جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ / ۰۹:۱۲
کد مطلب: 10735
۳
۷

نیروهای شرکتی معترض به سازمان بازرسی و دیوان عدالت اداری شکایت کنند

معاون راهبردی و منابع معاونت توسعه انسانی رئیس جمهور گفت: نیروهای شرکتی دستگاه‌های دولتی باید تاکنون تبدیل وضعیت شده باشند و معترضین می توانند به سازمان بازرسی و دیوان عدالت اداری شکایت کنند
به گزارش میگنا " هاجر تحریری نیک صفت " در گفت‌وگو با فارس، در مورد تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی در دستگاه‌های دولتی گفت: در دستگاه‌هایی که ماموریت آن به بخش خصوصی واگذار شده دیگر تغییر وضعیت معنا ندارد اما اگر دستگاهی دولتی باشد و شرایط مصوبه هیئت وزیران را داشته باشد باید از تاریخ مصوبه دولت در ابتدای بهمن 90 به مدت 15 روز تبدیل وضعیت می‌شدند.

معاون راهبردی و منابع معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تصریح کرد: در اکثر مواردی که تبدیل وضعیت از حالت نیروی شرکتی به نیروی قرار دادی انجام نشده است، کل فعالیت آن اداره به بخش خصوصی واگذار شده یا اموری است که به شرکت‌های خصوصی واگذار شده است. مثلا اگر یک اداره غذای کارکنان دولتی را از یک رستوران تهیه می‌کند دلیل ندارد با کارگران آن رستوران قرارداد ببندد.

تحریری نیک صفت در ضمن گفت: شنبه‌ها ملاقات مردمی وجود دارد و نیروهایی که در زمینه تبدیل وضعیت خود سؤال یا ابهامی دارند می‌توانند مراجعه کنند.

وی گفت: اگر دستگاه‌های مربوطه به کارکنان خود پاسخ منفی در مورد تبدیل وضعیت دادند آنگاه می‌توانند موضوع را از طریق دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور و دیوان عدالت اداری پیگیری کنند. اما اگر گفته شد، قرار است دستگاه دولتی واگذار شود و یا اینکه برخی از وظایف در وزارتخانه‌های ادغام شده تبدیل به شرکت تعاونی شده و از نیروهای موجود دستگاه برای شرکت تعاونی استفاده می‌شود وضعیت آنها متفاوت است و نیازی به تبدیل وضعیت از حالت شرکتی به قرار داد مستقیم ندارند.

وی گفت: اگر یک دستگاه دولتی مصوبه‌ دولت را اجرا نکرده باشند کارکنان می‌توانند از طریق دستگاه‌های نظارتی پیگیری کنند و متن کامل مصوبه دولت در سایت معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور منتشر شده است.

معاون منابع معاونت توسعه انسانی رئیس جمهور در مورد آمار نیروهای تبدیل وضعیت شده شرکتی گفت: قبلا نیروهای استخدام شده شماره استخدامی داشتند الان نیروهای قرار دادی دارای کد شناسه هستند که اگر آن کد شناسه نباشد نمی‌توانند حقوق دریافت کنند بنابراین آمار کل نیروهای شرکتی و قرار دادی به راحتی قابل تشخیص است اما چون آمار تکمیل و نهایی نشده قابل ارائه نیست.

تحریری نیک صفت تصریح کرد: کارکنانی که ابهام و یا سؤال دارند و از نحوه قرار داد با سازمان خود سؤال دارند می‌توانند به ذی حسابان دستگاه خود مراجعه کرده و اگر تعاونی تشکیل داده و یا قرار است خصوصی شوند نیازی به تبدیل وضعیت نیست اما اگر در عین دولتی بودن سازمان هنوز تبدیل وضعیت نشده‌اند و جواب منفی از دستگاه دولتی گرفتند آن گاه از طریق دستگاه‌های نظارتی مسائل خود را پیگیری کنند.

به گزارش فارس متن کامل بخشنامه تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی در سایت معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی به شرح زیر منتشر شده است.

