پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ / ۰۶:۰۲
کد مطلب: 10963
۰
۱

شنا، مناسب‌ترين ورزش براي بيماران مبتلا به كمردرد

يك جراح و متخصص ارتوپدي گفت: اسكي، دوچرخه سواري ثابت و شنا بهترين ورزش براي مبتلايان به كمردرد مزمن است.

دكتر رحيم محمدتقي نژاد در گفت‌و‌گو با ايسنا منطقه يزد، گفت: ورزش‌هايي كه قوس كمر را افزايش داده مضر و ورزش‌هايي كه باعث كاهش قوس كمر مي‌شوند براي بيماران مبتلا به كمردردهاي مزمن مفيد است.

وي ضمن اشاره به ورزش‌هاي مضر به مبتلايان به كمردرد گفت: خم شدن به عقب در حال ايستاده، قوس دار كردن در حال خوابيده به شكم، خم كردن كمر و رسانيدن انگشتان دست به زمين در حالي كه بيمار به پشت خوابيده و زانوها كشيده است از جمله ورزش‌هاي مضر براي بيماران مبتلا به كمردرد است.

وي با بيان اينكه خطرناك‌ترين ورزش بلند كردن اشياي سنگين در بالاي خط كمري است، گفت: ورزش‌هايي مثل وزنه برداري براي اين بيماران مضر است.

اين جراح و متخصص ارتوپدي همچنين راه رفتن تند را براي مبتلايان به كمردرد مضر دانست و افزود: اكثر افراد در موقع راه رفتن سينه خود را به جلو داده كه اين عمل باعث افزايش قوس كمر مي‌شود. درجا دويدن با توجه به اين كه شخص در موقع دويدن دست خود را به جلو تكيه داده و كمي به جلو خم مي‌شود بلامانع است.

اين متخصص ارتوپدي با اشاره به ورزش‌هاي مفيد براي بيماران مبتلا به كمر درد گفت: اسكي، دوچرخه سواري متحرك و ثابت با توجه به خم كردن تنه به جلو در مواقع سواري باعث كاهش قوس كمر مي شود.

دكتر تقي نژاد با اشاره به اينكه شنا ورزش بسيار مناسبي براي بيماران مبتلا به كمردرد است، توصيه كرد: اين ورزش بايد بطور صحيح انجام شود و ضمن شنا كردن حتي الامكان بايد از بالا آوردن بيش از حد سر از آب كه موجب خم شدن سر و تنه به عقب و افزايش قوس كمر مي‌شود جلوگيري كرد.

وي با بيان اينكه شناي كرال بهترين نوع شنا براي بيماران مبتلا به كمردرد است، بيان داشت: شيرجه رفتن با افزايش ناگهاني قوس كمر ورزش خطرناكي براي مبتلايان به كمردرد است.

وي گفت: بالا رفتن از پله ها با توجه به اينكه ضمن بالا رفتن بيمار تنه خود را به جلو خم كرده و قوس كمر را كاهش مي‌دهد ورزش مفيدي است در حالي كه در پايين رفتن از پله‌ها بيمار تنه خود را متمايل به عقب نموده و باعث افزايش قوس كمر مي‌شود به همين منظور مبتلايان به كمر درد بهتر است ضمن پايين آمدن از پله ها دستگيره پله را در دست گيرند تا تنه شان كمي به جلو خم شود.

وي اضافه كرد: در تنيس بازان خم كردن كمر به عقب براي زدن توپ باعث افزايش قوس كمر مي‌شود كه براي بيماران مبتلا به كمر درد مضر است. اين بيماران اگر به اين موضوع آگاهي داشته و در ضمن بازي از افزايش قوس كمر خود جلوگيري كنند مانعي ندارد.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

زهرا
از مطالب خوب و مفید شما استفاده کردم امید وارم موفق باشید.
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
با ترس هات روبرو شو! آدم ها رو ببخش! یک راه حل جدید بساز! هدف هات رو مشخص کن! آدم هایی که ازت متنفر هستند رو فراموش کن! ذهنت رو آزاد کن!