ميگنا : پایگاه خبری روانشناسی و سلامت 8 ارديبهشت 1402 ساعت 8:22 https://www.migna.ir/news/61749/فعالیت-جنسی-مردان-این-سن-پایان-می-رسد -------------------------------------------------- عنوان : فعالیت جنسی مردان در این سن به پایان می‌رسد -------------------------------------------------- فعالیت جنسی یکی از عوامل موثر بر کیفیت زندگی مردان است. اما فعالیت جنسی مردان چه زمانی به پایان می‌رسد؟ آیا علت آن فقط سن است؟ آیا می‌توان با پیشگیری و درمان از پایان فعالیت جنسی جلوگیری کرد؟ در این مقاله، ما به شما علت علمی پایان فعالیت جنسی مردان را بگوییم و راه‌کارهایی را برای حفظ سلامت جنسی در سنین مختلف به شما ارائه خواهیم داد. متن : پیر شدن چند مزیت دارد؛ خِرد، دیدگاه بیشتر در مورد زندگی و تخفیف در سالمندان. اما بیشتر ما پیری را با واقعیت خشن چین و چروک، مشکلات مفصلی و کاهش عملکرد جنسی مرتبط می‌دانیم.       دلیل خود ارضایی مردان در بعد از ازدواج چیست ؟ حتی اگر فعالیت جنسی با افزایش سن کاهش می یابد، ارتباط بین سن و اختلال عملکرد جنسی آنقدرها که فکر می کنید قوی نیست – و واقعیت ممکن است آنقدرها هم خشن نباشد. تا زمانی که در جوانی رفتارها و عادات خوبی را در پیش بگیرید، اغلب ممکن است تا زمان پیری خود را حفظ کنید.   میل جنسی در دهه 20 به بالاترین حد خود می رسد. برای زنان، با کاهش باروری افزایش می یابد، سپس پس از یائسگی کاهش می یابد. برای مردان، در دهه 20 به اوج خود می رسد و سپس به تدریج کاهش می یابد. به گزارش وری ول هلث، سن و میل جنسی ارتباط نزدیکی با هم دارند. در حالی که با افزایش سن میل جنسی کاهش پیدا می کند، دلیلی برای اینکه کلا رابطه ی زناشویی را تجربه نکنید، نیست.   احتمالاً شنیده اید که میل جنسی زنان دیرتر از میل جنسی مردان به اوج می رسد. تحقیقات نشان می دهد که درست است. میل جنسی زنانه با کاهش باروری تمایل به افزایش دارد. سپس پس از یائسگی کاهش می یابد. میل جنسی شخصی شما در درجه اول توسط عملکرد مغز، هورمون ها و باورها و نگرش ها در مورد رابطه جنسی تعیین می شود. این می تواند به دلیل وضعیت روانی، سطح استرس، سلامت کلی و تغییرات هورمونی طولانی مدت تغییر کند. علاوه بر این بر اساس وضعیت ذهنی، سطح استرس و هورمون های شما نیز میل جنسیتان دستخوش تغییر می شود.     در زیر، به علم پشت پیری و سلامت جنسی نگاه کرده‌ایم تا توضیح دهیم که چه زمانی اکثر مردان شروع به کاهش عملکرد جنسی خود می‌کنند و در مواردی از اختلال عملکرد جنسی تمایل دارند. ما همچنین چند نکته کاربردی را به اشتراک گذاشته‌ایم که می‌توانید از آنها برای حفظ یک زندگی جنسی سالم و لذت‌بخش در دهه‌های ۶۰، ۷۰ و بعد از آن استفاده کنید.   چه زمانی مردان رابطه جنسی را متوقف می کنند؟ از آنجایی که میل جنسی مردانه و سلامت جسمانی می تواند از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت باشد، سن خاصی وجود ندارد که در آن بیشتر مردان از رابطه جنسی دست بکشند. همچنین هیچ پاسخ واقعی برای این سؤال وجود ندارد که «مردی در چه سنی از سخت‌گیری دست می‌کشد؟» درست است، رفقا. اجازه ندهید کامنت‌های «داشتن رابطه جنسی پیرمردها عجیب و غریب است» یا « رابطه افراد مسن یک افسانه است» شما را آزار دهند – آنها مزخرف هستند. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که اکثر مردان در حدود ۷۵ تا ۸۵ سالگی رابطه جنسی را متوقف می کنند. در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۰ توسط دانشگاه شیکاگو انجام شد، محققان به ارتباط بین سن و فعالیت جنسی در مردان و زنان در سراسر ایالات متحده پرداختند. این مطالعه از داده‌های به دست آمده از نظرسنجی‌های مقیاس بزرگ از جمعیت ایالات متحده استفاده کرد و نشان داد که ۳۸/۹ درصد از مردان بین ۷۵ تا ۸۵ سال از نظر جنسی فعال هستند. همچنین اشاره کرد که ۷۰/۸ درصد از مردان فعال جنسی گزارش دادند که زندگی جنسی با کیفیت خوبی داشتند.    