ميگنا : پایگاه خبری روانشناسی و سلامت 24 تير 1399 ساعت 18:08 https://www.migna.ir/news/50975/چند-روش-داشتن-زندگی-بی-دغدغه -------------------------------------------------- عنوان : چند روش برای داشتن زندگی بی دغدغه -------------------------------------------------- برای دستیابی به زندگی آرام و بی دغدغه روش هایی زیر پیشنهاد می شود. متن : اگر واقعا تصمیم به تغییر گرفته اید باید این چند روش را برای داشتن زندگی بی دغدغه بکار بگیرید. ۱- حتما به اندازه نیاز بخوابید اگر خواب شما اندک باشد، شما دچار حواس پرتی شده و در انجام کارهایتان نیز کوتاهی خواهید کرد و سرانجام دچار خواب آلودگی و بدخلقی می شوید، توجه داشته باشید که خواب شبانه شما باید در حدود هفت تا هشت ساعت باشد. ۲- به اندام خود توجه کنید نداشتن وقت بهانه خوبی برای ورزش نکردن نیست، داشتن اندام خوب و مناسب، سبب سلامتی جسم شما و بالا رفتن ضریب هوشی شما خواهد شد، برای این کار باید از یک برنامه غذایی مناسب، سالم و پرانرژی استفاده کرد. وضعیت فیزیکی نامناسب نه تنها فشار عصبی شما را افزایش می دهد، بلکه به شما احساس پوچی و بیهودگی نیز القاء می کند پس جسم خود را متناسب کنید تا احساس خوبی به شما دست دهد. ۳- تغییرات زندگی خود را تدریجی ایجاد کنید اگر واقعا تصمیم به تغییری گرفته اید باید با شکیبایی بیشتر و بدون عملکردی عجولانه این تغییر را به تدریج و مرحله به مرحله به انجام برسانید، تغییرات واقعی زندگی همیشه با تصمیمات کوچک و دقیق شروع شده و با حوصله و اندیشه به تدریج به دگرگونی بزرگی تبدیل می شوند. ۴- این را که "همه مثل شما فکر نمی کنند" بپذیرید هیچ کس نمی تواند نقطه نظر خود را تمام و کمال به دیگران تخمیل کند حتی اگر استدلال بسیار معقول و غیر انکاری ارائه کند، باز هم کسانی هستند که شیوه زندگی یا تفکر شما را نخواهند پذیرفت. شاید چنین انسان هایی مغرور، سرسخت و یا احمق باشند، در هر صورت وقت و انرژی خود را در متقاعد ساختن آن ها تلف نکنید در عوض سعی کنید در کنار آن ها کار کنید، با آن ها زندگی کنید و به تفاوت های آن ها به دیده احترام بنگرید، سپاسگزار باشید که این دنیا پر از انسان هایی شبیه شما نیست. ۵- شادی خود را به تاخیر نیندازید اغلب مردم عمرشان را در انتظار شادی در آینده تلف می کنند، برای چنین افرادی شادی همیشه در گوشه ای پنهان است، باید شادی را هم اکنون تجربه کنیم و بهتر است از عمق وجودی خود به خاطر فضیلت و نعمت هایی که همیشه مایه خوشبختی ما بوده اند شادمان و سپاسگزار باشیم تا این که در انتظار شادی هایی باشیم که در پی رسیدن به چیزی حاصل می شود. ۶- از انسان های منفی باف و ناامید دوری کنید از انسان هایی که تنها عیب جویی می کنند و داستان بدبختی خود را برایتان تعریف می کنند و شما را به ناراحتی درباره اموری بی اهمیت وا می دارند و یا عموما از مردم و موسسات و اجتماعات شاکی هستند، دوری کنید. این گونه افراد زندگی شما را چون زندگی خود تیره کرده و سبب یاس و ناامیدی شما شده و موجبات عقب ماندن شما از پیشرفت می شوند. محدثه قربانی کارشناس ارشد روانشناسی و مددکار اجتماعی کلانتری ۱۴ ساری