پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ / ۰۸:۲۰
کد مطلب: 10555
۰

حقوق پزشكان خانواده افزايش مي‌يابد

      وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: تمامي مشكلات مالي پزشكان و نيروهاي تيم سلامت شركت كننده در برنامه پزشك خانواده براساس نسخه 02 پزشك خانواده حل خواهد شد.

به گزارش ايسنا، دكتر مرضيه وحيد دستجردي با اشاره به مراسم رونمايي از نسخه 02 برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع در روزهاي گذشته، گفت: با توجه به حمايت‌هاي خوب بيمه‌اي و همينطور حمايت‌هاي جدي رئيس جمهور و دستور به معاونت نظارت و راهبردي رياست جمهوري مبني بر تأمين منابع مالي اين قضيه، انشاءا... دريافت‌هاي خوبي را براي گروه پزشكي و پزشكان در اين بخش خواهيم داشت.

وزير بهداشت گفت: هم اكنون براساس نسخه 02 در مقايسه با نقشه 01، دريافت‌هاي گروه پزشكي شركت كننده در برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع، افزايش جدي پيدا خواهد كرد كه رضايتمندي آنها را دنبال خواهد داشت.

وي گفت: با توجه به نسخه 02، پزشكان و تيم پزشكي همراه آنها براساس سختي كار و مناطقي كه در درجات مختلف محروميت قرار دارند خوشبختانه درآمدهاي خوبي ديده شده است .     معاون وزيررفاه:‌ پزشكان عمومي مي‌توانند در مطب‌هاي خود با نسخه 02 پزشك خانواده همكاري كنند معاون رفاه اجتماعي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي با بيان اينكه همكاري و هماهنگي تيم 17 نفره سلامت در نسخه 01 طرح پزشك خانواده دشوار بود، گفت: در نسخه جديد، پزشك عمومي موظف است تا با سرانه‌اي كه دريافت مي‌كند از ساير دست اندركاران سلامت مانند متخصص تغذيه، ماما و پرستار استفاده كند.

سيد عبدالله عمادي در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه يكي از مهمترين ويژگي‌هاي نسخه 02 پزشك خانواده همكاري و همدلي دو وزارتخانه تعاون و بهداشت و همچنين زير مجموعه‌هاي وزارتخانه تعاون يعني سازمان‌هاي بيمه‌اي در تدوين اين نسخه بوده است، اظهار كرد: نظام پرداخت در نسخه 02 طرح پزشك خانواده، كاملا مشخص است.

وي افزود: تمام پزشك‌هاي عمومي در مطب‌هاي خود مي‌توانند به عنوان يك مركز سلامت با طرح پزشك خانواده همكاري كنند.

معاون رفاه اجتماعي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در ادامه تاكيد كرد: از ديگر ويژگي‌هاي حائز اهميت نسخه 02 طرح پزشك خانواده، محدود كردن تيم سلامت است، چرا كه همكاري و هماهنگي تيم سلامت قبلي دچار مشكلاتي بود.

عمادي ادامه داد: در نسخه جديد، پزشك عمومي موظف است تا با سرانه‌اي كه دريافت مي‌كند از ساير دست اندركاران سلامت مانند متخصص تغذيه، ماما و پرستار استفاده كند. ضمن اينكه دست پزشك عمومي در اين انتخاب باز گذاشته شده است و در نسخه 02 مستقيما با پزشك قرارداد منعقد مي‌شود و پزشك مسئوليت كامل پرونده بيمار را بر عهده دارد.

وي در ادامه تاكيد كرد: در نسخه 02 تيمي به سرپرستي پزشك عمومي به پرونده بيمار رسيدگي مي‌كند، اما در نسخه قبلي تيم سلامت متشكل از 17 نفر بود كه همراهي و همكاري آنان كار دشواري بود. در نسخه فعلي پزشك عمومي مسئول تمام امور پرونده بيمار است و بيمار را به ديگر سطوح راهنمايي مي‌كند.

معاون رفاه اجتماعي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در ادامه اعلام آمادگي كرد كه در نسخه 02 مي‌توان با تمام پزشكان عمومي كه در سطح شهرستان‌ها سكونت دارند، قرارداد منعقد شود و آن پزشك موظف است كه بيماران خود را تا سقف 2 هزار و 500 نفر انتخاب كند.

عمادي در ادامه با اشاره به سرانه هر بيمار و نظام پرداخت در نسخه 02 طرح پزشك خانواده گفت: سرانه هر بيمار يكهزار و 750 تومان است و نظام پرداخت از طريق بيمه‌ها انجام مي‌شود. پزشكان براي بيماران پرونده‌هايي تشكيل داده و آنها را به بيمه‌ها معرفي مي‌كنند و بيمار با بيمه قرارداد منعقد كرده و پرداخت‌ها انجام مي‌شود.

وي در پاسخ به اين سوال كه چگونه مي‌توان مطمئن بود كه بيمه‌ها در نسخه 02 طرح پزشك خانواده پرداختها را انجام دهند، اظهاركرد: مهمترين دليل براي اين امر اين است كه طرح پزشك خانواده مصوب هيات دولت است و در حال حاضر همراهي و همدلي دو وزارتخانه تعاون، كار و رفاه اجتماعي و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و عزم جزم دو وزير را براي اين طرح شاهد هستيم.

معاون رفاه اجتماعي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: مهمترين ويژگي نسخه 02 طرح پزشك خانواده اين است كه اشكالات و معايب نسخه 01 در اين نسخه با همكاري دو وزارتخانه ياد شده رفع شده است.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
زندگی آنقدر ابدی نیست که هر روز بتوان مهربان بودن را به فردا موکول کرد