پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ / ۱۹:۵۹
کد مطلب: 10547
۰
۵

شرایط نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد

 

رئیس دانشگاه آزاد، تسهیل در روند انتقال دانشجویان را منوط به دقت در اجرای آیین نامه‌ها دانست و گفت: 800 تا 900 نفر را در قالب افراد مختلف به واحدهای مختلف دانشگاه اعزام می‌کنم تا تخلفات صورت گرفته در این راستا را بررسی کنند.



به گزارش پانا، فرهاد دانشجو در شصت و پنجمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه ستون‌های فرهنگی و ارزش‌ها باید مشخص باشند و برای آنها برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد، فعالیت در حوزه فرهنگی را یکی از مهمترین برنامه‌های خود در دانشگاه آزاد عنوان کرد و گفت: بهینه‌سازی بومی و گزینش دانشجو نیز در این زمینه از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که این موضوع دغدغه بسیاری از خانواده‌ها و دانشجویان در دانشگاه آزاد است و باید توسط معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیگیری شود.

وی در ادامه تصریح کرد: تسهیل در انتقال دانشجو به محل زندگی پدر و مادر یا همسران، باید در اولویت قرار گیرد و من یقین دارم اگر این کار به درستی صورت گیرد، وضعیت دانشگاه‌های مبدا و مقصد بهبود چشمگیری خواهد یافت.

وی در ادامه به بعضی از شرایط انتقال دانشجویان اشاره کرد و اظهار داشت: این شرایط مربوط به دانشجویانی است که از پدر و مادر خود دور هسیتند و باید در ابتدا 2 ترم مهمان شوند و اگر میانگین معدل 2 ترم آنها بالای 17 شد، انتقال می‌یابند در غیر این صورت اگر دانشجو دختر بود و معدل وی بین 15 تا 17 شد، می‌تواند مهمان دائم شود ولی در کل طول مهمانی شهریه ثابت را به دانشگاه مبدا و شهریه متغیر را به دانشگاه مقصد بدهد.

دانشجو سیاست کلی آموزشی دانشگاه آزاد را ارتقای کیفیت دوره‌های کارشناسی و پایین‌تر دانست و گفت: در حال بررسی وضعیت تاسیس دانشگاه آزاد واحد ابوموسی هستیم تا دانشجویان کشور عزیزمان در آن خطه بتوانند از این امکانات بهره‌مند شوند.

وی افزود: در حال حاضر به دنبال توسعه کمی دوره‌های کارشناسی نیستیم اما باید بدانیم یکی از نقاط ضعف آموزش عالی کشور در دوره‌های کاردانی و آموزش مهارت است زیرا در صورت کسب مهارت لازم توسط دانشجویان بسیاری از مشکلات صنعت برطرف خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی توسعه کمی دوره تحصیلات تکمیلی را یکی از سیاست های بسیار خوب دانشگاه آزاد عنوان کرد و گفت: ارتقای کیفیت همراه با توسعه کمی در دوره‌های تحصیلات تکمیلی باید مورد توجه قرار گیرد و در این راستا بعضی از شاخص‌ها از جمله نسبت استاد به دانشجو، ارتباط دانشگاه با صنعت و امکانات آزمایشگاه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

دانشجو اصلاح بعضی از شاخص های فرهنگ سکولار را که به تدریج وارد نظام آموزشی دانشگاه آزاد شده بودند را بسیار مهم دانست و تأکید کرد: علی رغم باوری که در مرفه بودن دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد باید گفت که بالای 70 درصد دانشجویان دانشگاه آزاد از قشر پایین جامعه هستند؛البته شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد نسبت به مدارس غیر انتفاعی یا نسبت به استانداردها پایین تر است اما مهم این است که این میزان در قیاس با توان مردم بالاتر است.

وی با بیان اینکه باید کوشش کنیم تا هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی داشته باشیم، گفت: در این راستا در حوزه فرهنگ ملی چند مورد را باید همواره به عنوان پیشرو در حرکت‌های خود به کار بندیم که انس با قرآن، توحید محوری، ولایت مداری، بصیرت و دشمن شناسی،امر به معروف و نهی از منکر، فرهنگ انتظار و مهدویت، فرهنگ عاشورایی و تفکر بسیجی، روحیه ایثار شهادت و استکبار ستیزی ،عفاف و حجاب، روحیه تعامل و شایسته سالاری از این موارد است.

دانشجو در خاتمه تصریح کرد:در حوزه فرهنگ عمومی نیز باید تفکر و عقلانیت، قانون مداری، انصاف و گذشت، قناعت، پرهیز از تجمل، نظم، کارآفرینی، آراستگی و پوشش مناسب، پرهیز از قوم و قبیله‌گرایی، دفاع از تولید ملی، حفاظت از میراث فرهنگی و شادی و نشاط منطبق با اسلام را سرلوحه خود در این زمینه قرار دهیم.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

United States
با سلامآيا تغييري در شرايط انتقال از دانشگاهي به دانشگاه ديگر در مقطع كارشناسي ارشد بوجود آمده است؟ با علم به اينكه شرايط كنوني انتقالي بسيار سخت و مشكل است.
با سلامتقاضای انتقالی دائم دادم و 2 ترم مهمان دادند ولی 1 ترم مشروط شدم و الان معدلم 12 است میخواستم ببینم با انتقالی دائمم موافقت میشه؟
سلامشرایط برای انتقال از شهرستان به واحدهای تهران فرقی ندارد؟
سلام.من دانشجو ترم 2 ورودی 90 هستم با توجه به همین بخشنامه دانشگاه واحد پردیس که در حال گذراندن هستم و با توجه به اینکه مشروط هم نشدم و رشتم کارشناسی مهندسی عمران هست و خواستم انتقالی بگیرم به شهر همجوار ولی دانشگاه قبول نمیکنه و میگن باید در همون شهر ساکن باشین اما با توجه به بخشنامه در شهر همجوار هم باید بدن!!!.می خواستم ببینم من باید چی ک ر کنم؟؟؟.آیا به خوده تهران هم میدن؟؟؟؟؟با چه شرایطی؟؟.ممنون میشم جواب بدین
خیلی بد بود اصلا خوشم نیومد
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
مردم هرگز خوشبختی خود را نمیشناسند اما خوشبختی دیگران همیشه جلو دیدگان آنهاست به داشته هاي خود عميق تَر نگاه كنيم