شنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - 30 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ / ۰۵:۰۹
کد مطلب: 10958
۰

تعرفه ویزیت پزشکان در سال ۹۱ اعلام شد

نایب رییس شورای عالی نظام پزشکی کشور اعلام کرد: تعرفه ویزیت پزشکان متخصص برای امسال ۱۷ هزار تومان است

به گزارش سایت پزشکان بدون مرز به نقل از بی بی سی ،   دکتر “محمدرضا نورزی ” افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی نظام پزشکی؛ تعرفه ویزیت پزشک عمومی و دندانپزشک عمومی برای امسال ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و فوق تخصص ؛ “فلوشیپ”؛ دانشیار و استاد ۲۱ هزار تومان تعیین شده است.

وی گفت: با تصویب اعضای شورای عالی نظام پزشکی کشور؛ تعرفه ویزیت پزشکان در سال جدید ۳۰ درصد و حق الزحمه جراحی ؛ بیهوشی و متخصصان داخلی نیز ۲۰ درصد افزایش یافته است.

نوروزی افزود: تعرفه خدمات موسسات پزشکی ؛ آزمایشگاهی ؛ رادیولوژی و دیگر مراکز مشابه نیز به طور متوسط ۳۰ درصد افزایش داشته است.
نایب رییس شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت: تعرفه های جدید مصوب سال ۱۳۹۱ به مراکز مربوطه ابلاغ شده است و فعالان بخش غیر دولتی گروههای پزشکی باید بر اساس این تعرفه ها خدمات لازم را ارایه دهند.

نوروزی یادآور شد: افزایش سقف تعرفه ها بیش از سقف مصوبه سازمان نظام پزشکی تخلف محسوب می شود.

این در حالی است که پیش از اعلام تعرفه های جدید پزشکی توسط شورای عالی نظام پزشکی ؛ بر اساس گزارشات شهروندان ؛ برخی پزشکان متخصص به بهانه گران شدن هزینه های درمانی ؛ ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار ریال ویزیت یعنی حتی بیشتر از تعرفه ۱۷۰ هزار ریالی تعیین شده ؛ دریافت می کردند.

دبیر هیئت عالی انتظامی نظام پزشکی، درپی گلایه شهروندان از وضعیت درمان و عملکرد پزشکان متخصص و افزایش ویزیت آنان بدون رعایت سقف مصوبه سازمان نظام پزشکی  گفت : تنگاها و مشکلات اقتصادی موجود؛ سبب بروز تخلفات پزشکی شده است.
دکتر “ایرج خسرونیا” در گفت و گو با ایرنا افزود: نظام پزشکی به تخلفات پزشکان در زمینه هایی همچون ارایه خدمات
درمانی به بیماران بدون داشتن تخصص لازم رسیدگی می کند؛ اما تخلفات مالی پزشکان خارج از این حیطه است.

وی اظهار داشت : مسئولیت رسیدگی به تخلفات مالی پزشکان مربوط به اداره تعزیرات پزشکی است که بر اساس گزارشات رسیده به این اداره کل ؛تخلفات مالی پزشکان با حضور نماینده وزارت بهداشت ؛ درمان و آموزش پزشکی ؛ نماینده سازمان نظام پزشکی و خود پزشک متخلف بررسی می شود.

خسرونیا افزود: البته در صورت اثبات تخلف انجام شده در این جلسه ؛ با پزشک متخلف طبق قانون برخورد می شود.

دبیر هیئت عالی انتظامی نظام پزشکی با اشاره به تخلفات پزشکی به لحاظ حرفه ای؛ گفت: به این دسته از پزشکان متخلف از سوی سازمان نظام پزشکی اخطارهای لازم داده می شود و در صورت بی توجهی به اخطارها؛ پرونده های آنان در دادگاه بدوی نظام پزشکی به علت به خطر افتادن سلامت جامعه ؛ بررسی می شود.

وی یادآور شد: نظام پزشکی به مسایلی همچون توزیع آگهی های تبلیغاتی غیرمجاز؛ شکایت های بیماران از پزشک معالج و یا ارایه گزارش منفی ازسوی مسئولان و بازرسان وزارت بهداشت و درمان ؛ رسیدگی می کند.

بر این اساس ؛ شهروندان می توانند در صورت بروز تخلفات پزشکی مراتب را به نظام پزشکی و اداره تعزیرات پزشکی اعلام کنند تا با پزشکان متخلف برابر قانون برخورد شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
تونل هابه ما آموختند که حتی دردل سنگ هم راهی برای عبور هست، تونل ها راست میگویند ؛ راه است ، حتی از دلِ سنگ! " آنجا كه راه نیست ، خداوند راه را می گشاید... "