يکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - 22 May 2022
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۱ / ۰۵:۱۳
کد مطلب: 10358
۰

چرا بايد آب بنوشيم؟

انرژي توليد شده توسط آب در سلول‌ها به انتقال تكانه‌ها در اعصاب كمك مي‌كند. در عين حال محتواي آب موجود در بدن روي عملكرد انواع مختلف پروتئين‌ها و آنزيم‌هاي محلول در آب تاثير مي‌گذارد. متخصصان بهداشت عمومي همواره تاكيد مي‌كنند كه نوشيدن آب به طور مرتب براي حفظ سلامت بدن ضروري است. به گزارش ايسنا، هرچند اين مايع تقريبا در تمام اعضاي بدن موجود است اما در برخي اعضاء مثل ريه‌ها و مغز و نيز مايعاتي چون خون، لنف، بزاق و ترشحات غدد و ارگان‌هاي دستگاه گوارشي حجم بيشتري آب وجود دارد. شبكه خبري تورنتو نيوز در گزارشي در اين باره آورده است باور عمومي اين است كه ما فقط زماني كه بدنمان به آب نياز دارد احساس تشنگي مي‌كنيم هر چند اين ارتباط درست است اما مطالعات اخير در عين حال نشان داده است كه چندين شاخص ديگر براي نرسيدن آب كافي به برخي از نقاط بدن يا كل آن وجود دارند كه بي توجهي و ناديده گرفتن آنها مي‌تواند منجر به بروز چندين بيماري جدي شود. اكثر ما زمان زيادي از ساعات كاري خود را در محيط‌هايي سپري مي‌كنيم كه دستگاه تهويه هوا دارند و بنابراين به طور طبيعي در اين مواقع احساس تشنگي نمي‌كنيم اما اين بدان معني نيست كه بدنمان به آب نياز ندارد. علاوه بر تشنگي كمبود آب در بدن مي‌تواند باعث ايجاد خستگي زياد شود. به طور كلي متخصصان تاكيد دارند كه براي سلامتي بهتر به اندازه كافي آب بنوشند. اين گزارش مي‌افزايد: همانطور كه آب كمك مي‌كند تا يك دانه به يك درخت تبديل شود به بدن انسان نيز همين گونه كمك رساني مي‌كند. جريان آب در داخل و خارج سلول‌ها منجر به توليد انرژي مي‌شود. اين انرژي همراه با ساير منابع شيميايي انرژي در بدن ذخيره مي‌شود. انرژي توليد شده توسط آب در سلول‌ها به انتقال تكانه‌ها در اعصاب كمك مي‌كند. در عين حال محتواي آب موجود در بدن روي عملكرد انواع مختلف پروتئين‌ها و آنزيم‌هاي محلول در آب تاثير مي‌گذارد. آب هم چنين به مرطوب نگه داشتن جداره اعضاي داخلي بدن كمك مي‌كند و در حفظ حجم طبيعي مايعاتي چون خون و لنف موثر است. آب به علاوه حرارت بدن را تنظيم مي‌كند و در خارج كردن سموم از بدن نقش حياتي دارد. علاوه بر اين‌ها، آب براي تنظيم ساختار طبيعي و عملكردهاي پوست ضروري است. بدن انسان به طور متوسط روزانه چهار ليتر آب از دست مي‌دهد بنابراين براي جلوگيري از كاهش آب بدن يا به اصطلاح دي هيدراته شدن مصرف آب كافي براي جبران اين ذخيره از دست رفته، ضروري است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرخهٔ پُرخوری‌های هیجانی را بشناسید
روانشناسی انتقام
آشنایی با گروه درمانی و مزایای آن
گربه‌های هم‌خانه یکدیگر را به نام می‌شناسند!
چرا نداشتن شریک زندگی باعث قضاوت زودهنگام مردم می‌شود؟!
۱۰ توصیه برای مقابله با عصبانیت
بررسی تاثیر حمایت اجتماعی بر سلامت روان
۱۷ مهارت ضروری که بچه‌ها باید یاد بگیرند
علائم شخصیت ضد اجتماعی
.افراد مبتلا به افسردگی بیشتر در اینستاگرام پست می‌گذارند
در هر خودکشی شش نفر به صورت مستقیم تحت تاثیر قرار می گیرند
۴‌ روان‌زخمِ کودکی و پیامدهای بی‌شمارش
صعود به اورست 13 روز به طول مي انجامد، اما سقوط از آن فقط « 8 ثانيه ». ساختن روابط مدتها به طول مي انجامد اما از بين رفتن آن فقط در چند ثانيه!