پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ / ۰۸:۴۴
کد مطلب: 10762
۱
۲

شيميدان فقيد دانشگاه تبریز همچنان در فهرست محققان برتر جهان

  با گذشت نزديك به پنج سال از درگذشت دكتر دانشور، استاد برجسته شيمي دانشگاه تبريز بر اساس تازه­‌ترین اطلاعات منتشر شده در پایگاه اطلاعات علمی Web of science موسسه اطلاعات علمي (ISI) نام اين محقق ايراني بار دیگر به عنوان یکی از محققان برتر در گرایش مهندسی در میان برترین های جهان قرار گرفت.

به گزارش ايسنا، بر این اساس شادروان دکتر نظام الدین دانشور موفق به کسب رتبه 30 در بین دانشمندان ایرانی در فهرست دانشمندان یک درصد برتر جهان در حوزه تخصصي خود شده است.

معیار ورود به فهرست دانشمندان یک درصد برتر در هر گرایش علمی، کسب تعداد معین ارجاع به مقالات منتشر شده در پایگاه اطلاعات علمی Web of science براساس آستانه‏ های مشخص شده برای هر گرایش علمی در دوره اي چند ساله است.

بر پایه این گزارش 59 دانشمند و استاد دانشگاه‏ های ایرانی در رشته‏ های مهندسی، شیمی، کامپیوتر، علوم پزشکی و داروسازی در فهرست دانشمندان یک درصد برتر جهان قرار گرفته اند.

دکتر نظام الدین دانشور، استاد گروه شیمی کاربردی و گروه مهندسی شیمی دانشگاه تبریز 21 شهریورماه سال 86، پس از عمری تلاش در عرصه های علمی و پژوهشی دارفانی را وداع گفت.

وی در سال1326 در شهرستان مرند به دنیا آمد و پس از اتمام تحصیلات مقدماتی، مدرک کارشناسی ارشد خود را در سال 1350 در رشته مهندسی شیمی از دانشگاه فنی استانبول و کارشناسی ارشد شیمی معدنی را در سال 1356 از دانشگاه نیوکاسل انگلستان دریافت کرد.

دانشور تحصیلات دکتری خود را در سال 1360 در همین رشته در دانشگاه نیوکاسل به اتمام رساند و از سال 1350 به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز مشغول به فعالیت شد. دکتر دانشور در سال 1374 به درجه دانشیاری و در سال 1382 به درجه استادی ارتقاءپیدا کرد.

وی از بنیانگذاران رشته شیمی کاربردی در کشور محسوب می شد به طوری که با تلاش وی اولین دوره کارشناسی ارشد و دکتری شیمی کاربردی در ایران در دانشکده شیمی دانشگاه تبریز ایجاد شد. دکتر دانشور در سال 1382 عنوان پژوهشگر نمونه آذربایجان شرقی و در سال 1383 عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه تبریز را کسب کرد. کتاب اصول کنترل کیفیت آب که توسط وي ترجمه شد، در سال 1384 به عنوان کتاب برگزیده سال کشور انتخاب شد.

دانشور پیش از این نیز بر اساس آمار موسسه اطلاعات علمی (ISI) با قرار گرفتن در جمع یک درصد اول پژوهشگران جهان در رشته­ های مربوطه و عبور از مرز تعداد ارجاع به مقالاتشان عنوان دانشمند بین المللی و محقق برجسته را كسب کرده بود.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
این عکس متعلق به مرحوم دکتر دانشور نیست و عکس فرد دیگری می باشد لطفا هر چه سریعتر این عکس را عوض کنید.========خبرگزاری دولتی ایسنا این عکس را منتشر کرده است . اگر شما عکسی دارید برای ما ارسال بفرمائید
Iran, Islamic Republic of
سلاماین عکس مربوط به دکتر دانشور نیستآگر خواستید بهم ایمیل بزنید عکسشان را یرایتان ارسال نمایم.در سایت زیر نیز عکس ایشان وجود داردwww.isfae.org/biography/1.pdfلطفا عکس ایشان را عوض کنید
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
مردم هرگز خوشبختی خود را نمیشناسند اما خوشبختی دیگران همیشه جلو دیدگان آنهاست به داشته هاي خود عميق تَر نگاه كنيم