سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۱ / ۱۳:۳۸
کد مطلب: 10109
۰

كسرخدمت به سبب جبهه، جانبازي والدين و مدرك تحصيلي متوقف شد

    كسر خدمت بسيجيان حداكثر شش ماه كسرخدمت‌هاي ناشي از سابقه جبهه و جانبازي والدين و كسرخدمت مربوط به مدارك تحصيلي دانشگاهي براي مشمولان از سال جاري متوقف شد.
به گزارش ايسنا، سازمان وظيفه عمومي ناجا در اطلاعيه‌اي اعلام كرد با توجه به اينكه برخي مصوبات مربوط به ايثارگران از قبيل كسرخدمت به سبب سابقه جبهه و جانبازي والدين و همچنين كسرخدمت مربوط به مدارك تحصيلي دانشگاهي مشمولان، در قانون جديد وظيفه عمومي ذكر نشده است. بنابراين در سال‌جاري، اين نوع كسرخدمت‌ها اجرايي نخواهند شد و صرفا افرادي مي‌توانند از اين امتيازات بهره‌مند شوند كه مشمول مصوبه سال 1390 شوند.

كليه كسرخدمت‌هايي كه در سال 1390 براي افراد مشمول قانون خدمت وظيفه عمومي اعم از كاركنان وظيفه در حال خدمت و مشمولان داراي برگ اعزام صادر و در دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي پليس+10 سامانه وظيفه عمومي ثبت شده است، داراي اعتبار بوده و لازم الاجراست.

همچنين سربازاني كه در سال 1390 به خدمت اعزام شده و تاكنون به هردليل كسرخدمت آنان صادر نشده است، همچنان درشمول مصوبه سال 1390 قرار داشته و صدور كسرخدمت آنان تا پايان خدمت بلامانع است.

سازمان وظيفه عمومي ناجا درباره نحوه اعمال كسرخدمت براي مشمولاني كه در سال 1390 خود را معرفي و برگ آماده به خدمت براي آنان صادر و تاريخ اعزام آنان سال 1391 تعيين شده اعلام كرده كه گواهي كسرخدمت اين افراد بايد در سال 1390 صادر شده و حداكثر تا 15 ارديبهشت سال‌جاري توسط يگان مربوط در سامانه وظيفه عمومي به ثبت برسد.

همچنين اين دسته از مشمولان بايد در موعد تعيين شده در برگ آماده به‌خدمت، به خدمت اعزام شوند درغير اين صورت از اين امتياز بهره‌مند نخواهند شد درضمن از 16 ارديبهشت ماه ثبت كسرخدمت در سامانه وظيفه عمومي براي اين دسته از مشمولان امكان‌پذير نبوده و اين مورد از سامانه حذف خواهد شد.

نحوه كسرخدمت بسيجيان در سال 91

در اجراي قانون احتساب خدمت بسيجيان جزء خدمت دوره ضرورت و قانون مقررات استخدامي سپاه، در سال 91 نيز همانند سال گذشته ميزان صدور كسرخدمت براي بسيجيان حداكثر6 ماه خواهد بود.

همچنين كسرخدمت به سبب مدرك تحصيلي دانشگاهي در سال 1391 متوقف شده و صرفا شامل مشمولاني است كه تا پايان سال 1390 به خدمت اعزام شده‌اند.

سازمان وظيفه عمومي درباره توقف اجراي بعضي از معافيت‌ها مانند معافيت سه برادري و توقف بعضي از امتيازات مانند كسرخدمت در سال 91 نيز اعلام كرد ازآنجايي كه تمامي معافيت‌ها و امتيازات مورد نظر در ارتباط با ايثارگران، امداد جويان و سايرگروه‌ها، در قانون جديد وظيفه عمومي 22 آبان سال 90 در مجلس شوراي اسلامي پيش‌بيني شده است؛ بنابراين تصميم براين گرفته شد كه كليه معافيت‌ها و امتيازات سربازي برمبناي قانون جديد اجرايي شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
صعود به اورست 13 روز به طول مي انجامد، اما سقوط از آن فقط « 8 ثانيه ». ساختن روابط مدتها به طول مي انجامد اما از بين رفتن آن فقط در چند ثانيه!