جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۱ / ۱۶:۲۶
کد مطلب: 10183
۰

پذیرش دانشجو در رشته سالمندی


وزیر بهداشت از ارائه دوره های تخصصی آموزشی برای سلامت سالمندان خبر داد و گفت: در سال 91 برنامه کارشناسی ارشد MPH تخصص بالینی سالمندی در دانشگاههای علوم پزشکی راه اندازی و در آنها دانشجو می پذیریم.

به گزارش مهر، دکتر مرضیه وحید دستجردی امروز در حاشیه روز جهانی بهداشت در محل سالن همایش های رازی در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های وزارت بهداشت در امسال که به نام سالمندی و سلامت نامگذاری شده، گفت: برای تقویت نیروی انسانی ماهر در حوزه سالمندشناسی، برنامه های آموزشی تدوین کرده ایم که به همین منظور مقطع کارشناسی ارشد و تخصص بالینی و همچنین دکترای تخصصی سالمندی را راه اندازی می کنیم.

وی با اشاره به بودجه سال 91 وزارت بهداشت یادآور شد: این وزارتخانه به طور کلی در لایحه بودجه 28 درصد افزایش داشته است اما از آنچه در کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده است اطلاعی ندارم.


وزیر بهداشت با اشاره به رونمایی از داروهای جدید در سال 91 گفت: برای امسال 12 دارو برای رونمایی در نظر گرفته شده که این داروها به مرور از خردادماه امسال به تدریج رونمایی می شود.


وی در پاسخ به برنامه های وزارت بهداشت برای ارتقای سلامت سالمندان گفت: برنامه ارتقای سلامت سالمندان در برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع ادغام شده است و در این برنامه مواردی که سلامت سالمندان را تهدید می کند مورد توجه قرار گرفته است.


وحید دستجردی افزود: مواردی مانند بیماری های قلبی عروقی، آلزایمر و فراموشی، بیماری های اسکلتی که سالمندان را تهدید می کند در این برنامه دیده شده و تخصص های لازم برای کمک به این گروه برنامه ریزی شده است.


وزیر بهداشت از برگزاری جشن تکمیل خانه های بهداشت در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر 20 هزار خانه بهداشت در کشور داریم که تعداد دیگری از این خانه ها برای تکمیل و تجهیز باقی مانده اند که پس از تکمیل آنها این جشن را برگزار خواهیم کرد.


وی همچنین از آغاز اجرای دستورالعمل نسخه 02 پزشک خانواده خبر داد و گفت: با اجرای این دستورالعمل شهرهای بالای 20 هزار نفر تحت پوشش برنامه پزشک خانواده قرار می گیرند. همچنین سعی کرده ایم تا با اجرای هر چه سریعتر برنامه پزشک خانواده سهم پرداختی مردم از جیب خود برای حوزه سلامت را از 10 درصد به 5 درصد کاهش دهیم.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
از آدمهای حسود؛ متنفر نباشید، دلیل حسادت آنها این است که فکر می کنند شما از آنها بهتر هستید... پائولو کوئلیو