جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ / ۱۷:۱۴
کد مطلب: 10572
۰

تصاویر / همايش تربيت نهادهاي اجتماعي با حضور وزیر

  حاجي بابايي اعلام کرد:

کاهش آسيب اجتماعي با تعطيلي پنجشنبه‌ها معلم "کارمند" نیست وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 290 اقدام در این وزارتخانه در دست پیگیری است، گفت: معلم را کارمند نمی‌دانم.
میگنا :  وزیر آموزش و پرورش با اشاره به انجام یک تحقیق میدانی و مقایسه امسال با سال گذشته درباره تعطیل شدن پنجشنبه های مدارس گفت: نهادهای دیگر بررسی کردند امسال که دانش آموزان به مدارس نیامده اند 20 درصد آسیب های اجتماعی کاهش یافته زیرا آنها در کنار خانواده های خود بوده اند و در تعطیلات رسمی و نوروز هم به همین شکل است. حمیدرضا حاجی بابایی در همایش تربیت و نهادهای اجتماعی (خانواده، مدرسه، محله) که با موضوع خانواده، مدرسه و محله در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: سند تحول نبیادین آموزش و پرورش نقش خانواده را نقش کلیدی و اساسی می داند.

وی افزود: سند تحول مربوط به سال 1368 می شود که از آن موقع پیگیری هایی انجام و از 7 سال پیش پیگیری ها بیشتر و زمانیکه من به وزارت آموزش و پرورش آمده ام، این کار را دنبال می کنم.

حاجی بابایی اضافه کرد: سیاست امروز آموزش و پروش معلم محور است و سند بنیادین آموزش و پرورش نیز معلم محور و با محوریت معلم تبیین می شود.   * نگاه کارمندی به معلمان این است که از اول تا آخر هفته کار کند وی با بیان اینکه نگاه بنده به معلم متفاوت است، افزود:‌ من معلم را کارمند نمی‌دانم؛ چه کسی 6 روز کلاس می‌رود؟ این کارگری است، معلمی نیست. وی تأکید کرد: ما از معلم در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چه می‌خواهیم؟ از 920 هزار معلم در سطح کشور، 570 هزار نفر معلم زن هستند که 400 هزار نفر 6 روز در هفته کار می‌کردند. وزیر آموزش و پرورش به ماجرای تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدرسه و ارسال پیامکی طنز درباره این موضوع اشاره کرد و افزود: بعد از بحث تعطیلی مدارس، در برخی پیامک‌ها آمده بود،«خوش به حال معلمان، برف می‌آید تعطیلند، پنج‌شنبه‌ها تعطیلند، تابستان تعطیلند»؛ وقتی این پیامک را دیدم، بسیار ناراحت شدم زیرا این موضوع یک حرف نیست بلکه نگاهیست که سال‌ها رسوخ کرده است.

حاجی‌بابایی اضافه کرد: نگاهی که ذکر کردم، کارمند را معلم می‌داند، یعنی از اول تا آخر هفته کار کند؛ آیا با این نگاه می‌توان تحول بنیادین انجام داد؟

وی افزود: اگر می‌خواهیم آموزش و پرورشی در طراز جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم، باید معلم را تعریف کنیم، نه اینکه تعریف نداشته باشیم، بلکه خانواده باید با تمام وجود بپذیرد که معلم یک جایگاه رفیع دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سال گذشته 13 هزار مدرسه از نوبت عصر به نوبت صبح آمده است، گفت: در سال گذشته دانش آموزان و 13 هزار مدرسه همگی به نوبت صبح منتقل شده اند.  
حاجی‌ بابایی به اصلاحیه شورای عالی آموزش و پرورش درباره سال اول دبیرستان اشاره کرد و اظهار داشت: چرا باید دانش‌آموز سال اول دبیرستان با مردود شدن، یک سال دیگر این پایه را تکرار می‌کرد؟؛ چرا نمرات خوب دانش‌آموز نادیده گرفته می‌شد و او باید یکبار دیگر تمام درس‌ها را از ابتدا می‌خواند؟؛ این مشکل را حل کردیم و آیین‌نامه ارزشیابی دانش‌آموزان اصلاح شد.




نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
آنكه مدام از كمبودها و ناراستي هاي زندگي خويش سخن مي گويد دوست خوبي براي تو نخواهد بود .