ميگنا : پایگاه خبری روانشناسی و سلامت 20 فروردين 1400 ساعت 9:40 https://www.migna.ir/news/52967/اهداف-سال-جدید -------------------------------------------------- عنوان : اهداف سال جدید من فاطمه سادات زاهدی -------------------------------------------------- سال پیش پر بود از اتفاقات و اخبار ناگوار. در این سال فشارهای روانی زیادی به ما وارد شد و با پیدایش ویروس کرونا با شرایطی کنار آمدیم که تا به حال تجربه شان نکرده بودیم. متن : اینکه توانستیم خودمان را با شرایط جدید و ناشناخته وفق بدهیم، اتفاق خوبی بود. اما مهم تر از آن، این است که ببینیم با روش های سالمی با مشکلات کنار آمدیم یا خیر. یادمان نرود که کمک گرفتن از روش های ناسالم نه تنها هیچ کمکی به ما نمی کند، بلکه ممکن است ما را به باتلاقی بیندازد که به تنهایی نتوانیم از آن بیرون بیاییم. به همین خاطر، در سالی که گذشت، اهمیت سلامت روان را بیش از قبل فهمیدیم. ما یادگرفتیم که همه چیز آن طور که ما فکر می کنیم پیش نمی رود و باید خودمان، ذهن و روانمان را برای روزهای سخت و پیش بینی نشده آماده کنیم. در این نوشتار قصد داریم اهدافی را برای سال 1400 جهت افزایش آرامش روان به شما معرفی نماییم و آنها را در این سرلوحه زندگی خود قرار دهیم: 1- من به عنوان یک انسان سالم به خودم متعهد می شوم هرروز فعالیت جسمانی داشته باشم. درست است که با وجود کرونا، باشگاه ها و سالن های ورزشی زیادی تعطیل شدند اما می توانم خودم را به لذت قدم زدن در پارک و بوستان با حفظ پروتکل ها ی بهداشتی مهمان کنم. 2- تصمیم می گیرم که در سال جدید به سلامتی و بهداشت روان خودم اهمیت بیشتری بدهم و این باور اشتباه را که هرکسی به روانشناس مراجعه می کند ... است را دور بیندازم، چرا که از استادی شنیدم هر آن کس که برای خود و زندگی اش ارزش قائل است و خود را مهم می داند برای آرامش و کسب مهارت های جدید به مشاور و روانشناس مراجعه می کند و هیچ تفاوتی بین مراجعه به روانشناس و مشاور با مراجعه با جراح قلب و عروق نیست، هردو برای کمک به حال خوب من در حال انجام خدمت هستند. 3- یاد می گیرم آرامش داشته باشم و زمانی از روز را به استراحت و کارهای مورد علاقه ام اختصاص بدهم. فعالیت هایی که در گذشته برایم لذت بخش بوده و کارها و اهدافی که روزی آرزویم بوده اند را امسال در اولویت انجام قرار می دهم. 4- زمان استفاده از صفحات نمایش، تبلت، موبایل و فضای مجازی را محدود می کنم و به جای آن به مطالعه کتاب های مورد علاقه ام و کتاب های پیشنهادی دوستانم می پردازم. 5- درباره خودم حرف های مثبت می زنم و به خودم احترام می گذارم و و خودم را بیشتر از قبل دوست می دارم. 6- بیش از حد به خودم سخت نمی گیرم و اجازه اشتباه می دهم. من هم انسان هستم و جایزالخطا. 7- در لحظه زندگی می کنم، حسرت گذشته را نمی خورم و نگران آینده نیستم. اینجا و اکنونم را در می یابم. 8- اجازه نمی دهم خودم یا دیگران برچسب یا لقب خاصی ( منفی ) را به من نسبت بدهند. *فاطمه سادات زاهدی-کارشناس ارشد مشاوره