جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ / ۰۳:۴۹
کد مطلب: 10745
۱
۶

جزييات رفع نقص، دريافت كارت و برگزاري آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد اسلامي

    رييس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به آخرين تغييرات آزمون ارشد دانشگاه آزاد از اصلاح روند توليد دفترچه آزمون كارشناسي ارشد خبر داد و گفت:‌ توزيع كارت ورود به جلسه آزمون از يكشنبه 17 ارديبهشت ماه آغاز مي‌شود و زمان برگزاري آزمون نيز روزهاي 21 تا 23 ارديبهشت ماه سال جاري تعيين شده است. به گزارش ايسنا، دكتر ‌سجادي جاغرق در نشست مطبوعاتي با بيان اينكه در سال‌هاي گذشته براي هر گرايش در رشته‌هاي مختلف دفترچه‌هاي واحدي توزيع مي‌شد، اظهار كرد: اين روند توليد دفترچه باعث مي‌شود كه حدود 400 نوع دفترچه سوال توليد شود كه اين تنوع فرآيند توليد دفترچه را مشكل مي‌كرد، بنابراين با مطالعه منابع و بررسي كارشناسي با تجميع دفترچه‌ها در آزمون سال جاري به جاي 400 نوع دفترچه تنها 130 نوع دفترچه بين داوطلبان توزيع خواهد شد و به عبارت ديگر در آزمون سال جاري براي رشته‌هاي يكسان دفترچه واحدي بين داوطلبان توزيع خواهد شد. وي با بيان اينكه اين الگو مشابه الگوي سازمان سنجش است، تصريح كرد: در گروه‌هاي امتحاني يكسان دفترچه‌هاي يكسان توزيع مي‌شود و طي آن تمام گرايش‌هاي يك رشته، دفترچه واحدي را دريافت مي‌كنند، بنابراين داوطلبان بايد با توجه به جدول مندرج بر روي جلد دفترچه به سوالات گرايش مربوط به خود پاسخ دهند.

وي افزود: توصيه ما اين است كه هر فرد ابتدا به سوالات مربوط به گرايش خود پاسخ داده و سپس در صورتي كه بخواهد مي‌تواند به سوالات ديگر گرايش‌ها نيز پاسخ دهد. دكتر سجادي با اشاره به امتيازات پاسخ‌دهي به سوالات گرايش‌هاي ديگر، بيان كرد: در صورتي كه فرد به سوالات گرايش‌هاي ديگر نيز پاسخ دهد در زمان تكميل ظرفيت در صورتي كه بخواهيم براي گرايش‌هاي ديگر براي آن فرد اقدام كنيم با توجه به سوالات پاسخ داده شده براي وي امتيازاتي در نظر گرفته مي‌شود.

وي با بيان اينكه آزمون سال جاري در اكثر رشته‌ها به صورت تستي و چهارگزينه‌اي برگزار مي‌شود، اظهار كرد: در معدودي از رشته‌ها مانند معماري و هنر اين آزمون به صورت تشريحي تستي و يا كاملا تشريحي برگزار مي‌شود. رييس مركز آزمون دانشگاه آزاد همچنين با اشاره به ساير تغييرات آزمون امسال، گفت: در آزمون امسال برخلاف سال گذشته آزمون هر مجموعه‌ امتحاني آزمون كارشناسي ارشد تنها در يك نوبت برگزار خواهد شد. رييس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به افزايش 504 رشته محل در آزمون سال جاري گفت: تعداد رشته‌ محل‌هاي آزمون كارشناسي ارشد سال 91 با 31 درصد افزايش نسبت به سال گذشته به 2 هزار و 155 رشته محل افزايش يافته است.همچنين تعداد كل داوطلبان آزمون كارشناسي ارشد با 25 درصد افزايش نسبت به سال گذشته به 622 هزار و 939 نفر رسيده است. دكتر سجادي جاغرق در ادامه با اشاره به ارسال برخي پيامك و ايميل‌هاي حاوي اطلاعات گمراه كننده به داوطلبان از جمله «شما اجازه شركت در آزمون را نداريد» توسط افراد سودجو، گفت: دانشگاه آزاد بلافاصله پس از اطلاع از اين موضوع، آنرا از طريق مراجع قضايي و انتظامي پيگيري كرده و در كمتر از 24 ساعت عوامل را شناسايي و تحويل مراجع قضايي داد. وي در باره احتمال ارسال اين نوع پيامك‌ها در آينده به داوطلبان هشدار داد و گفت: مركز آزمون دانشگاه آزاد به هيچ وجه ايميل يا پيامكي براي داوطلبان ارسال نمي‌كند و تنها مجراي رسمي اطلاع رساني، پايگاه اطلاع رساني مركز آزمون و رسانه‌هاي رسمي كشور هستند. بنابراين داوطلبان در صورت مشاهده چنين مواردي حتما مركز آزمون را در جريان بگذارند.