جالب توجه است، مردانی که گزارش دادند از سلامت بسیار خوب یا عالی برخوردار بودند، نسبت به همسالان خود تمایل بیشتری به رابطه جنسی داشتند، که به تأیید این نکته کمک می‌کند که حفظ سلامت خود با افزایش سن برای چیزی بیش از عمر طولانی‌تر ضروری است. . به طور خلاصه، اکثر مردان تا سن بازنشستگی از نظر جنسی فعال باقی می‌مانند و اکثر مردان سالمند فعال از نظر جنسی از زندگی جنسی خود راضی هستند. میل جنسی و سن مردان میل جنسی در مردان و زنان با افزایش سن کاهش می یابد. بخشی از این به دلیل تغییرات طبیعی در تولید تستوسترون است که با پیر شدن شما اتفاق می‌افتد، اما چند عامل کلیدی دیگر نیز وجود دارد: -سطح تستوسترون – شرایط پزشکی – داروها – سلامت روان بیایید بررسی کنیم که چگونه همه این موارد با هم در برابر میل جنسی شما کار می کنند. سطح تستوسترون تستوسترون مسئول بلندی صدای شما و میزان توده عضلانی روی قاب شما است و مهمتر از همه برای تنظیم میل جنسی شما. طبیعی است که با افزایش سن، تولید تستوسترون به آرامی کاهش یابد. اکثر مردان پس از ۳۰ سالگی شروع به تولید تستوسترون کمتری می‌کنند و تولید تستوسترون هر سال حدود یک درصد کاهش می‌یابد. شرایط پزشکی بچه ها، این یک بخش طبیعی از زندگی است – با افزایش سن، دیگر مانند گذشته شیطنت نمی کنیم. بیماری‌های پزشکی مانند بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و موارد دیگر شایع‌تر می‌شوند و برخی از آنها می‌توانند – و می‌کنند – تأثیر منفی بر عملکرد جنسی و میل جنسی داشته باشند. داروها برخی از داروهایی که برای درمان مشکلات مرتبط با افزایش سن استفاده می‌شوند – مانند داروهای فشار خون یا داروهای ضد افسردگی – می‌توانند بر میل جنسی شما تأثیر بگذارند. عوارض جانبی داروهای فعلی خود را بررسی کنید و از یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی در مورد مشکلات میل جنسی که ممکن است تجربه کنید سؤال کنید. سلامت روان در نهایت، سلامت روان شما مهم است (و نه فقط برای میل جنسی، بلکه قطعا برای میل جنسی). شرایط سلامت روانی مانند افسردگی، اضطراب و استرس – که اغلب در میانسالی یا بعد از آن در زندگی ایجاد می‌شوند می‌توانند تأثیر منفی بر میل جنسی داشته باشند.   ورزش و آمادگی جسمانی را افزایش دهید ورزش، سطح فعالیت، وزن و تناسب اندام همگی با میل جنسی مرتبط هستند. خبر خوب این است که بر اساس برخی تحقیقات، حتی افزایش اندک در فعالیت بدنی می تواند میل جنسی را تقویت کند. مطالعات همچنین چاقی و کم تحرکی را با اختلال عملکرد جنسی مرتبط می دانند. مردانی که شاخص توده بدنی (BMI) بالاتری داشتند 30 درصد بیشتر در معرض اختلال نعوظ بودند. حدود 40 درصد از آنها با کاهش میل جنسی و 50 درصد مشکل عملکرد داشتند . با ورزش ممکن است: انرژی و استقامت خود را افزایش دهید به کاهش وزن کمک می کند سلامت قلب خود را تضمین کنید خلق و خو و سلامت روان را بهبود ببخشید به مدیریت شرایط مزمن مانند دیابت نوع 2 کمک کنید درد مزمن را کاهش دهید همه این اثرات ممکن است به تقویت میل جنسی شما کمک کند. اما در حالی که فعال بودن بهتر از غیر فعال بودن است، ممکن است با ورزش زیاد به میل جنسی خود آسیب برسانید. برخی تحقیقات نشان می دهد که تمرینات استقامتی منظم و شدید ممکن است میل جنسی مردان را کاهش دهد.   خلاصه میل جنسی مردان در دهه 20 سالگی به اوج خود می رسد و سپس با افزایش سن به تدریج کاهش می یابد. میل جنسی زنان با گذشت سالهای باروری رشد می کند، سپس با یائسگی کاهش می یابد. شما می توانید میل جنسی خود را با ورزش متوسط، تغییرات رژیم غذایی، مدیریت استرس، خواب بهتر و ارتباط عاطفی با شریک زندگی خود افزایش دهید.