جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۱ / ۱۲:۴۴
کد مطلب: 10221
۰

تاثیر مصرف کرم بر چروک های پیری

یک متخصص پوست و مو گفت: افرادی که از سنین جوانی به طور مداوم از کرم‌های مراقبتی پوست استفاده می‌کنند در دوره سالمندی ۳۰ درصد پوست جوان‌تری نسبت به بقیه داشته و کمتر پوستشان چروک می‌خورد.
محمد احسانی در مورد تأثیر مراقبت از پوست برای جوان ماندن آن هنگام سالمندی به فارس گفت: با افزایش سن تغییراتی روی پوست اتفاق می‌افتد که بخشی قابل جبران بوده ولی بخشی دیگر قابل اصلاح نیست چرا که به مرور زمان با افزایش سن ساخت کلاژن و الاسپین (دو ماده‌ای که سبب انعطاف پوست می‌شود) کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: اخیراً در چند سال گذشته تکنیک‌هایی به بازار آمده تا با استفاده از آن بتوان ساخت کلاژن و الاسپین را در پوست تحریک کرد که می‌توان به استفاده از لیزر برای جوان‌سازی پوست با همین روش اشاره کرد که سلول‌های فیبروبلاست که کار ساخت کلاژن و الاسپین را برعهده دارند با لیزر تحریک کرده تا این ماده در پوست ساخته شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تزریق ژل را یکی دیگر از کارهایی برای جوان‌سازی پوست عنوان کرد و افزود: معمولاً ماده‌ اصلی این ژل‌ها سیانولیک اسید است که خود این ماده قسمتی از بافت پوست را تشکیل می‌دهد و با خاصیت انعطافی خود کمبود الاسپین و کلاژن را جبران می‌کند اما مشکل اینجاست که این ماده جذب بدن شده و ماندگار نیست و فرد در سنین بالا برای جوان نگه‌ داشتن پوست خود باید هر سال این ماده را تزریق کند.

به گفته احسانی استفاده از کرم‌های اسید میوه، لیفتینگ، کرم‌های ضد چروک که از دوران جوانی قابل استفاده است می‌توانند در پیشگیری از چین و چروک و یا درمان اولیه آنها تا ۳۰ درصد مؤثر باشند.

وی اضافه کرد: البته عوامل دیگری هم به همراه استفاده از کرم‌ها مؤثر است مانند اینکه فرد سیگار مصرف نکند،خیلی در معرض آفتاب نباشد و تغذیه مناسبی را هم داشته باشد.

این متخصص پوست و مو در پاسخ به اینکه پوست مردان و زنان چه در چروک خوردن چه تفاوت‌هایی را هنگام سالمندی دارد، گفت: پوست مردان زودتر از زنان چروک می‌خورد ولی در سنین بالاتر و هنگام سالخوردگی شدت چروک پوست زنان بسیار بیشتر از مردان است و دلیل آن را می‌توان دوران پس از یائسگی و کاهش شدید هرمون استروژن در بدن زنان عنوان کرد به طوری که در سن بین ۴۰ تا ۵۰ سالگی شدت چروک در مردان بیشتر بوده ولی در ۵۰ تا ۶۰ سالگی در زنان عمیق‌تر دیده می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.