رييس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي درباره زمان توزيع كارت ورود به جلسه آزمون كارشناسي ارشد گفت: كارت ورود به جلسه آزمون از ساعت 11 صبح روز يكشنبه 17 ارديبهشت ماه از طريق سايت azmoon.org آغاز خواهد شد و تا نيم ساعت قبل از شروع آزمون ادامه خواهد داشت. داوطلبان بايد با ارائه اطلاعات ثبت‌نامي شامل شماره پرونده و كدرهگيري كارت خود را مشاهده و از آن پرينت بگيرند. وي با اشاره به زمان برگزاري آزمون تاكيد كرد: آزمون نوبت صبح راس ساعت 8 و نوبت بعد از ظهر راس ساعت 16 برگزار خواهد شد و داوطلبان بايد يك ساعت قبل از شروع آزمون در حوزه امتحاني حضور داشته باشند.

رييس مركز آزمون با بيان اينكه آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد اسلامي روزهاي 21 تا 23 ارديبهشت ماه سال جاري در سه روز و طي شش نوبت برگزار خواهد شد، گفت: نوبت برگزاري هر آزمون بر روي كارت ورود به جلسه داوطلب قيد شده است. وي با اشاره به احتمال وجود نقص در مندرجات كارت ورود به جلسه، اظهار كرد: اگر داوطلبان در مندرجات كارت ورود به جلسه خود نقصي را مشاهده كردند با توجه به اطلاعيه‌اي كه از فردا پنج شنبه بر روي سايت tubr-azmoon.com قرار خواهد گرفت مي‌توانند به محل صدور كارت خود مراجعه و نسبت به رفع نقص آن اقدام كنند.

دكتر سجادي جاغرق با اشاره به افزايش تعداد داوطلبان آزمون كارشناسي ارشد،‌گفت: با توجه به اين افزايش پيش بيني ما اين است كه در سالهاي آينده تعداد داوطلبان كارشناسي ارشد با آزمون سراسري برابر خواهد شد. بنابراين قصد داريم از سال آينده شرايطي فراهم كنيم تا داوطلب بتواند بدون توجه به انتخاب رشته در شهر محل سكونت خود آزمون دهد، همچنين اين امكان وجود خواهد داشت كه داوطلب بتواند مشخص كند كه آزمون خود را در چه شهري خواهد داد. وي درباره امنيت آزمون سال جاري، اظهار كرد: امنيت آزمون بسيار بالا و تضمين شده است با توجه به اينكه محتواي سوال‌ها مشابه و چيدمان سوال‌ها متفاوت هستند امكان تقلب در آزمون به حداقل مي‌رسد. وي درباره بومي سازي آزمون كارشناسي ارشد، بيان كرد: در حال حاضر سياست‌هايي را اتخاذ كرده‌ايم كه در سال‌هاي آينده بومي گزيني به حداكثر برسد. از جمله اين سياست‌ها گسترش رشته‌هاي دانشگاهي در كشور و همچنين اختصاص ظرفيت خاص به افراد بومي براي حذف بي عدالتي در گزينش افراد است.

وي در اين باره افزود: در حال حاضر در مقطع كارشناسي حدود 90 درصد دانشجويان به صورت بومي تحصيل مي‌كنند اما اين كار در كارشناسي ارشد و Phd به دليل تنوع كم رشته‌ها در دانشگاه‌هاي كشور مشكل است. به صورتي كه برخي از افراد مجبورند براي تحصيل در رشته‌اي به شهر ديگر مهاجرت كنند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

اللببلیب
اردیبهشت؟؟؟؟؟
مگه ازمون کارشناسی ارشد توو بهمن نیست؟
amir shadmehr
dadash azmone arshade dolati to bahman bargozar mishe in arshade daneshgah azade k to ordibehesht bargozar mishe
يه دوست
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست عزيز كنكور سراسري تو بهمنه و كنكور ازاد ارديبهشت برگزار ميشه موفق باشيد
يه دوست
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان هيچي برا ارشد نخوندم يواش يواش دارم استرس ميگيرم التماس دعا
Sh
Iran, Islamic Republic of
سلام وخسته نباشيد آيا قبل از آزمون ارشد آزاد امكان تغيير رشته و انتخاب شهر خود در اولويت اول وجود دارد؟
فریبا کاهنی
با سلام و خسته نبایشید استدعا دارم رشته مرد شناسی در مقطع ارشناسی ارشد را در یکی از واحدهای خراسان جنوبی و یا گناباد افتتاح نمائید پیشاپیش از بذل عنایت جنایعالی متشکرم
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
خدايا،ميشه چند لحظه وقتتو بگيرم! اين دفعه چيزي ازت نمي خوام! فقط مي خوام  خيلي ساده بگم: ممنون براي همه چيز...