به استناد تبصره 2 ماده 57 قانون برنامه پنجم توسعه دستگاه‌های اجرایی می‌توانند مشخصات کارکنان پیمانی شاغل در مشاغل حاکمیتی موضوع بند الف ماده 45 قانون مدیریت خدمات کشوری را که از محل مجوزهای قانونی استخدام شده‌اند، با رعایت شرایط ذیل جهت تدبیل وضعیت استخدامی از پیمانی به رسمی آزمایشی بر اساس ماده 46 قانون مذکور و سایر مقررات مربوط برای تایید نهایی کار گروه متشکل از معاونت‌های توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور طبق فرم پیوست به این معاونت ارسال نمایند:

1- تایید و تصویب ساختار سازمانی در اجرای ماده 29 قانون مدیریت خدمات کشوری.

2- تصویب مشاغل حاکمیتی توسط معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور بر اساس تصویب نامه شماره 163467/449113 مورخ 22/7/89 هیات وزیران

3- داشتن حداقل 3 سال سابقه خدمت پیمانی برای دارندگان مدارک تحصیلی دانشگاهی فوق دیپلم و بالاتر و حداقل 5 سال سابقه خدمت پیمانی برای دارندگان مدرک تحصیلی دیپلم.

4- رضایت مدیر واحد محل خدمت.

5- کسب حداقل 60 درصد میانگین نمره ارزیابی عملکرد 3 ساله آخر.

