جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۱ / ۱۱:۵۳
کد مطلب: 10013
۰

مصرف فست فود شیوع سرطانهای روده را ۳ برابر کرد


وزارت بهداشت اعلام کرد:مصرف فست فودها باعث افزایش 3 برابری سرطان روده در کشور شده است که با فرهنگ سازی می توان مراجعه مردم به مراکز فست فود را به حداقل رساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت رفیع، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان این مطلب اظهار داشت: در کنار بازرسی و برخورد با دوره گردها و مراکز فروش فست فود، باید ذائقه مردم را تغییر دهیم و به جامعه آموزش داده شود که حداقل مراجعه را به این گونه مراکز داشته باشند.

وی افزود: در زمینه برخورد با فست فودهای دوره گرد رایزنی هایی با نیروی انتظامی و شهرداری انجام شده است و در همین زمینه تلاش می کنیم که مجوزهای کاری مراکز فست فود فروشی را محدود کنیم.

رفیع در ادامه سخنان خود با اشاره به کسب برخی موفقیت های استانی در زمینه شاخص های جهانی بهداشت گفت: از جمله این موفقیتها اجرای نظام مراقبت سندرونیک برای اولین بار توسط دانشگاه علوم پزشکی اهواز در کشور بوده است که این کار به عنوان یک الگوی بسیار موفق در سطح کشور پذیرفته شده است.

وی به ذکر برخی دیگر از این موفقیت ها پرداخت که از آن جمله  کاهش مرگ و میر کودکان زیر یک ماه به 12 در هزار، کاهش مرگ و میر کودکان زیر یک سال به 18 در هزار و کاهش مرگ و میر کودکان زیر 5 سال به 23 در هزار است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: مرگ و میر مادران باردار که مهمترین شاخص است در سال 87، 35 مورد، در سال 88، 23 مورد،در سال 89، 21 مورد و در سال 90، به 15 مورد رسیده است.

وی با اشاره به نقش سلامت آب در سلامت افراد جامعه گفت: درصد خانواده روستایی برخوردار از آب آشامیدنی سالم 97 درصد است که در ارتباط با همین موضوع در سالهای اخیر فقط یک مورد بیماری وبا در استان خوزستان گزارش شده که آن هم از بیرون استان وارد شده بود که با کشف به موقع، از شیوع و گسترش این بیماری جلوگیری شد.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای انسان نابینا شیشه و الماس فرقی ندارد اگر کسی قدرتان را ندانست فکر نکنید شیشه اید یقین بدانید که او نابیناست ...