جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۱ / ۰۷:۴۵
کد مطلب: 10400
۰

دختران فراری،معضل جدید عربستان + عکس

      درپی شدت گرفتن آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی در عربستان، پدیده دختران فراری در این کشور وارد مرحله تازه ای شده و بر تعداد این دختران روز به روز افزوده می شود.
به گزارش ایسنا، مشکل فرار دختران از مهمترین مشکلات و مسایلی است که جامعه عربستان گرفتار آن شده است. نهادهای ذیربط و دستگاههای امنیتی عربستان موارد زیادی از فرار دختران ثبت کرده اند. پژوهشگران اجتماعی علت وجود پدیده دختران فراری را به سخت گیریهای خانواده و کمبود عاطفی بویژه در سنین نوجوانی نسبت می دهند.


دراین حال، ریاست کل مرکز پژوهش و مطالعات وابسته به هیات امر به معروف و نهی از منکر عربستان اخیرا کتابی را با موضوع فرار دختران و علل و پیامدها و راههای حل این معضل منتشر کرده است. همچنین کتاب دیگری برای بررسی علل فرار دختران از خانه ها درعربستان منتشر شده است.

هیات امر به معروف و نهی از منکر عربستان در پژوهش خود، تاریخ بروز این مشکل و دیدگاههای مختلف و میزان گستردگی آن و نیز جنبه ساختاری و اجرایی در حل این مشکل را بررسی کرده است.

شیخ بسام بن سلیمان مدیر کل مرکز پژوهشها و مطالعات هیات امر به معروف و نهی ازمنکر عربستان با اذعان به وجود پدیده دختران فراری در این کشور در گفت وگو با پایگاه خبری شبکه تلویزیونی سعودی العربیه تصریح کرد: افزایش بروز پدیده دختران فراری هیات امر به معروف و نهی از منکر را به تحقیق و بررسی و یافتن راه حلهایی فوری واداشت زیرا این مساله یک مشکل اجتماعی به شمار می رود که نیاز به بررسی و تامل دارد.

عبدالله یوسف عضو هیات مدرسان دانشگاه محمد بن سعود نیز به پایگاه خبری شبکه تلویزیونی سعودی العربیه گفت: فکر کردن دختران به فرار از خانه نیاز به بررسی و تحقیق دارد زیرا نشان دهنده وجود مشکل است و وجود این پدیده ناشی از برخورد شدید و خشن با دختران و عدم درک و آگاهی خانواده ها از مراحل نوجوانی است.

دکتر عوض ردادی پژوهشگر اجتماعی با اشاره به اینکه بیشترین موارد فرار دختران در مناطق ریاض و مکه مکرمه ثبت شده است، گفت که علت این امر به جمعیت زیاد دو منطقه و سکونت افراد دارای تابعیت های غیر سعودی در آنجا بازمی گردد.

وی افزود: در شهرهای ریاض، احسا، مکه مکرمه و ابها چهار مرکز برای پناه دادن به دختران فراری وجود دارد.

ردادی خاطرنشان کرد: از مهمترین علل شیوع پدیده دختران فراری در عربستان، عدم درک نیازهای عاطفی دختران توسط خانواده ها و بی توجهی خانواده ها به آینده دختران خود است.

وی افزود: بسیاری از خانواده ها با سختگیری مانع از ازدواج دختران خود می شوند که این امر باعث می شود تا دختران به فرار از خانه بیاندیشند.

سعاد فضلی کارشناس و پژوهشگر اجتماعی گفت: علل اصلی و مهمی برای فرار برخی دختران از خانه های خود وجود دارد که از مهمترین آنها، عدم وجود ارتباط میان افراد خانواده و سختگیری‌های والدین مانند توبیخ و تنبیه بدنی، کمبودهای عاطفی و وادار کردن دختران به ازدواج‌های اجباری است که این امر نه فقط موجب فرار دختران بلکه ممکن است به خودکشی آنها بینجامد.
علی حناکی مدیر کل امور اجتماعی در مکه مکرمه در اظهارات مطبوعاتی خود درباره مساله فرار دختران هشدار داد و گفت: اگر این مساله حل و فصل نشود، پدیده فرار دختران در جامعه عربستان روز به روز گسترش می یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
خدايا،ميشه چند لحظه وقتتو بگيرم! اين دفعه چيزي ازت نمي خوام! فقط مي خوام  خيلي ساده بگم: ممنون براي همه چيز...