیان باید در اوج باشد. همه ورودی های آموزش و پرورش باید از دانشگاه فرهنگیان عبور کنند. پرورش یک کفه آموزش و پرورش است وی ادامه داد: در جامعه باید به سمتی حرکت کنیم که فرزندانمان به درستی تربیت شوند. یک زمانی معاونت پرورشی را حذف کردند، در حالی که پرورش یک کفه آموزش و پرورش است. باید معلم فیزیکی تربیت کنیم که در کنار آن درباره مباحث پرورشی نیز توانمند باشد و آموزه ها را به بچه ها منتقل کند. رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به دنبال تربیت دانش آموزی هستیم که به سمت حیات طیبه برود و نه دانش آموزی که سکولار باشد. لازمه آن این است که این هماهنگی ها صورت پذیرد. تلاش ما این خواهد بود که به این نقطه برسیم.