جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ / ۰۹:۴۲
کد مطلب: 10766
۰

جراحی بی درد عمق چشم با قطره ایرانی


پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به تولید قطره چشمی موضعی «کمپلکس لیدوکائین سیکلودکسترین» برای نخستین بار در کشور شدند.

به گزارش ایسنا، دکتر علی اکبر صابر مقدم رنجبر که با مشارکت دکتر حامی اشرف، دکتر امید رجبی و دکتر روشنک سالاری موفق به اجرای این طرح شده با اشاره به اینکه قطره بی حسی یکی از نیازهای اصلی در درمانگاه های چشم پزشکی به شمار می رود و در حال حاضر از داروهای بی حسی لیدوکائین تولید داخل و خارج کشور استفاده می شود، اظهار داشت: در قطرهای بی حسی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد تنها سطح چشم بی حس می شود و در اعمالی که نیاز است برش های عمیقتر بر روی چشم صورت بگیرد این قطره کاربرد ندارد.

رییس مرکز تحقیقات چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه برای انجام عمل هایی که به برش و یا جابه جایی ملتحمه نیاز است از داروهای تزریقی بی حسی استفاده می شود و به کار بردن سوزن در بیشتر موارد با درد و عوارض کره چشم همراه است، خاطر نشان کرد: قطره چشمی ساخته شده در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با نفوذ پذیری در عمق چشم، استفاده بالینی در درمانگاه و عمل های جراحی همچون انحراف چشم و ناخنک را میسر می کند.

عضو هیات علمی گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: این قطره چشمی پس از تائید در کمیته اخلاق بر روی ۳۰ بیمار مورد استفاده قرار گرفت که نتایج مطلوب آن در قالب مقالات و پایان نامه اعلام شده است.

صابر مقدم رنجبر افزود: مراحل مطالعه و ساخت این قطره در مدت یک و سال نیم به نتیجه رسیده است و با شماره ۷۳۲۳۴ در اداره ثبت اختراعات به ثبت رسیده است.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.