6- تایید گزینش ذیربط.
United States
سلام خواهشمند است در رابطه با تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی صندوق مهر امام رضا استان فارس هم پیگیری کنید
Iran, Islamic Republic of
با سلام.خدا خیرتان دهد واقعا این چه بخشنامه ای است که اصلا جایی در بانکها ندارد از جمله بانک کشاورزی زیر بار نمی رود و کلیه نیروهای زحمتکش شرکتی هیچ تبدیل وضعیتی را شامل نشده اند.خواهشمند است پیگیری بعمل آورید تا در سال 91 حداقل تکلیف این قشرهم مشخص شود.
با سلام سرکار خانم نیک صفت ما نیرو های شرکتی بانک کشاورزی الان به مدت 10 ماه است که از مصاحبه و گزینشمان می گذرد تمام ارگان ها قراردادی شدن از جمله جهاد کشاورزی و اداره امور عشایر و منابع طبیعی که با ما مصاحبه و گزینش شدن اما ما نیروهای شرکتی بانک کشاورزی هنوز به صورت شرکتی هستیم و قراردادی نشدیم هیچ گونه امنیت شغلی نداریم زحمتمان زیاد و مزدمان کم است ترو خدا خدارا خوش می اید ما هنوز تبدیل وضعیت نشد ه ایم به کجا شکایت کنیم که رسیدگی شود بانک کشاورزی از بابت ما و از طریق پیمانکار دارد سود های کلانی به جیب می زنند و شما هم دارید می بینید و کاری نمی کنید چرا ؟ ما فقط خدا را داریم و هر جا از استانداری و فرمانداری وسایت خبری که به ذهنمان می رسید خبر می دهیم در اخر سر می گویند باید بازرسی شکایت کنید بانک زیر بار نمی رود چرا اخر ما چکار کنیم ؟ ترو خدا کمکمان کنید بانک کشاورزی می خواهد ما را به سر تاب دهد تا دوره ریاست جمهوری اقای احمدی نژاد تمام شود و مارا قراردادی نکنند . التماستان می کنیم ما قشر بدبخت و زحمت کشی هستیم کمکمان کنید ما هم قراردادی بشویم . با تشکر منظر لطف شما هستیم
ما نیروها ی بخش خصوصی بانک کشاورزی به مدت یک سال است در انتظار هستیم تا به گفته رئیس جمهور بانک با ما قرارداد مستقیم کاری ببندد ولی دریغ از کو چکترین امیدی از طرف بانک تنها چیزی که به ما می گوید این است که هیچ خبری نیست در حالی که تمام ارگان ها قراردادی شده اند ولی برای ما هیچ خبری نیست و انگیزه و روحیه خود را از دست داده ایم ترو خدا به ما کمک کنید بانک می خواهد ما را به بازی بگیرد تا دوره کاری اقای احمدی نژاد تمام شود و کاری برای ما نکند حدود 10 ماه پیش یک مصاحبه و تحقیقات از ما کردند و همینطور ما را رها کردند از شما می خواهیم ترو خدا دست ما را بگیرید و کمکمان بکنید تا هر چه زود تر کار ما درست بشود و ما هم قرارداد مستقیم با بانک بشویم بانک به وسیله ما و پیمانکار سود های زیادی دارد می کند و حق ما نادیده گرفته می شود عدالت را اجرا کنید ما اول منتظر لطف خدا بعد شما هستیم ترو خدا کمکمان کنید با تشکر روز افزون برای شما نیروها ی بخش خصوصی بانک کشاورزی
مجید
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
معاون راهبردی معاونت توسعه انسانی رئیس جمهور
با سلام و احترام
ما جمعی از پرسنل شرکتی شاغل در دانشگاه علوم پزشکی همدان هستیم که از سال 1390و 1391 در این دانشگاه مشغول به کار شده ایم. علی رغم تأکیدات جنابعالی و مسئولین محترم که به کرّات در رسانه ها هم مطرح گردیده است در طی این مدت اقدامی برای تبدیل وضعیت ما صورت نگرفته است؛ به عنوان نمونه نامه های شماره 213471ت 47643ه مورخ 1/12/90 به امضای معاون اول رئیس حضرتعالی جناب آقای رحیمی که به کلیه وزرا فاکس گردیده، و بخشنامه خانم دکتر دستجردی درخصوص تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به شماره 306889 مورخ 15/1/90 و 1654/100 مورخ 1/12/90 که در این بخشنامه عنوان گردیده است که پرسنلی که از سال 89 در دانشگاه مشغول به کار هستند تبدیل وضعیت شوند و درخصوص پرسنل دیگر که ورودی سال 90 و 91 هستند مطلبی ذکر نشده است. با پیگیری هایی که از جانب پرسنل شرکتی صورت گرفته مسئولین دانشگاه اعلام کردند که در آخرین بخشنامه ای که از سوی وزارتخانه درخصوص تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی دریافت شده مقرر گردیده است افرادی که از بهمن ماه سال 89 بیمه دارند تبدیل وضعیت شوند و درمورد نیروهای شرکتی دیگر دستوری ابلاغ نگردیده است.
حال در این مدت تعدادی با توجه به این قانون و تعدای هم بدون داشتن سابقه کار شرکتی و خارج از این قانون، قراردادی شده اند. اما تعدادی هم مثل ما که از سال 90 در دانشگاه علوم پزشکی در بخش های مختلف مشغول به کار هستیم شرکتی مانده ایم و تبدیل وضعیت نشده ایم. لازم به ذکر است که علی رغم تأکیدات و دستورات متعدد، دانشگاه در ماه های مهر و آبان سال 91 قراردادهای جدید خود را برای یک سال دیگر با شرکت های پیمانکاری نیرو تمدید نموده و به عناوین مختلف از جمله نیامدن بخشنامه جدید درخصوص پرسنل ورودی سال 90 و 91 و نداشتن بودجه برای تبدیل وضعیت این پرسنل، پرسنل را سردرگم می نمایند و از اجرای این قانون سرباز می زنند.
ضمن تشکر از زحمات حضرتعالی، از شما خواهش می کنیم که ترتیبی اتخاذ فرمایید تا پایان دوره ریاست جمهوری جنابعالی، نسبت به وضعیت ما رسیدگی شود و جلوی این کارشکنی های با عناوین مختلف مسئولین دانشگاه گرفته شود. انشاا... با تلاش جنابعالی و تبدیل وضعیت ما، تمام عمر را در سایه دعاهای ما و خانواده هایمان زندگی همراه با بهروزی و سلامت و عاقبت به خیری را در کنار خانواده محترمتان داشته باشید./
با تشکر فراوان
نیروهای شرکتی دانشگاه علوم پزشکی همدان
یاسر ایزک مهری
United States
در مورد سربازان وظیفه که در ادارات دولتی مرتبط بارشته تحصیلی شان خدمت کرده اند آیا راهی برای جذب یا استخدام وجود دارد لطفا راهنمایی کنید
Iran, Islamic Republic of
با سلام ما جمعی از کارکنان فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد که مدت دو سال با خود فرودگاه به عنوان نیروی قراردادی ، قراداد بسته بودیم و حالا بعد از گذشت دو سال اکنون ما را از قراردادی به شرکتی تغییر دادند و ‌‌‌‌‌‌‌‌‌کاملا بر خلاف مصوبه دولت انجام نموده اند لطفا پیگیری کنید با تشکر
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
هرگز با آدم نادان مجادله نكنيد، تماشاگران ممكن است نتوانند بين شما را تشخيص دهند